Eihän kirpputorit oo enää mitään kirpputoreja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mua aina ihmetyttää nää ketjut, kun "haukutaan" liian kalliita hintoja kirppareilla.

itse kun taidan kevyesti, palstan mukaan ainakin, kuulua siihen myyjäkastiin jolla hinnat on "riistoa"..
enkä edes myy merkkivaatteita vaan ihan perus hmlindexseppälämarketti -lastenvaatetta.esim.hm- bodyt 3euroa ;menee hyvin kaupaksi,reiman talvihattu just meni jolla hintaa 8e.jne.
hyvää tiliä oon aina tehnyt.ja alle euron en hinnoittele mitään -pidän sitä turhana,maksakoon samantien euron jos on ostaakseen,kuin sen 50senttiä.parempi mulle niin ;)

Hyvä sinulle mutta minäpä en pöytääsi edes koskisi ;)
Minusta on naurettavaa pyytää jostain H&M paidasta 5e kun se sama maksaa hyvällä tuurilla jo H&M ale rekissä uutena sen 5e tai vähemmänkin :D
Ja olen jopa niin inhottava että saatan jos myyjä on paikalla ja tiedän että siellä H&M rekissä se nyt maksaa uutena vähemmän niin sanonkin siitä hänelle myös ;) Osa antaa kiitosta että tietää laittaa halvcemman hinnan ja osa tiuskii naama punasena kiukusta kihisten kuinka tämä oli pikku Jessikan lempivaate ja sitä ei voi halvemmalla myydä kun on tunnearvoa :D
Nimimerkillä, näin olen usein huomannut.

[QUOTE="poikia3";23200781]jos suksien hinta ei vastannut kuntoaan niin sitten ok. Minä vaan vuosi sitten metsästin 5:lle suksia, ja maksoin koko satsitsa 160 euroa, uutena kun ostin ja kaupoista nämä olivat melkein uudet. Musta siis 45 euroa olisi siinä mielessä halpa hinta.[/QUOTE]

en ikipäivänä maksasi suksipaketista 45e kirpparilta, joku 30e on minun kipurajani :D
Itse ostin nyt jokaiselle muksulle suksipaketit citymarketista hiukan alle 100e
Minusta kirppistavaran on oltava 75% halvenmpi kuin kaupan uuden tavaran

Mä sain viime syksynä huutonetissä Lennen talvihaalarista enemmän kuin mitä se uutena maksoi ja oli käytetty haalari, ei uusi. Mulla oli siinä varsin alhainen lähtöhinta, eikä ollut hintavarausta, joten en ole mikään kiskuri.

134-140 cm vaatteita ei tosiaan löydy samaan tahtiin, kuin mitä pienempiä. Mutta kyllä niitä senvertaa on vastaan tullut, että lähes kaikki esikoisen sisävaatteet (käyttää ko. kokoa) on kirppikseltä hankittu ja niitä vaatteita on PALJON.

Mä tosin kyllä ravaan siellä kirppiksellä ihan jatkuvasti, eli se auttaa siihen löytymiseen :D

Isoja vaatteita on kyllä tosi vähän myynnissä, mutta nyt olen todennut, että MLL:n kirppiksellä, jossa itse olen pyörinyt vapaaehtoisena, on tullut jo ihan mielettömät määrät isompia vaatteita myyntiin. Johtunee siitä, että noi myyjätkin ovat vakiporukkaa ja niiden lapset ovat kasvaneet. Eli itse ainakin tiedän, että isojen lasten vaatteita saa noilta tietyiltä kirppiksiltä. Omat vapaaehtoistyöni alkaa olla tehty, mulla on viikonloppuisin niin paljon muuta, etten ehdi koko viikonloppua kirppikselle uhrata.

