[QUOTE="mmmm";25366689]Mun tuntemat ainoat lapset ovat kyllä kaikki sosiaalisia tapauksia, eivätkä helposti ala riehumaan tai tappelemaan leikeissä. Itse ajattelen, että se johtuu siitä että eivät ole tottuneet siihen että omia leluja tai "reviiriä" pitäisi puolustaa. Tappelijat ovat usein sitten niitä suuren lapsikatraan kuopuksia.[/QUOTE]
Itse tunnen erään TÄYSIN kompromisseihin, jakamiseen ym kykenemättömän ainoan lapsen. Kyseinen ihminen on jo lähes 40v enkä ole toiseen yhtä itsekkääseen ihmiseen vielä törmännyt.
Tai... ehkäpä hänen nyt 7-vuotiaasta pojastaan on kasvamassa vielä mahdottomampi...
Kun on kahden ainoan lapsen ainoa lapsi, neljän isovanhemman ainoa lapsenlapsi jne. Koulu on nyt jo ihan pulassa sen lapsen kanssa ja kohta varmaan muutkin tahot... Ja äitinsä puheita, kun kuuntelee, niin lapsessa ei TIETYSTI KOSKAAN ole mitään vikaa. Vika on aina kavereissa, opettajissa, harrastusten ohjaajissa, lääkäreissä jne. Mutta jossain vaiheessa ne rajat tulee vastaan tällekin prinssille. Jos ei aikaisemmin, niin sitten vaikka poliisin muodossa.