Säälittää kotihoidetut lapset!

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
meillä näin
Viiden lapsen äiti olen ja kolmea pienintä hoidan kotona. Joka päivä lapset ovat useita tunteja ulkona, syödään hyvää kotiruokaa, käydään kerhossa, saavat askarrella niin paljon ku sielu sietää eikä meillä ole edes telkkaria ;) Niin ja koululaiset saavat tulla kotiin niin että äiti on heitä odottamassa ja kuulemassa heti kuulumiset :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Viiden lapsen äiti olen ja kolmea pienintä hoidan kotona. Joka päivä lapset ovat useita tunteja ulkona, syödään hyvää kotiruokaa, käydään kerhossa, saavat askarrella niin paljon ku sielu sietää eikä meillä ole edes telkkaria ;) Niin ja koululaiset saavat tulla kotiin niin että äiti on heitä odottamassa ja kuulemassa heti kuulumiset :)
Useita tunteja päivässä joka päivä? Lapsiparat, näillä pakkasilla mitä on ollu...
 
haloo
Alkuperäinen kirjoittaja Muumien Mamma:
Aika mustavalkoisia mielipiteitä. Itselläni on opistotasoinen tutkinto ja alempi korkeakoulututkinto. Erittäin hyvät paperit...stipendinkin sain. Silti olen ollut kotiäitinä pian 12 vuotta ihan omasta vapaasta tahdostani. Lapsille ratkaisu on ollut hyvä ja itse olen nauttinut näistä elämää ja työtä täynnä olleista vuosista. Virikkeitä ja toisten lasten seuraa voi kyllä kotihoidetuillekin lapsille järjestää, jos halua ja viitseliäisyyttä riittää. Koululaisilla on kavereita...välillä niitä ramppaa melkein liiaksi asti, mutta hyvä vain, että kavereita on. Pienimmillä on kerhokaverit ja naapurin muksut ja tietysti toisensa :) Vanhin lapsi on lahjakas muusikon alku ja ainoana jo numerotodistuksen saaneena keskiarvokin 9.5. Muilla taitaa liikunta olla rakkain harrastus. En tiedä, mikä asia lapsillani nyt sitten voisi olla paremmin, jos olisin hoitoon vienyt...kenties kaikki olisi yhtä hyvin, koska kotona on kaikki asiat kunnossa. Haluan vain kirjoituksellani osoittaa, että kyllä meitä fiksuja ja lahjakkaita naisia täältä kotoakin löytyy. Niin ja niitä sosiaalisia taitavia lapsia ;)
Opistotasoinen tutkinto on vähän eri asia kuin korkeakoulututkinto, nyt tarkoitettiin varmaan yliopistotasoisia tutkintoja.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Viiden lapsen äiti olen ja kolmea pienintä hoidan kotona. Joka päivä lapset ovat useita tunteja ulkona, syödään hyvää kotiruokaa, käydään kerhossa, saavat askarrella niin paljon ku sielu sietää eikä meillä ole edes telkkaria ;) Niin ja koululaiset saavat tulla kotiin niin että äiti on heitä odottamassa ja kuulemassa heti kuulumiset :)
Useita tunteja päivässä joka päivä? Lapsiparat, näillä pakkasilla mitä on ollu...
huoh järjen köyhyyttä taas tämä.
 
Pahis

Ap on vaan kateellinen kun ei itse halua/pysty hoitamaan lapsiaan kotona. Taitaa ressu olla itsekin joutunut päivähoitoon ennen kuin on ollut siihen valmis, siksi onkin niin pahansuopa ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Eikö ookki gauheeta :eek:

Mä ainakin tein mukulat vain ja ainoastaan siks että saisin maata soffalla päivät pitkät ja pierrä.
Sama homma. On ihanaa puskea uutta pentua kolmen vuoden välein, venyä sohvalla kaiket päivät ja jättää kotityötkin miehelle. Se on sitä hallittua arkea se! :heart:
..niin ja ressiä tuo ainoostaan se kun koneella olo keskeentyy kun on noita mukulia.. |O
Nimenomaan. Onneksi niille voi laittaa telkkarin pyörimään koko päiväksi
B)
 
meillä näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä näin:
Viiden lapsen äiti olen ja kolmea pienintä hoidan kotona. Joka päivä lapset ovat useita tunteja ulkona, syödään hyvää kotiruokaa, käydään kerhossa, saavat askarrella niin paljon ku sielu sietää eikä meillä ole edes telkkaria ;) Niin ja koululaiset saavat tulla kotiin niin että äiti on heitä odottamassa ja kuulemassa heti kuulumiset :)
Useita tunteja päivässä joka päivä? Lapsiparat, näillä pakkasilla mitä on ollu...
Käytä järkeäs ;) Ei tietenkään hirmu pakkasilla.

 
näinon
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa.:
Alkuperäinen kirjoittaja niänon:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Minä olen kyllä ihan korkeakoulun käynyt useamman lapsen äiti ja silti haluaisin olla lasten kanssa kotona.
Jos sinä olisit oikeasti korkeakoulutettu, ymmärtäisit, että yleistyksissä käytetään tilastoja, joiden mukaan tehdään päätelmiä.

Suurin osa korkeakoulutetuista äideistä ei jää kotiin.
Kyllä minä kuule ihan oikeasti olen. Sinun ylemmyydentunteesi on mieletöntä.
No mikä tutkinto on taskussa? Hyvillä arvosanoilla valmistuneet,oikeasti pätevät ja lahjakkaat naiset eivät jää kotiin tuhlaamaan koulutustaan.
Minun tutkintoni eivät sinulle kuulu. Ylemmän korkeakoulututkinnon kuitenkin omaan. Paperitkin ovat ihan hyvät . Oletko omasta mielestäsi fiksu vai haluatko vain provosoida keskustelua? Oletko itse joku kouluttamaton ihminen, joka luo sivupersoonia täällä, saadakseen päteä edes jossain?
Jännä, että et voi mainita tutkintoasi. Mutta ymmärrätkö, että suurin osa koulutetuista naisista ei jää kotiin, eikä sitä päätelmää tehdä sinun mutustasi. Ihan turha tastella tilastoja vastaan. Ja jos yksittäistapauksiin mennään, niin yksikään hyvillä arvosanoilla valmistunut, fiksu ja lahjakas, alallaan menestyvä nainen tuskin jää kotiäidiksi.

Ja oikeaan korkeakoulutukseen ei mielestäni voi nyt laske amk-tutkintoja tai vastaavia, ne ovat ihan eri asia.
 
vieras
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
 
:/
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta

Ainakin ne työssä käyvät äidit keitä minä tunnen, ovat tosi väsyneitä iltaisin eivätkä tahdo jaksaa lapsia illalla.... surullista sekin :(
 
näinon
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Meillä on miehet, jotka tiedostavat osallisuutensa ja vastuunsa lapsen vanhemmuudessa. Yksin saattaisikin käydä raskaaksi.
 
Kotiäiti vielä kolme viikkoa
Alkuperäinen kirjoittaja näinon:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa.:
Alkuperäinen kirjoittaja niänon:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Minä olen kyllä ihan korkeakoulun käynyt useamman lapsen äiti ja silti haluaisin olla lasten kanssa kotona.
Jos sinä olisit oikeasti korkeakoulutettu, ymmärtäisit, että yleistyksissä käytetään tilastoja, joiden mukaan tehdään päätelmiä.

Suurin osa korkeakoulutetuista äideistä ei jää kotiin.
Kyllä minä kuule ihan oikeasti olen. Sinun ylemmyydentunteesi on mieletöntä.
No mikä tutkinto on taskussa? Hyvillä arvosanoilla valmistuneet,oikeasti pätevät ja lahjakkaat naiset eivät jää kotiin tuhlaamaan koulutustaan.
Minun tutkintoni eivät sinulle kuulu. Ylemmän korkeakoulututkinnon kuitenkin omaan. Paperitkin ovat ihan hyvät . Oletko omasta mielestäsi fiksu vai haluatko vain provosoida keskustelua? Oletko itse joku kouluttamaton ihminen, joka luo sivupersoonia täällä, saadakseen päteä edes jossain?
Jännä, että et voi mainita tutkintoasi. Mutta ymmärrätkö, että suurin osa koulutetuista naisista ei jää kotiin, eikä sitä päätelmää tehdä sinun mutustasi. Ihan turha tastella tilastoja vastaan. Ja jos yksittäistapauksiin mennään, niin yksikään hyvillä arvosanoilla valmistunut, fiksu ja lahjakas, alallaan menestyvä nainen tuskin jää kotiäidiksi.