Esikoiseni on nyt yli 170-senttinen ja enää löytyy tosi harvoin mitään, mitä tuo 14-vuotias itselleen kelpuuttaa. Hän on kuitenkin nuori, ja tuon kokoiset vaatteet kirppiksellä ovat pääasiassa aikuisten vaatteita.

en ikipäivänä maksasi suksipaketista 45e kirpparilta, joku 30e on minun kipurajani :D
Itse ostin nyt jokaiselle muksulle suksipaketit citymarketista hiukan alle 100e
Minusta kirppistavaran on oltava 75% halvenmpi kuin kaupan uuden tavaran

Niin, 100-senttisiä suksia oikeilla siteillä ei noista suksipaketeista löydy. Ja jouduimpa esikoiseni suksista ja monoista maksamaan pitkästi päälle 100 euroa viime talvena, kun paketit oli loppuun myyty joka kaupassa. Hyvä, kun olet omien lastesi sukset löytänyt edullisesti, mulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri. Lisäksi on niin, kuten jo joku sanoi, että suksipaketeilla on eroja. 160 euron suksipaketista se 25 % on jo 40 euroa.

Ja muuten, kyllä minä maksaisin kirpputorilla 45 euroa suksipaketista, vaikka saisin uuden 99 eurolla. Se kun on kuitenkin puolet vähemmän, ja jää isosti rahaa johonkin muuhun. Edellyttäen tietysti, että suksipaketti on ok kunnossa.

Musta oli kaiken huippu kun kävin meidän lähistöllä sijaitsevassa lastenvaatteiden Second Hand -myymälässä. Siellä oli mm.H&M:n vauvojen verkkahousut jotka maksavat uutena 5,95e, hintaan 5e. Siinä vaiheessa ostan jo mieluummin uutena! :D

Nykyään ostan lastenvaatteet uutena kaupasta, koska kirppareilla pyydetään liian usein vanhasta rääsystä uuden hintaa tai lähes uuden hintaa. Käytetyt vaatteet annan ilmaiseksi pois esim. sukulaisten lapsille tai muille tutuille, joiden tiedän tarvitsevan juuri sen kokoisia vaatteita.

[QUOTE="poikia3";23201076]Ja muuten, kyllä minä maksaisin kirpputorilla 45 euroa suksipaketista, vaikka saisin uuden 99 eurolla. Se kun on kuitenkin puolet vähemmän, ja jää isosti rahaa johonkin muuhun. Edellyttäen tietysti, että suksipaketti on ok kunnossa.[/QUOTE]

Minä en ;)
Minun syyni on siinä että lapsosia kun on enemmän kuin yksi niin sen saa taas parivuotta nuorimalle aina kierrätettyä ;)
Tänävuonna oli pakko ostaa kaikille sukset kun kenelläkään ei ennestään ollut ja koulussa (1lk) oli hiihtoa ;) joten otettiin kaikille muksuille samalla :)

Hyvä sinulle mutta minäpä en pöytääsi edes koskisi ;)
Minusta on naurettavaa pyytää jostain H&M paidasta 5e kun se sama maksaa hyvällä tuurilla jo H&M ale rekissä uutena sen 5e tai vähemmänkin :D
Ja olen jopa niin inhottava että saatan jos myyjä on paikalla ja tiedän että siellä H&M rekissä se nyt maksaa uutena vähemmän niin sanonkin siitä hänelle myös ;) Osa antaa kiitosta että tietää laittaa halvcemman hinnan ja osa tiuskii naama punasena kiukusta kihisten kuinka tämä oli pikku Jessikan lempivaate ja sitä ei voi halvemmalla myydä kun on tunnearvoa :D
Nimimerkillä, näin olen usein huomannut.

olkoon se sinusta naurettavaa, ei se minua haittaa ,koska kauppa käy näillä hinnoilla hyvin.:)

en minä pahastuisi,jos mulle sanoisi joku että hei kattos ny ku kallis,kaupaski on halvemmalla.varmaan sanoisin, että kandee sitten hakea sieltä kaupasta :)

eniten mua ihmetyttää nää jotka myy puhkikuluneita reimateccejä hintaan 40e - XX. ostaako niitä kukaan ?! itse kyllä pidän tärkeenä, että vaatteet on aina täysin puhtaita,ehjiä ja silitettyjä ja pöytä on nätti ja siisti.

