Eihän kirpputorit oo enää mitään kirpputoreja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23200050]Mulla oli just kirppispöytä neljä viikkoa. Täällä se maksaa 15e/viikko eli siihen meni 45e ja plus se että olen ravannut siistimässä sitä ja kuskannut lisää tavaraa. Olen kyllä pääasiassa koittanut käydä kauppareissuilla hoitamassa ne, mtuta välillä ajanut ihan vain senkin takia.
[/QUOTE]
4*15euroa on kylläkin 60euroa...

Mulla ei ainakaan olisikaan varaa myydä hyvää tavaraa puoli ilmaiseksi. Mun täytyy niillä saaduilla rahoilla pystyä ostamaan uudet vaatteet. Joten en voi myydä vähän käytettyä puseroa eurolla kun en eurolla saa vastaavaa.

Mä olen kans huomannut tuon kirppareilla kiertäessäni. Sivu silmällä katsoin suksien ym hintoja ja yksi suksipaketti (monot,sukset,sauvat) hinta 45e aivan törkeen hintaset ei vastannu kuntoa ollenkaan. Parhaat päivänsä nähneenä yli 10v sitten. Yhdet sukset mitä nykyään myydään oli 30e että kallista on. Käytetty on aina käytetty se on sama vaikka uutena maksanu 100e niin 80e ei voi pyytää tai voi pyytää, eriasia maksaako kukaan.

Eilen pyörähdin paikallisella kirpparilla. Yhdessä pöydässä oli aika kivoja vaatteita 1-v tyttöselle. Mutta hinnat hieman pistivät hymyilyttämään: Lindexin tunikaa 10e, m&i-paitaa 12e, farkkuhametta 10e .... Tuskin liikkuvat noilla hinnoilla mihinkään.

Eilen pyörähdin paikallisella kirpparilla. Yhdessä pöydässä oli aika kivoja vaatteita 1-v tyttöselle. Mutta hinnat hieman pistivät hymyilyttämään: Lindexin tunikaa 10e, m&i-paitaa 12e, farkkuhametta 10e .... Tuskin liikkuvat noilla hinnoilla mihinkään.

Tunika oli kyllä kallis, mutta tuo Meandin piata saattaa hyvinkin mennä tuolla hinnalla, jos hyvä tuuri käy. huutiksessa menee ainakin.

No eihän se nyt noin mene :whistle:

Miksi ei voisi mennä?

Mä ostan ja myyn paitoja noin 1-3 eurolla. Eli mä myyn samalla hinnalla jolla olen ostanut ja sen jälkeen ostan sillä samalla rahalla taas uutta tilalle.

Mitään tavoitetta mulla ei tämän asian suhteen ole, mutta näin se vaan menee. Ulkovaatteet ja kengät eivät tähän sisälly, mutta kun tein laskelmia, niin samalla summalla olin ostanut ja myynyt vaatteita ja määräkin pysyi melko samana.

Olen ollut niin tollo että olen myynyt meidän hyväkuntoiset m&i:t eteenpäin 5-7 egellä.

No ei se mitään tolloutta ole. Mäkin olen myynyt Meandin paidat 6 eurolla eteenpäin vaikka niistä kyllä halutessaan saa enemmänkin. Tosin mä olen itse maksanut niistä kyllä vähemmän kuin sen 6€, jotta sitä kautta en viitsi repiä kaikkea mitä saa, vaan tyydyn mielestäni kuitenkin vielä kohtuulliseen hintaan.

Miksi ei voisi mennä?

Mä ostan ja myyn paitoja noin 1-3 eurolla. Eli mä myyn samalla hinnalla jolla olen ostanut ja sen jälkeen ostan sillä samalla rahalla taas uutta tilalle.

Mitään tavoitetta mulla ei tämän asian suhteen ole, mutta näin se vaan menee. Ulkovaatteet ja kengät eivät tähän sisälly, mutta kun tein laskelmia, niin samalla summalla olin ostanut ja myynyt vaatteita ja määräkin pysyi melko samana.

Ymmäsin että kyseinen kirjoittaja ostaa uutena ne "uudet" paidat jne.
Vanhasta ei uuden hintaa useimmitenkaan saa.

Mä taas huomasin et sellasta 134-140cm vaatetta on tosi vaikee kirpputoreilta löytää.

Mä vein just pääosin 122/128 vaatetta myyntiin ja niiden hinnat oli 0.2e-3,5e. Takeista pyysin 6-7e mut ne oli tosi hyvä kuntoisia ja vain yhdellä lapsella olleita. Yhen takin hinnaks laitoin kyllä 15e, koska se ei ole kuin 1 kerran ollu päällä ja ovh oli 40e. Alennan hinnan jos ei mene.

Reimatecin ulkouhousut 5e ku ne oli melki alusta saakka pienet mutta pari kertaa ne oli päällä, toiset ulkohousut missä oli vähän rispaantuneet jalkalenksut niin hinta 1,50e. Alennan senki jos ei mene. Toppahousut kuin uudet 1,50e ja reimatecin kevyttoppahousut mustat 5e.

Toivottavasti menee kaupan.

Mä taas huomasin et sellasta 134-140cm vaatetta on tosi vaikee kirpputoreilta löytää.

Mä vein just pääosin 122/128 vaatetta myyntiin ja niiden hinnat oli 0.2e-3,5e. Takeista pyysin 6-7e mut ne oli tosi hyvä kuntoisia ja vain yhdellä lapsella olleita. Yhen takin hinnaks laitoin kyllä 15e, koska se ei ole kuin 1 kerran ollu päällä ja ovh oli 40e. Alennan hinnan jos ei mene.

Reimatecin ulkouhousut 5e ku ne oli melki alusta saakka pienet mutta pari kertaa ne oli päällä, toiset ulkohousut missä oli vähän rispaantuneet jalkalenksut niin hinta 1,50e. Alennan senki jos ei mene. Toppahousut kuin uudet 1,50e ja reimatecin kevyttoppahousut mustat 5e.

Toivottavasti menee kaupan.

134-140 cm vaatteita ei tosiaan löydy samaan tahtiin, kuin mitä pienempiä. Mutta kyllä niitä senvertaa on vastaan tullut, että lähes kaikki esikoisen sisävaatteet (käyttää ko. kokoa) on kirppikseltä hankittu ja niitä vaatteita on PALJON.

Mä tosin kyllä ravaan siellä kirppiksellä ihan jatkuvasti, eli se auttaa siihen löytymiseen :D

[QUOTE="vieras";23200114]Käytetty on aina käytetty se on sama vaikka uutena maksanu 100e niin 80e ei voi pyytää tai voi pyytää, eriasia maksaako kukaan.[/QUOTE]

Kaikki lastensukset eivät maksa 100e vaan ihan prismassakin ne voivat olla kalliimmat. Noin periaatteessa - sauvoja on hyviä ja huonompia, pitopohja on kalliimpaa kuin perussuksi, monoissa on hintaeroja. Toki hintaa ja tuotetta toki pitää verrata.

45euroa hyväkuntoisesta setistä on taas melkeimpä löytö.

NO mä vien järkikirppikselle hiihtolomalla peruskamaa ja vähän parempaa hintaan cnt:stä muutamiin euroihin. Kengät toki saa hintaa varsingin jos käyttämättömät 7-8€ ja talvipuvut jos vaunupukuna olleet menee 10€. Reimatecin käyttämätön haalari viimevuodenmallia menee huutikseen. Muuta kivaa sisustus juttua hintaan että eroon pääsee ja jos satasen kokoon saisin olisi kiva niin lapsille tulis kevät puvut ja kengät tarpeeseen. Ja kumpparit ostan uutena kun useesti ollut reikä yms. Löytynyt kyl uusistakin.´reikii :(
Kirppari hintoja on hilattu mutta syy varmaan sekin hinnat kallistuneet muutenki.'Tekis mieli ommella retro yms perus mekkoja mustia yms hautajaisiin lapsille myyntiin kirpparille mutta ei niistä makseta vaikka ammatti ompelija olenkin oikein tehdas koneilla teen.

On vaikeaa löytää jo siistiä 104cm vaatetta pojalle. Tämän ikäiset pojat taitavat kaikki rymytä siihen malliin etteivät vaatteet pysy siisteinä seuraavalle käyttäjälle.

1-1.5euroa on minusta normihinta t-paidoista/perustrikoopaidoista. Just myin kasan sillä hinnalla. Merkkivaatteesta hinta minullakin on sitten isomp,i ~8e.

Minusta lastenvaatteissa 1,5 euroa jostain perustrikoopaidasta on jo aika maksimi, saa olla todella hyväkuntoinen. On vaikea kuvitella mistä merkkivaatteesta (ulkovaatteita lukuunottamatta) maksaisin 8 tai edes 5 euroa.

Tosin esikoiseni kokoisia vaatteita (134-140cm) on jo vaikeampi kirppikseltä löytää, joten melkein ostan suosiolla uusia vaatteita kun löydän jotain kivaa (sekään ei ole itsestäänselvää, pissisvaatteita kaupat on ekaluokkalaiselle pullollaan).