Ja oikeaan korkeakoulutukseen ei mielestäni voi nyt laske amk-tutkintoja tai vastaavia, ne ovat ihan eri asia.
Käsittääkseni AMK- tutkinto on alempi korkeakoulutukinto. Itselläni on ylempi korkeakoulututkinto ja se mitä mieltä sinä olet mistäkin tutkinnosta, on ihan oma asiasi. Lisäksi jos se,etten halua koulutuksiani tuoda tänne palstalle on "jännää", niin sekin on sinun mielipiteesi ja voit pitää sen.
Minä en taistele mitään tilastoja vastaan, sinä ne haluat tuoda esille kaiken aikaa. Minä halusin vaan tuoda esille,että meissä kotiäideissäkin on hyvin koulutettuja, hyvin paperein valmistuneita ihmisiä ja kyllä, tiedän mitä mieltä olet tästä ja mitä tilastosi siihen sanovat. Omissa mielipiteissäsi on niin paljon mutua, joka kertoo vain sinun suhtautumisestasi asioihin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Mä ainakin jäin lapsen kanssa suoraan ulkoilemaan kun hain lapsen välipalan jälkeen hoidosta. Viikonloppuisin sitten oli enemmän virikkeitä, käytiin uimassa, kyläilemässä jne. Väsymys oli kyllä valtavaa, mutta olinkin viimeisilläni raskaana.
 
eikö teillä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.

 
Mitä ap sanoo siihen, kun nyt 20v. nuori mies sanoo olevansa tyytyväinen ja kiitollinen siitä että sai aikanaan olla kotihoidossa? Virikkeitä haettiin mm. muskarista, liikuntaleikkikoulusta kerran viikossa, seurakunnan kerhosta, äiti-lapsikerhoista ym. Ei siis kaikkia noita tietenkän yhtä aikaa vaan sopivasti eri ikäkausina. Telkkaria katsottiin vain iltaisin eli silloin kun tuli lasten ohjelmia, videoita meillä ei edes ollut kuin sitten myöhemmin.

Mitä tulee koulutukseeni, minulla on monenkin laista koulutusta, mutta ei korkeakoulutasoista. Mieheni ei ole hyvätuloinen, mutta siitä huolimatta pärjättiin, kun tehtin arvovalintoja; lasten paras oli tärkeintä ei se oliko meillä kaikenmaailman laitteita tai voidaanko matkustaa ulkomaille. Lapsilta ei kuitenkaan ole koskaan puuttunut mitään tärkeää.
Mutta se mikä sopi meille , ei sovi kaikille. Ei ole minun asiani arvostella muita vanhempia, jotka vievät lapsensa päivähoitoon jo ihan pienenä. Jokainen tekee päätökset omista lähtökohdistaan. Meillä oli mahdollisuus kotihoitoon 10 vuoden ajan, koska meillä ei ole ollut koskaan esimerkiksi velkaa. Emme silti ole rikkaita; elämämme on kuitenkin ollut rikasta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eikö teillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.
kyllä mutta jos mies on esimerkiksi iltaan asti töissä.. ja uskon että silti monessa perheessä jää enemmän äidin vastuulle..
 
näinon
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Alkuperäinen kirjoittaja näinon:
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa.:
Alkuperäinen kirjoittaja niänon:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti vielä kolme viikkoa:
Minä olen kyllä ihan korkeakoulun käynyt useamman lapsen äiti ja silti haluaisin olla lasten kanssa kotona.
Jos sinä olisit oikeasti korkeakoulutettu, ymmärtäisit, että yleistyksissä käytetään tilastoja, joiden mukaan tehdään päätelmiä.

