Saatiin hääkutsu, tarkistaisin vaan yhden seikan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suurperheellinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suurperheellinen"

Vieras
Eli kutsu kolahti laatikkoon, ja haluaisin nyt vaan tarkistaa miten tämä juhlaetiketti nyt meneekään.
Kuoressa on siis vain minun ja miehen nimi, kyseinen morsian on mieheni kummityttö. Meillä on kolme alaikäistä lasta (häiden aikaan neljäskin ehtii maailmaan). Tarkoittaako tuo nyt että kutsu koskee vain meitä aikuisia?
Häät ovat 400km:n päässä, joten ei me viitsitä tuonne asti ilman lapsia lähteä, varsinkin kun pienimmäinen on häiden aikaan vasta 5kk ikäinen. Joko mies lähtee yksinään, tai sitten varataan majoitus viikonlopuksi ja mies käy häissä ja ollaan muuten reissussa koko perheen kera se viikonloppu. =)

jos ei ole erikseen laitettu että 'maija ja pekka paksunen perh.', niin vanhemmille pelkästään on tarkoitettu. Mutta ei se ketään haittaa jos sen vauvan mukaan ottaa.

mun veikkaus on kutsu vain sulle ja miehellesi, mutta varmista vp:n vastaanottajilta ihan suoraan mikä on homman nimi. Ja jos on vaan aikuisille kutsu, ota se mahdollisuutena aikuishetkeen eikä loukkauksena sun lapsia kohtaan =)

Kyllä mä tarkistaisin sen asian ihan soittamalla. Joskus on kuullut näitä juttuja, että on menty ilman lapsia ja siellä sitten ovat ihmetelleet, että missäs lapset on.

Kutsu koskee vain teitä aikuisia, mutta ihmettelen kuinka aikaisin sitä on kutsu oikein laitettu postiin, jos nuorimmaisesi on häiden aikaan 5kk eikä ole vielä syntynytkään? Johan tuossa ajassa kerkeää porukka unohtaa jo koko häät.. :O

Periaatteessa vain teitä aikuisia. Mutta monta kertaa noin on laitettu tajuamatta, mitä se oikeasti tarkoittaa ja sitten oltu ihmeissään, kun lapset jäi kotiin. Varmistaisin asian vielä, sellaiseen sävyyn, että pystyvät helposti sanomaan, jos lapset eivät ole tervetulleita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja aikaisin liikkeellä;23693391:
Kutsu koskee vain teitä aikuisia, mutta ihmettelen kuinka aikaisin sitä on kutsu oikein laitettu postiin, jos nuorimmaisesi on häiden aikaan 5kk eikä ole vielä syntynytkään? Johan tuossa ajassa kerkeää porukka unohtaa jo koko häät.. :O

Häät ovat marraskuun lopussa. Hyvissä ajoin ovat liikkeellä. ;)

[QUOTE="aloittaja";23693403]Häät ovat marraskuun lopussa. Hyvissä ajoin ovat liikkeellä. ;)[/QUOTE]

Oletko varma, ettei siinä ole kirjoitusvirhettä kuukauden kohdalla?

Eihän kukaan lähetä kutsuja noin aikaisin.
Mut jos tilanne on oikeasti tuo (400 km matkaa ja lapset ei ole kutsuttu), itse jättäisin menemättä koko häihin.

Kyllä mä tarkistaisin sen asian ihan soittamalla. Joskus on kuullut näitä juttuja, että on menty ilman lapsia ja siellä sitten ovat ihmetelleet, että missäs lapset on.

Ja varsinkin kun pienin on vielä rintaruokinnassa, niin vaikka muut lapset jäisi luotettavan lastenhoitajan silmälläpidettäväksi (ota vaikka äitisi mukaan viikonlopuksi hääpaikkakunnalle, majoittaudutte hotellihuoneisiin - yksi huonehan ei teidän perheen kokoiselle muutenkaan käy kun lapsia saa olla maks 2 huoneessa kahden aikuisen kanssa) niin yleensä nuorimman voi ottaa mukaan (ja sitten pitää huolen eittei rää'y kirkossa ym käytöksellä pilaa herkkää ja ainutlaatuista hetkeä)

aina samalla kutsulla ja on tullut vanhempien nimiellä.mutta jos itse suunnitelisin kutsua mainitsisin vaikka vanhemmat+ muu perhe tai jotan vastaavaa että ymmärtää että kutsu on kaikille :)

jos ei ole erikseen laitettu että 'maija ja pekka paksunen perh.', niin vanhemmille pelkästään on tarkoitettu. Mutta ei se ketään haittaa jos sen vauvan mukaan ottaa.

Onpahan asenne! Meillä oli lapsettomat häät, ja olisin ollut todella ihmeissäni, jos joku vieraista olisi tullut sinne vauvan kanssa.
Kyllä hääparin toivetta pitää kunnioittaa, vaikkei se vauva ketään haittaisikaan.

Tarkistakaa ehdottomasti kutsujilta ketä kutsu tarkoittaa, silläkin uhalla että tulee "vaivaantuneita tilanteita". Olen saanut yhden sukulaisen vihat niskaani, kun en ilmoittanut tulostani tyttärensä häihin, en vain ymmärtänyt että isälleni lähetetty kutsu jossa kyllä luki "perheineen" koskisi myös minua joka olen asunut omillani jo kymmenen vuotta, sekä perhettäni jota täti ja tyttärensä eivät ole koskaan edes tavanneet..

Ihmiset eivät vain osaa etikettiä.

[QUOTE="jep";23693472]Mun mielestä jos on vain aikuisten häät ni se tulee mainita erikseen. Muuten ei voi tietää ketä kutsutaan ja ketä ei.[/QUOTE]

No eihän tule ilmoittaa erikseen, vaikka useimmat niin tekevätkin. Jos kutsussa lukee vain aikuisten nimet, on ne vain aikuisille.

Ohi aiheen menee, mutta mihin mennessä noihin häihin pitää ilmoittautua, kun kutsut on näin aikaisin lähetetty? Ovatko jotenkin erikoiset häät vai miksihän kutsuvat näin aikaisin? Onko juhlasta kerrottu mitään sellaista, mistä voisi päätellä, että on tarkoitus juhlia vain aikuisten kesken?

Tietääkö se kummityttö muuten, että teille on tulossa vauva? Minusta tuossa tilanteessa on ok soittaa ja varmistaa, voiko tulla edes vauvan kanssa, mutta sehän ei kyllä ollut sulla edes vaihtoehtona:) Aika erikoinen ajatus on, että tieten tahtoen kutsuisi juhliin noin pienen vauvan vanhemmat monen sadan kilometrin päästä, mutta pitäisi tulla ilman lapsia...

Ja tosiaan monikaan ei ajattele kovin tarkasti niitä kutsujen kirjekuoria kirjoittaessaan, mitä mikäkin muotoilu tarkoittaa, eli ei tosiaankaan ole mitenkään noloa soittaa ja varmistaa.

Me saimme aikoinaan kutsun vain miehen nimellä. Olemme kuitenkin naimisissa, joten mies soitti ja kysyi, että koskeeko kutsu kuitenkin myös vaimoa. Outoahan se olisi, jos ei puolisoa kutsuttaisi... Kertoivat kutsun koskevankin tottakai myös minua. Lapsen jätimme kuitenkin hoitoon, sillä ajattelimme sen olevan helpompaa itsemmekin takia, mutta hääpari oli todella ihmeissään, että miksemme ottaneet lastamme mukaan. Meidän tapauksessa kutsu, joka tuli vain mieheni nimellä, koskikin koko perhettä. :) Olisi tietenkin hyvä, jos koko perhettä koskevaan kutsuun voisi aina selvennykseksi lisätä "perheineen", niin väärinkäsiltyksiltä vältyttäisiin. Soittakaa ja kysykää, kuinka isoa porukkaa kutsu koskee. Ei heillä ole varmasti ongelmia sanoa, että riittämättömien tilojen takia, kutsu koskee vain tällä kertaa vanhempia, jos niin on. :)

Yhteistyössä