Sähköhammasharja huijaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerys

Vieras
Ei oo todellista. Mulle soitti joku ihme tyyppi jostain sähköhammasharjan kokeilusta ja en saanut siltä tyypiltä koko puhelun aikana suun vuoroa vaan kuuntelin kun se selitti niistä. Sitten se vaan sano että nää tulee parin viikon päästä ja löi luurin kiinni. En kerinnyt mitään sanoa että en niitä halua. Ei siis missään vaiheessa kysynyt että haluanko niitä enkä missään vaiheessa sanonut niitä haluavani. Olen ihan hämmentynyt. Joku huijaushan tämä on? Onko kellään kokemuksia että miten tuollaisesta pääsee eroon?

POstiinhan ne lähetetään, et vaan hae postista mitään lähetystä mitä et ole tilannutkaan niin ne käännetään sieltä takaisin lähettäjälle 2 viikon kuluttua.

Meile tuli vastaava puhelu ja ei ollut huijausta, täysin toimivat sähköharjat tuli laatikkoon postipojan mukana ja ei ollut kalliita, niissä on 2-vuoden takuu ja 14pvän palautusoikeus. Suosittelen lämpimästi jos vain mahdollisuus tutustua näihin! Ei ole huijausta mielestäni! 3kk:en välein tulee 6kpl:tta uusia harjapäitä hintaan 23,70 ja mukana tulee kortti ei kiitos en halua 3kk:den päästä uusia harjapäitä.

Mulle tarjottiin "vain postitus kulujen hinnalla" pikkusen alta 30e. Johon tokasin tietty et ei kiitos, jos smartilla paat 5 eurolla ni sitte.

kauhee kälätys et no mut nä tulee ruotsista asti ja niissä on pakkaus ja käsittely kult, johon muistutin et itse sanoit pelkillä POSTI KULUJEN HINNALLA.. eipä myyny ja oli tosi tuohtunut :D

Siis kuinka vaikea on vaan sanoa heti ei kiitos, vaikka joutuisikin puhumaan päällekkäin?

Juuri näin. Jos myyjä ei suostu edes sen ei kiitoksen verran kuuntelemaan, niin pakkohan se puhelu on sitten päättää ilman hyvän päivänjatkon toivotuksia.

Mutta noin ylipäätään kannattaa suosia niitä markkinointikieltoja tai sitten yksityisiä puhelinnumeroita.

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28967251:
Juuri näin. Jos myyjä ei suostu edes sen ei kiitoksen verran kuuntelemaan, niin pakkohan se puhelu on sitten päättää ilman hyvän päivänjatkon toivotuksia.

Joo omaa typeryyttähän se on kun olen koittanut olla kohtelias näille puhelinmyyjille. Nyt se kyllä loppui, ei kyllä minusta nimittäin ole kovin kohteliasta sekään ettei edes kysytä haluanko tuotetta eikä anneta mitään mahdollisuutta siitä kieltäytä. Itseasiassa en tainnut koko puhelun aikana keretä sanomaan mitään. Paitsi puheluun vastatessani.

No mä yleensä kuuntelen kohteliiasti noi puhelinmyyjien litaniat ja sanon sitten ei kiitos. Tässä ei vaan annettu siihen mahdollisuutta. Kait se on pakko alkaa tästä lähtien jo heti puhelun alkuun huutelemaan etten tahdo mitään.

Ei se ole kohteliaisuutta, vaan tuhlaa suotta kummankin aikaa (ja puhelinmyyjältä myös rahaa). Kannattaa sanoa vaan heti alussa, ettei aio ostaa mitään.

Tämä täytyy selvästi tehdä. Harmi vain ettei se auta tuohon hammasharja pulmaani enää.

Suosittelen, itselläni ollut jo piiitkään (tuohan pitää uusia aina 3v välein) ja soittoja tulee ehkä kerran pari vuodessa. Nekin saa lopetettua helposti lyhyeen, kun katkaiseen soittajan litanian "anteeksi, myytkö jotain, minulla on puhelinmarkkinointikielto". Eivät jää vänkäämään.

Mikä firma kyseessä?

Laittaisin sinne firmaan sähköpostin että en ole kyseistä sopimuksta tehnyt ja kuvaus myyjän toiminnasta.
Selkeästi loppuun vielä että et halua mitään tilausta tehdä, et ole sellaista tehnyt, etkä tule tekemään.