Suurin osa korkeakoulutetuista äideistä ei jää kotiin.
Kyllä minä kuule ihan oikeasti olen. Sinun ylemmyydentunteesi on mieletöntä.
No mikä tutkinto on taskussa? Hyvillä arvosanoilla valmistuneet,oikeasti pätevät ja lahjakkaat naiset eivät jää kotiin tuhlaamaan koulutustaan.
Minun tutkintoni eivät sinulle kuulu. Ylemmän korkeakoulututkinnon kuitenkin omaan. Paperitkin ovat ihan hyvät . Oletko omasta mielestäsi fiksu vai haluatko vain provosoida keskustelua? Oletko itse joku kouluttamaton ihminen, joka luo sivupersoonia täällä, saadakseen päteä edes jossain?
Jännä, että et voi mainita tutkintoasi. Mutta ymmärrätkö, että suurin osa koulutetuista naisista ei jää kotiin, eikä sitä päätelmää tehdä sinun mutustasi. Ihan turha tastella tilastoja vastaan. Ja jos yksittäistapauksiin mennään, niin yksikään hyvillä arvosanoilla valmistunut, fiksu ja lahjakas, alallaan menestyvä nainen tuskin jää kotiäidiksi.

Ja oikeaan korkeakoulutukseen ei mielestäni voi nyt laske amk-tutkintoja tai vastaavia, ne ovat ihan eri asia.
Käsittääkseni AMK- tutkinto on alempi korkeakoulutukinto. Itselläni on ylempi korkeakoulututkinto ja se mitä mieltä sinä olet mistäkin tutkinnosta, on ihan oma asiasi. Lisäksi jos se,etten halua koulutuksiani tuoda tänne palstalle on "jännää", niin sekin on sinun mielipiteesi ja voit pitää sen.
Minä en taistele mitään tilastoja vastaan, sinä ne haluat tuoda esille kaiken aikaa. Minä halusin vaan tuoda esille,että meissä kotiäideissäkin on hyvin koulutettuja, hyvin paperein valmistuneita ihmisiä ja kyllä, tiedän mitä mieltä olet tästä ja mitä tilastosi siihen sanovat. Omissa mielipiteissäsi on niin paljon mutua, joka kertoo vain sinun suhtautumisestasi asioihin.
Niin, sillä tutkinnolla on sillä tavalla väliä, että amk:sta tai vastaavista valmistuneet tekevät melko erilaisia töitä kuin yliopistosta valmistuneet, ja se taas vaikuttaa ratkaisevasti omaan aikaan ja työn vaativuuteen ja kykyyn ja haluun jäädä kotiin. Se ei ole mun oma asia. Amk:sta valmistunutta ei voi verrata esim. maisteriin tai tohtoriin, kaikki on erilaista työajoista ja työpanoksesta ja tavoitteista lähtien. Amk:sta valmistuneet harvoin taoittelevat muuta kuin suht hyvää tulotasoa ja päivätyötä. Amk:sta on aika helppo saada hyvät paperit ja lähteä töihin, mutta en nyt tarkoittanut sitä.

Papereilla on väliä, mutta vielä enemmän on väliä omalla motivaatiolla, jota kotiäideiltä harvoin löytyy.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö teillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.
kyllä mutta jos mies on esimerkiksi iltaan asti töissä.. ja uskon että silti monessa perheessä jää enemmän äidin vastuulle..
niin tai sitten just tuo että jos sattuu olemaan yh

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eikö teillä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miten te työssäkäyvät äidit jaksatte hoitaa lapsenne vielä työpäivän jälkeen? tai antaa virikkeitä..vai saavatko teidän lapsenne hoidossa tarpeeksi etteivät kotona iltapäivällä tarvi mitään? ettekö ole väsyneitä kun pääsette töistä ja pitää heti hakea lapsi hoidosta
Monella on varmasti mies jakamassa arkea ja olemassa toinen vanhempi. Ei kai kukaan nyt yksin noita asioita hoida, kummallinen ajatuskin olisi se. Ainakin mulle.
kyllä mutta jos mies on esimerkiksi iltaan asti töissä.. ja uskon että silti monessa perheessä jää enemmän äidin vastuulle..
Meillä esimerkiksi mies tehnyt koko sen ajan kun olemme olleet yhdessä - siis myös silloin kun lapset ovat olleet pieniä- 2- ja 3-vuorotyötä .
 

Yhteistyössä