[QUOTE="poikia3";23201076]Ja muuten, kyllä minä maksaisin kirpputorilla 45 euroa suksipaketista, vaikka saisin uuden 99 eurolla. Se kun on kuitenkin puolet vähemmän, ja jää isosti rahaa johonkin muuhun. Edellyttäen tietysti, että suksipaketti on ok kunnossa.[/QUOTE]

Kuten jo mainitsinkin aikasemmin möin kaks sukspakettia (sukset, siteet, sauvat ja monot) + yhet ylimääräiset monot yhteishintaan 45 €.

http://www.facebook.com/pages/Kimppa-kirpputori-lasten-ja-aikuisten-kirppis/184678434904889

Uusi Facebook-sivu perustettu 23.2.2011. Alkuvaiheessa on varmasti melko hiljaista, mutta jos tälle idealle ja foorumille on sosiaalista tarvetta, väkeä alkaa tulla lisää.

Varaa kirpputorilta pöytä kimpassa jonkun toisen kanssa, niin puolitat kirpputori-myynnin kustannuksesi.

Tällä palstalla voit etsiä muita kirpputori-myynnistä kiinnostuneita kimppaan mukaan kanssasi, jotta voitte yhdessä varata pöydän haluamaltanne kirpputorilta, ja jakaa pöytävarauksen kustannukset keskenänne. Kimppa-ilmoitukset osastoon keskustelu (Discussions).

Jaa linkki tänne omalla Facebook-sivullasi, niin kaverisi huomaavat tämän sivun.

Mä tässä justiinsa pähkäilen millä hinnalla nuita lapsosten vaatteita myisin. Itse pidän tärkeänä, että vaatteet ovat puhtaita, silitettyjä ja että kirppispaikka pidetään siistinä, ja että tavaraa on sopivasti myynnissä, ei liikaa eikä liian vähän kerralla. Itse kierrän kaukaa sellaset sikinsokin mullinmallin röykkiöpöydät, ei kiinnosta edes katsoa sellaisesta pöydästä mitään. Mitä hintoihin tulee, niin jos tarkoitus on vaan päästä tavarasta eroon, niin silloinhan ei ole mitään väliä mitä siitä tavarasta oikein pyytää, eli vaikka ilmaseksi vois antaa, mut nyt mulla on ainakin tilanne se, että jotain haluaisin vaatteista saadakin, varsinkin kun näen vaivaa sen eteen, että vaatteet olisivat siistin näköisisä. Kirppispaikat on ihan sikahintasia, mieluummin menen myymään itse johonkin kirppistapahtumaan, silloin saa yleensä paremmin myytyäkin tavaraa.

Vaikka mäkin toki pidän edukkaista löydöistä, niin en siltikään jaksa kiukutella kalliimmistakin hinnoista, sillä eipä ne vaatteet ihan maksutta siellä rekeillä roiku.

Viikon (6 myyntipäivää) paikkavuokra on 25€ ja myynnistä lähtee 5% provikka pois. Pöydän pystyttäminen, siivoaminen ja purkaminen tarkoittaa 4-5 edestakaista reissua tuona aikana, jolloin rahaa menee bensoihin noin 20€.

Jos myynti on vaikka sen 100€ ja siitä poistetaan 5% provikka, jää 95€. Tästä pois pöytävuokra, jolloin rahaa jää 70€. Tästä vielä bensat pois, jolloin käteen jää 50€.

Jos myyn 1€/vaate, niin myytyjä vaatteita pitää olla 100 kpl, jotta saan sen 50€ käteen...jos tuotteita on vain 75 kpl, käteen jää 25€.

Joillekin pääasia on eroon pääsy vaatteista ja se on ihan ok. Mutta ihan yhtä ok on munkin tapani, jolloin tarkoituksena on saada muutama ropo käteen jotka sitten sijoitan uusiin, niinikään kirppikseltä ostettuihin vaatteisiin.

Mä olen itse valmis maksamaan vaatteesta enemmän kuin euron, joten mä ihan hyvällä omalla tunnolla myyn vaatteita eteenpäinkin yli eurolla. Ja näemmä ne joillekin keplaa, kun aina niitä ihan kivasti kuitenkin menee.

Täysin samaa mieltä. Miks ihmeessä kaikki tavarat pitäis antaa ilmaseksi kirpparilla?! Jos ilmaseksi haluaa antaa, niin sitten vaan kierrätykseen. Kyllä mun mielestä myös kirppareilla voi ja pitää maksaa vaatteista.

Yhteistyössä