Loppuun maininta että odotat yrityksen vastausta 4 arkipäivää ja sen jälkeen otat yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja jätät asian heidän hoidettavaksi.

Joo omaa typeryyttähän se on kun olen koittanut olla kohtelias näille puhelinmyyjille. Nyt se kyllä loppui, ei kyllä minusta nimittäin ole kovin kohteliasta sekään ettei edes kysytä haluanko tuotetta eikä anneta mitään mahdollisuutta siitä kieltäytä. Itseasiassa en tainnut koko puhelun aikana keretä sanomaan mitään. Paitsi puheluun vastatessani.

Mistä ne sitten tietävät, mihin osoitteeseen ne hammasharjansa lähettävät? :)

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28967331:
Mistä ne sitten tietävät, mihin osoitteeseen ne hammasharjansa lähettävät? :)

Luuletko ettei puhelinmyyjillä ole. osoitetietoja jos on puhelinnumerokin?!
Ja sinulle asianosainen,jätä vain hakematta postista tai jos tulee laatikkoon,lähetä avaamattomana takaisin.

[QUOTE="vieras";28967328]Mikä firma kyseessä?

Laittaisin sinne firmaan sähköpostin että en ole kyseistä sopimuksta tehnyt ja kuvaus myyjän toiminnasta.
Selkeästi loppuun vielä että et halua mitään tilausta tehdä, et ole sellaista tehnyt, etkä tule tekemään.

Loppuun maininta että odotat yrityksen vastausta 4 arkipäivää ja sen jälkeen otat yhteyttä kuluttajaneuvontaan ja jätät asian heidän hoidettavaksi.[/QUOTE]

Meni täysin ohi että mikä firma oli kyseessä. Jostain ruotsalaisista hammasharjoista puhui. Eli täysin mahdotonta saada yhteyttä.

Toivon että niiden hammasharjojen paketissa olisi firman nimi jotta voisin etsiä yhteystiedot ilman paketin avausta ja soittaa firmaan ja selittää tilanteen ja palauttaa paketin avaamattomana.

[QUOTE="vieras";28967043]Meile tuli vastaava puhelu ja ei ollut huijausta, täysin toimivat sähköharjat tuli laatikkoon postipojan mukana ja ei ollut kalliita, niissä on 2-vuoden takuu ja 14pvän palautusoikeus. Suosittelen lämpimästi jos vain mahdollisuus tutustua näihin! Ei ole huijausta mielestäni! 3kk:en välein tulee 6kpl:tta uusia harjapäitä hintaan 23,70 ja mukana tulee kortti ei kiitos en halua 3kk:den päästä uusia harjapäitä.[/QUOTE]

Itselleni tuli juurikin näillä samoilla tiedoilla soittoa samana päivänä (eli tuolloin 10.4) Menin sitten mielijohteesta sanomaan että laita tulemaan, kun on sähköhammasharjat pitänyt ostaa muutenkin. Sanoivat siellä että paketti on sen mallinen että tulee postiluukusta sisään, ettei tarvitse edes postista käydä noutamassa.
Milloinkohan niiden siis pitäisi tulla? Olihan tuossa tietysti pääsiäispyhät välissä, mutta itselle alkoi jo ahdistus iskeä että jos tässä on tullut huijatuksi (ettei tule pakettia eikä laskua, ja kohta onkin ongelmissa kun ei ole maksanut tätä "saamaansa" laskua sitten.)

Onko siis tietoa kuinka pitkä toimitusaika on, tai jos joku tietää edes kyseisen firman nimen että saisi asian selvitettyä ja mielenrauhan takaisin! :D

Mulle soitti tänään ko. harjoista. Hinta edelleen 19,90e. Kysyin mistä saa vaihtopäitä, saako muualtakin kuin automaatti toimituksella? Ei osannut vastata kun tuotetta on markkinoitu VASTA 3 VIIKKOA! Tätä ketjua kun katsoo, niin onhan tuota kaupiteltu jo vuoden päivät...

Mikähän firma tuo on ? Minä kans hetke n mielijohteesta tilasin ja meni ihan ohi kuka soitti, ruotsista se kuitenki oli. Miten sen sais peruttua enne ku sieltä ees mitään tulee :D

Yhteistyössä