Saatteko Jonathanin kosteussuojapuvut pesussa puhtaaksi?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tosipettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tosipettynyt

Vieras
Siis mua risoo nyt kympillä. Ostin tässä vähän aikaa sitten ekaa kertaa Jonathania meidän kaikille pojille, kyseessä välikausikosteussuojapuvut (uusina ostetut). Pesin tänään ekaa kertaa ne ohjeiden mukaan (40 astetta ja nurinpäin käännettynä) ja kun otin koneesta pois, samat tahrat ja jäljet olivat tallella kuin koneeseen laittaessanikin! :headwall:

Kivaa, kun ne takitkin niitä haaleanvihreän värisiä ja sellasia likatahroja on siellä täällä....pesussa oli mukana myös IcePeakin puku, josta kyllä oli kaikki vastaavat tahrat lähteneet (ei tarvi pestä nurinpäin). Sama koskee esimerkiksi Lassien ja H&M:n pukuja, joita meillä on ollut, kyllä niistä tahrat ovat aina lähteneet.

Pistin nyt sitten noi Jonathanit vielä uudelleen pesuun, enkä tällä kertaa kääntänyt niitä. Saas nähdä.

Ei kannata ostaa vaaleita pukuja jos ulkona myöryää, ei ne kuule aina lähdekkään kaikki tahrat pois ja on rumannäköstä kun vaaleessa puvussa lika jälkiä ympäriin

Sama kokemus mulla. Kaikki muut haalarit olen aina saanut puhtaiksi vaikka ovat olleet vaaleita mutta Jonathan pitää liat kiinni. Nestemäisellä pesuaineella olen ensin käsin käsitellyt pahimmat liat ja sitten vielä koneeseen pesuun. Ihan puhtaaksi ei lähde mutta melkein.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hitsi, jos ne ei lähde....:(

Suositelkaas jotain tehokasta pesuainetta noille kosteussuojapuvuille!

Nestemäistä omoa tai arielia tai rainbowta kaadan suoraan tahraiseen kohtaan, annan vaikuttaa noin tunnin enkä täytä konetta aivan täyteen. Osa puhdistuu, mutta muuten niin hyvät reimatechanskat jäävät likaisiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Greipille:
Jonathanin takit nyt sattuvat olemaan vaaleita, niin kuin monien muidenkin merkkien. Housut sen sijaan tummat.

Kyllä se on valintakysymys, tummempiakin värejä löytyy. Minä en ainakaan suostu ostamaan meidän rymypetterille mitään vaaleanhaaleanvihreitä tai -sinisiä välikausivaatteita, kun niissä pitää saada olla vapaasti ilman että täytyy miettiä, lähteekö tahrat pesussa. Esimerkiksi Reimatecilla on ollut jopa älykkäästi mudan värisiä vaatteita ja oli meillä yksi Jonathaninkin 2-osainen samaa väriä vuosi sitten.

Hitsi, jos ne ei lähde....:(

Suositelkaas jotain tehokasta pesuainetta noille kosteussuojapuvuille!

Minä käytän bioluvil- tai persils- pesuainetta, niillä pesen kaikki reimat, lassiet ja nuot jonahtanin hanskatkin. Ainoa mitä teen erilailla kuin muun pyykin kanssa, en pistä koneeseen kuin haalarit ja ehkä hanskat, meillä on 7 kg rumpu... että aika väljä pesu, ja sit tietty huuhteluainetta en pistä.

Muoks. vielä sen verran, että pesen aina haalarit yms puvut nurin vetskarit ja napit suljettuina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jee:
Joo, oikeinpäin pestynä (BioLuvil pesuaineena) tuli putipuhdasta jälkeä! Eli lähti puhtaaksi! :D

Pinta vaan kuluu eli ei ainakaan kannata myydä eteenpäin vettäpitävänä ja oikein hoidettuna.

eikö kosteussuoja pukua saa pestä bioluvililla?

Pitäis pestä väärinpäinkäännetyinä.

Uusimmat

Yhteistyössä