Saatteko ikinä siivota rauhassa?

  • Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
epätoivoinen
Otsikossahan tuo kysymys jo pääpiirteissään tulikin.

Olenkohan ainoa ihminen planeetalla, kuka siivoilee aina niin että lapset on läsnä? Mitä luksusta oliskaan joskus, ettei kukaan roikkuis imurinjohdossa tai läträis lattianpesuämpärissä!

Miehelle olen monesti ehdottanut, että lähtis niiden kanssa käymään jossain, niin saisin pari tuntia olla ittekseen ja siivoilla. Mutta eipä nuo lähde kulumallakaan... Siksipä nykyään siivoilen päivällä, kun mies on töissä, onpahan yksi jaloissapyörijä vähemmän. Häntä kun ei juurikaan siivoushommat nappaa.

Mutta jos joku saa miehen ja muksut kotoa jonnekin häädettyä siivouksen ajaksi, niin minne te ne lähetätte??
 
Mie häädän. Tai no, ei mun tartte häätää ku mie vaan totean että voisin hinkata pesuaineiden kanssa jne ihan rauhassa. Äljäke ottaa siinä sitten muksun ja lähtee milloin mihinkin, yleensä puistoon.
 
Äityli
Mulla muksu 3 kk ja mies...Viimeksi ne meni ajelee vaunuilla pariksi tuntia ulos niin sain tän meidän kaksion kunnialla siivottua. Ehdota vaikka, että meneevät uimahalliin tai vaikka pelaa futista, puistoon tms? (näihin me mentiin pieninä, kun äiti siivosi)
 
Meillä on tapana, että lauantaisin mies lähtee aamulla pojan kanssa ulkoilemaan (leikkipuistoon tms.) ja minä siivoan sillä aikaa. Tänään tosin mies sanoi että hän voi siivota, niin minä sitten lähdin vuorostaan pojan kanssa ulkoilemaan. Oli ihanaa tulla takaisin, kun koti oli siisti.
 
Joskus saan, useimmiten en.. Suursiivoukset etenkin lastenhuoneeseen kohdistuvat pitää tehdä lasten ollessa pois jaloista. Lapset ovat olleet päikkärissä tai vaikka mummolassa hoidossa sillä aikaa.

Pienemmissä siivouksissa mies saattaa lähteä muksujen kanssa pihalle tai mies siivoaa ja me lähdetään lasten kanssa "pakoon".
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miks mä lähettäsin miehen pois siivouksen ajaksi, tai lapset? Lapsethan siivoo omissa huoneissaan ja mies siivoo muualla.
Sulta puuttuukin erittäin tehokas "apuri" ja ikää 1½ vuotta B)
Sillon kun meillä on ollut apuri, niin mä oon tehnyt jotain kivaa apurin kaa ja mies on siivonnut. :D
 
tt ei kirj
Aina saan siivota rauhassa ja 2,5 v istuu kiltisti sohvalla esimerkiksi, kun on lattiat pesty ja ovat märät. Joskus siivoaa itse ja ottaa hengarin käteen ja "imuroi" mattoa :)
 
ap
Okei, eli toivoa on.. Siis kun ainakin osa on saanut porukan häivytettyä operaation ajaksi!

Tokihan kaikki ohimennen siivoilut hoituu (pikanen imurointi, pölyjenpyyhintä), vaikka nää olis paikallakin. Mutta perusteellisempi siivous ja lastenhuoneiden raivaus olisi parasta tehdä silloin kun on täällä ittekseen.

Niin, neliöitä oli 275 ja lapsista vanhin 3,5 ja nuorin 4kk, joten avuksi noista ei vielä kauheesti ole. Taino vanhin 'auttaa', mutta joskus kun olis kiva tehdä jotain nopeesti alta pois. :)
 
Siivouspäivä: suljemme lapset omaan huoneeseensa siksi aikaa, kun mies imuroi ja minä tamppaan matot. Päästämme lapset ulos. Päiväunien aikaan pesen vessan.
Joskus, kun päivä on oikein kiireinen ( vieraita tulossa iltapäivällä tms.), mies lähtee lasten kanssa ulos ja minä siivoan ja teen ruoan sillä aikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miks mä lähettäsin miehen pois siivouksen ajaksi, tai lapset? Lapsethan siivoo omissa huoneissaan ja mies siivoo muualla.
Sulta puuttuukin erittäin tehokas "apuri" ja ikää 1½ vuotta B)
Sillon kun meillä on ollut apuri, niin mä oon tehnyt jotain kivaa apurin kaa ja mies on siivonnut. :D
Mulla ei olekaan tuollaista ihmepuussa kasvanutta miestä :p
 

Yhteistyössä