Kaikki lastensukset eivät maksa 100e vaan ihan prismassakin ne voivat olla kalliimmat. Noin periaatteessa - sauvoja on hyviä ja huonompia, pitopohja on kalliimpaa kuin perussuksi, monoissa on hintaeroja. Toki hintaa ja tuotetta toki pitää verrata.

45euroa hyväkuntoisesta setistä on taas melkeimpä löytö.

En kyllä tarkottanu suksista tuota 100e vaan niin ku yleisesti ottaen. Sun mielestä hyvästä setistä 45e ei ole paha ja ei ole minustakaan mutta tämä setti mikä oli sen 45e oli parhaat päivänsä jo nähneet yli 10v sitten. 10e korkeintaan ois voinu pyytää

Minusta lastenvaatteissa 1,5 euroa jostain perustrikoopaidasta on jo aika maksimi, saa olla todella hyväkuntoinen. On vaikea kuvitella mistä merkkivaatteesta (ulkovaatteita lukuunottamatta) maksaisin 8 tai edes 5 euroa.

Eihän kaikki maksakaan, mutta useamman vuoden kokemuksella tuo on ollut pätevä hinnoittelu.

Kyllä mullekin alle 5euron metsolan housut vaikka kelpaisi. Saatuvuus vaan on nolla ja huutiksessa hinnat on lähempänä 20euroa... Siihen nähden mun 8euron pyyntini on siis alemyyntiä.

Ei toi haalari minusta tuntunut miltään törkyhinnalta. Lähtöhinta vaatteessa on kuitenkin lähes 150euroa. 25e on 17% 150eurosta. Mulla on hyväkuntoisen vaatteen hinnoitteluprossa 25%. Siinä voi olla jotain pientä käytönjälkeä tuossa hinnassa.

KIRPPISHINTASÄÄNTÖ: Kirppishinta on 10% kaupan hinnasta, ellei ole antiikkia.

Eli 40 euron farkut 4e
H&M:n 10e paidat 1e

NIH!

[QUOTE="OOO";23200553]KIRPPISHINTASÄÄNTÖ: Kirppishinta on 10% kaupan hinnasta, ellei ole antiikkia.

Eli 40 euron farkut 4e
H&M:n 10e paidat 1e

NIH![/QUOTE]

Mulla se on kyllä merkkituotteessa 25% :) ja sillä on päässyt hyvin eteenpäin. Tusinassa kuten henkkamaukka on kilpailua niin paljon että 10-25% on todellisempi eli se 1-1.5euron hinnoittelu.

toki 10% voi myydä ja kaupaksi menee. Mutta menee myös hivenen kalliimmallakin. Ja huutis on sitten vielä asia erikseen.

mua aina ihmetyttää nää ketjut, kun "haukutaan" liian kalliita hintoja kirppareilla.

itse kun taidan kevyesti, palstan mukaan ainakin, kuulua siihen myyjäkastiin jolla hinnat on "riistoa"..
enkä edes myy merkkivaatteita vaan ihan perus hmlindexseppälämarketti -lastenvaatetta.esim.hm- bodyt 3euroa ;menee hyvin kaupaksi,reiman talvihattu just meni jolla hintaa 8e.jne.
hyvää tiliä oon aina tehnyt.ja alle euron en hinnoittele mitään -pidän sitä turhana,maksakoon samantien euron jos on ostaakseen,kuin sen 50senttiä.parempi mulle niin ;)

[QUOTE="vieras";23200114]Mä olen kans huomannut tuon kirppareilla kiertäessäni. Sivu silmällä katsoin suksien ym hintoja ja yksi suksipaketti (monot,sukset,sauvat) hinta 45e aivan törkeen hintaset ei vastannu kuntoa ollenkaan. Parhaat päivänsä nähneenä yli 10v sitten. Yhdet sukset mitä nykyään myydään oli 30e että kallista on. Käytetty on aina käytetty se on sama vaikka uutena maksanu 100e niin 80e ei voi pyytää tai voi pyytää, eriasia maksaako kukaan.[/QUOTE]

jos suksien hinta ei vastannut kuntoaan niin sitten ok. Minä vaan vuosi sitten metsästin 5:lle suksia, ja maksoin koko satsitsa 160 euroa, uutena kun ostin ja kaupoista nämä olivat melkein uudet. Musta siis 45 euroa olisi siinä mielessä halpa hinta.

Yhteistyössä