Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Heips!

Nyt ois ollut @Echo n hetki mennä rannalle. Ku on jotkut uimakilpailut tossa lähirannassa. Suurin osa jengistä oli märkäpuvuissa eikä kukaan ollut ylöosattomissa. :)

Me hilattiin itsemme syrjemmälle, kauempana oleva aallonmurtaja oli tyhjillään (normaalisti seillä on jengiä kalassa) ilmeisesti melun, rannalla siis oli kovaäänistä musiikkia ja tyypi pulisi tsemppejä uimareille megafoniin. Oli upea paikka! Uimaan pääsi portita ja alla syvää kirkasta vettä. Uitiin kalojen kanssa. Oli superhienja sinieväisiäkin. <3


Näissä tunnelmissa toivottelen hyvää vanhan vuoden loppua kaikille ketjulaisille! <3 Nauttikaa, ja jos vielä kaupassa käytte, ni ostakaa viinirypäleitä.

"Kun kello lähestyy kahtatoista, nappaavat espanjalaiset käteensä viinirypälekipon. Tradition mukaan jokaisella kellonlyömällä syödään yksi viinirypäle, ja se joka saa kaikki rypäleet syötyä, varmistaa itselleen onnekkaan tulevan vuoden. Kaupoissa myydään tuoreiden viinirypäleiden lisäksi myös 12 viinirypäleen tölkkejä, jotka on näppärä pakata mukaan, jos suuntaa kaupungille katsomaan ilotulitusta ja juhlistamaan vuoden vaihtumista"
 
Heips!

Nyt ois ollut @Echo n hetki mennä rannalle. Ku on jotkut uimakilpailut tossa lähirannassa. Suurin osa jengistä oli märkäpuvuissa eikä kukaan ollut ylöosattomissa.

Me hilattiin itsemme syrjemmälle, kauempana oleva aallonmurtaja oli tyhjillään (normaalisti seillä on jengiä kalassa) ilmeisesti melun, rannalla siis oli kovaäänistä musiikkia ja tyypi pulisi tsemppejä uimareille megafoniin. Oli upea paikka! Uimaan pääsi portita ja alla syvää kirkasta vettä. Uitiin kalojen kanssa. Oli superhienja sinieväisiäkin. <3


Näissä tunnelmissa toivottelen hyvää vanhan vuoden loppua kaikille ketjulaisille! <3 Nauttikaa, ja jos vielä kaupassa käytte, ni ostakaa viinirypäleitä.

"Kun kello lähestyy kahtatoista, nappaavat espanjalaiset käteensä viinirypälekipon. Tradition mukaan jokaisella kellonlyömällä syödään yksi viinirypäle, ja se joka saa kaikki rypäleet syötyä, varmistaa itselleen onnekkaan tulevan vuoden. Kaupoissa myydään tuoreiden viinirypäleiden lisäksi myös 12 viinirypäleen tölkkejä, jotka on näppärä pakata mukaan, jos suuntaa kaupungille katsomaan ilotulitusta ja juhlistamaan vuoden vaihtumista"
Niin että extra special uimatapahtuma: uimareilla oli uimapuvut päällä :unsure:

No, Hyvää Uutta Vuotta silti. :)
Ja muillekin myös.
 
Elämän ohjeet uuvelle vuojelle:

1. Anna kaekkee, vua elä periks.
2. Joka ihteesä luottaa, se kykynsä tuploo.
3. Naara itelles ennenku muut kerkijää.
4. Murheen kantaa yksinnii, vuoan illoon pittää olla kaks.
5. Leoka pystyyn, kun tulloo kova paekka, pyssyypä aenakkii suu kiinni.


Eiköhän näellä evväellä pärjee! Koeta selvitä! Hyvää Uutta Vuotta!❤

 
Oon nauraa käkättänyt tässä jo tunnin muiden maiden hassuille uudenvuodenperinteille.

"Saksalaisen perinteen mukaan keskiyöllä syödään hillolla täytettyjä munkkeja, joista yksi sisältääkin sinappia. Sinappimunkin saaneelle on luvassa paljon onnea tulevaan vuoteen."

"Turkissa kaikki vesihanat avataan keskiyöllä, sillä virtaavan veden uskotaan tuovan perheelle siunausta ja rikkauksia alkavaan vuoteen." -vesi- ja viemärilaitos varmaan kiittää :D

Ja tää ehkä paras: "Filippiineillä on uutenavuotena tapana hyppiä ilmaan niin paljon kuin mahdollista, tämän uskotaan kiihdyttävän pituuskasvua. Lisäksi ovet ja ikkunat avataan, ja taskuihin kerätään kolikoita varallisuuden takaamiseksi."
 
Hyvää uuttavuotta kaikille.
Muista Lispetti peli klo 23
Juu muistan. Nuoriso lähtee kohta keskustaan. Valetaan tinat kun tulevat. Ainoatakaan paukkua ei osteta tänä vuonna, ellei kuoharia lasketa.😁
Mulle alkoholiton lakkakuohari ja muut ottivat kera alkon. Lapsetkin saavat juoda siman vahvusia jo, minun luvalla.🤗
 
Juu muistan. Nuoriso lähtee kohta keskustaan. Valetaan tinat kun tulevat. Ainoatakaan paukkua ei osteta tänä vuonna, ellei kuoharia lasketa.
Mulle alkoholiton lakkakuohari ja muut ottivat kera alkon. Lapsetkin saavat juoda siman vahvusia jo, minun luvalla.
Mistähän johtunee, mulle tulee tuosta "kuoharista" aina ensin mieleen se yksi entisaikojen maalaiskylien ammattilainen...?
 
Juu muistan. Nuoriso lähtee kohta keskustaan. Valetaan tinat kun tulevat. Ainoatakaan paukkua ei osteta tänä vuonna, ellei kuoharia lasketa.
Mulle alkoholiton lakkakuohari ja muut ottivat kera alkon. Lapsetkin saavat juoda siman vahvusia jo, minun luvalla.
Niin kovin olisi juomaksi tänään halunnut tornion panimon hillalonkeroa mut lähimmät ois ollut hämeenlinnassa. Pitää enskesän reissulla ostaa vuoden varasto.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä