Saatteko ikinä siivota rauhassa?

  • Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, eli toivoa on.. Siis kun ainakin osa on saanut porukan häivytettyä operaation ajaksi!

Tokihan kaikki ohimennen siivoilut hoituu (pikanen imurointi, pölyjenpyyhintä), vaikka nää olis paikallakin. Mutta perusteellisempi siivous ja lastenhuoneiden raivaus olisi parasta tehdä silloin kun on täällä ittekseen.

Niin, neliöitä oli 275 ja lapsista vanhin 3,5 ja nuorin 4kk, joten avuksi noista ei vielä kauheesti ole. Taino vanhin 'auttaa', mutta joskus kun olis kiva tehdä jotain nopeesti alta pois. :)
Niin ja lisäyksenä vielä tähän, onneksi tulee kesä, niin saa nää edes tuohon pihalle! Mies kun on aika nihkee mihinkään puistoihin tms. lähtemään. Eikä oikein vielä tuon vauvan kanssa olla. Se kun ei nukukaan kun 30 minsan pätkissä, muuten vois hyödyntää uniajat.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Siivouspäivä: suljemme lapset omaan huoneeseensa siksi aikaa, kun mies imuroi ja minä tamppaan matot. Päästämme lapset ulos. Päiväunien aikaan pesen vessan.
Joskus, kun päivä on oikein kiireinen ( vieraita tulossa iltapäivällä tms.), mies lähtee lasten kanssa ulos ja minä siivoan ja teen ruoan sillä aikaa.
Siis minkä ikäset lapset teillä on?
Kuulostaa aika hurjalta....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Okei, eli toivoa on.. Siis kun ainakin osa on saanut porukan häivytettyä operaation ajaksi!

Tokihan kaikki ohimennen siivoilut hoituu (pikanen imurointi, pölyjenpyyhintä), vaikka nää olis paikallakin. Mutta perusteellisempi siivous ja lastenhuoneiden raivaus olisi parasta tehdä silloin kun on täällä ittekseen.

Niin, neliöitä oli 275 ja lapsista vanhin 3,5 ja nuorin 4kk, joten avuksi noista ei vielä kauheesti ole. Taino vanhin 'auttaa', mutta joskus kun olis kiva tehdä jotain nopeesti alta pois. :)
Musta vaan nyt tuntuu näin VAAN säälittävät 95 neliöö kun mä yritän siivota että jos mulla ois 275 neliöö en taatusti valittais etenkin kun sinnehän hukkuu mukavasti lapset ja pysyy pois tieltä. TOISIN on näissä mun neliöissäni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Siivouspäivä: suljemme lapset omaan huoneeseensa siksi aikaa, kun mies imuroi ja minä tamppaan matot. Päästämme lapset ulos. Päiväunien aikaan pesen vessan.
Joskus, kun päivä on oikein kiireinen ( vieraita tulossa iltapäivällä tms.), mies lähtee lasten kanssa ulos ja minä siivoan ja teen ruoan sillä aikaa.
Siis minkä ikäset lapset teillä on?
Kuulostaa aika hurjalta....
Mitenniin kurjalta? Hyvältähän tuo kuulostaa siivoamisen kannalta, että lapset ovat jo sen verran isoja että viihtyvät hetken keskenään :)
 
saan siivota. poika 6v ei ole ikinä tykänny imurin äänestä. sulkeutuu toiseen huoneeseen ja laittaa oven kiinni. pölyjen pyyhkimisessä tosin tykkää autella ja tiskaamisessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Siivouspäivä: suljemme lapset omaan huoneeseensa siksi aikaa, kun mies imuroi ja minä tamppaan matot. Päästämme lapset ulos. Päiväunien aikaan pesen vessan.
Joskus, kun päivä on oikein kiireinen ( vieraita tulossa iltapäivällä tms.), mies lähtee lasten kanssa ulos ja minä siivoan ja teen ruoan sillä aikaa.
Siis minkä ikäset lapset teillä on?
Kuulostaa aika hurjalta....
Arvasinkin, että joku kommentoi tästä :)
Toinen on 4,5-vuotias ja toinen 1,5-vuotias. Siivoavat omaa huonettaan tyytyväisinä. Ja kuulemme kyllä koko ajan, mitä huoneessa tapahtuu. Isosisko raportoi heti vaaran vaaniessa pienempää.
 
Toisinaan saan, ei kukaan enää roiku imurissa, ei irrottele sen töpseliä seinästä, ei läträä siivousämpärin vedellä, ei imeskele vessaharjaa jne.. mutta keskeyttää kyllä usein |O . Mä delegoin mieluummin työt miehelle ja menen lasten kanssa ulos. B)
 
fdsdf
Yleensä imuroin lasten ollessa kotona. Lattiat ehdin pestä siinä ajassa, kun mies ruokailee lasten kanssa keittiössä. Kesällä olen häätänyt miehen lasten kanssa pihalle. Luksusta on silloin, kun mies lähtee lasten kanssa koko viikonlopuksi anoppilaan.
 
Minä siivoan vähän miten sattuu, yleensä ainakin lapset (ellei myös mies) on paikalla. Lapsille annan rätit käteen ja kehotan pesemään kurajälkiä tuulikaapin ovesta, ja joskus innostuvat myös lattianpesusta. Sitten kun kyllästyvät, niin video pyörimään ja luuttu heilumaan.

Mieskin joskus yllättää ja saattaa siivota puolet keittiöstä kun sille päälle sattuu. :)
 
teillä aikamonilla taitaa olla vielä pieniä lapsia, miksi ette siivoa silloin kun lapsi nukkuu päikkäreitä ulkona vaunuissta tai rattaissa?? jos vielä isompia niin nillle joko video pyörii tai sitten johku huoneeseen leikkimään ja siivootte muualta rauhassa... onnistuu kun vähän keksii kikkakonsteja =)
 

Yhteistyössä