Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Onks muiden ymmärrettävä aina muiden tekemisiä? Aika paljon vaadittu.

En mäkään vaadi ymmärrystä omalle ideologialle tai elämäntavalle.

En mä sitä tarkoittanut, vaan sitä, että ei kannata omin päin miettiä ja tehdä olettamia.


Mä esimerkiksi ymmärrän miksi sä uskot jumalaan vaikken itse uskokaan. Olet sen eri tavoin useankin kerran kysyjälle kertonut. Ellen ois lukenut vastauksiasi niin pitäisin sua hieman tyhmänä, ymmärtämättömänä, taikauskoisena ja säälittävänä.

Tieto on hyvästä. Silloin ei ole väärässä uskossa.
 
Deleted member 149094
En mä sitä tarkoittanut, vaan sitä, että ei kannata omin päin miettiä ja tehdä olettamia.


Mä esimerkiksi ymmärrän miksi sä uskot jumalaan vaikken itse uskokaan. Olet sen eri tavoin useankin kerran kysyjälle kertonut. Ellen ois lukenut vastauksiasi niin pitäisin sua hieman tyhmänä, ymmärtämättömänä, taikauskoisena ja säälittävänä.

Tieto on hyvästä. Silloin ei ole väärässä uskossa.
Mut olisko se hauskempaa ilman ennakkoluuloja?:X3:
 
Oi mikä ihana pakkanen ulkona!❤
Ja oooh, mikä luminen maisema. Heitin lenkin lumiseen metsään.

Karvavauvalla oli tyylikkäät releet yllään. Sellainen oikein lämmin takki missä kunnon karvavuori, hyvin pärjäsi.
Tassut on koiralla olleet aina hyvässä kunnossa niin eipä tuollainen kovempikaan pakkanen häiritse.

Ompa ihanaa kun on lunta!❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Elena777
Oi mikä ihana pakkanen ulkona!
Ja oooh, mikä luminen maisema. Heitin lenkin lumiseen metsään.

Karvavauvalla oli tyylikkäät releet yllään. Sellainen oikein lämmin takki missä kunnon karvavuori, hyvin pärjäsi.
Tassut on koiralla olleet aina hyvässä kunnossa niin eipä tuollainen kovempikaan pakkanen häiritse.

Ompa ihanaa kun on lunta!
mihin kohti heitit? käyn korjaamassa pois ennenku se jäätyy

tekiskö makkarasoppaa vai uunilenkkiä?
 
vierailija
Ajattelin syödä talon viimeisen banaanin jonka lähden kauppaan ostamaan lisää banaaneja, ne on mulle vähän niinku karkkia, ostan myös kupla että ja leivinpaperia ja salaattiainekset sekä tyttöystävälle suklaata ja kukkia, kukat on kyllä aika turhia minusta, mutta ostetaan nyt, jos siitä Hän hyvä mielen saa

Mustissa ja Mirrissäkin pitää käydä eläinystävilleni ostamassa herkkuja tai ei ne varsinaisesti herkkuja ole, mutta hyvää ruokaa tai en minä tiedä onko se edes hyvää, mutta terveellistä, tai en tiedä onko se edes terveellistä, mutta niin väittetään, ostan myös jonku lelun, niin saavat leikkiä tai en tiedä leikkiikö He edes, vaan puuhastelevat jotain niitten kans.

Bansku on syöty nyt, minä menen, Hei hei
Mitäs eläinystäviä Rättiksen kotoa löytyypi? :)
 
Varmasti, ellei karu todellisuus ikinä iskisi päin kasvoja!

Tosin nekin hetket, ku oivaltaa, miten haasusti väärin on aiemmin ajatellut, ovat joskus surkuhupaisuudessaan viihdyttäviä.
Siinäkin on nauru herkässä kun kuulee itsestään asioita jotka eivät pidä lainkaan paikkansa. Jotkut tuntuvat tietävän paremmin mihin uskon ja mitä olen, kuin minä itse.:D
 
En mä sitä tarkoittanut, vaan sitä, että ei kannata omin päin miettiä ja tehdä olettamia.


Mä esimerkiksi ymmärrän miksi sä uskot jumalaan vaikken itse uskokaan. Olet sen eri tavoin useankin kerran kysyjälle kertonut. Ellen ois lukenut vastauksiasi niin pitäisin sua hieman tyhmänä, ymmärtämättömänä, taikauskoisena ja säälittävänä.

Tieto on hyvästä. Silloin ei ole väärässä uskossa.
No mä tajuan että esim. joku hindu voi olla niin korkeakoulutettu/fiksu/rikas, kuin köyhä ja tyhmä. En tiedä, onko konservatiivikristityistä muilla semmoinen kuva, että on aivoton ja syrjäytynyt. (semmoisia kyllä pienemmissä seurakunnissa ON paljon)

Mutta sitten. Mä ajattelen 1980-2000-lukulaisittain monestakin asiasta (jossette viimeistään nyt oo huomannu ;)), eli mun moraalikäsitykset laahaa 20-30 vuotta jäljessä.
Ja silloin ajateltiin, että nainen joka on vaikka Hymy-lehden tyttönä/julkisuudessa (joka nykyisin on jollain lailla rinnastettavissa somejulkisuuteen) ilman rihman kiertämää tai laittaa itsestään herukuvia tutuille, tekee itsestään halvan. Vaikka sillä ois koulutusta ja massia eikä taloudellista pakkoa tehdä niin. Ja en itse ollu uskossakaan joten se ei ollu pelkästään omaa ajattelua, vaan yleinen mielipide.

Nykyään sitä halpa-aspektia ei ihmisillä ole. Teinitytöt pistävät someen herukuvaa, joka kiertää yläasteelaisten kännyköissä. Mut mä edelleen ajattelen niin, että vaikka maailma ympärillä muuttuisi, niin nainen pysyttelee arvokkaampana ja tasokkaampana kun pitää vaatteet päällä.

*****Joo kristillinen rakkaus jokaista kohtaan ja ihmisarvo toimii tässäkin tapauksessa jne jne*****
 

Yhteistyössä