Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kinkkurullat eli kinkkuhyrrät
Valmista voitaikinasta helppotekoisia kinkkurullia, jotka maistuvat niin juhlissa kuin rennoissa kemuissa. Rapsakat suupalat ovat myös makoisia naposteltavia suolaisen nälkään.


500 g (5 kpl)voitaikinalevyjä
100 gValio Viola® kevyt ruohosipuli tuorejuustoa
100 gValio Polar® Leppäsavu juustoa raastettuna
paahdettua sipulia
seesaminsiemeniä
125 gkinkkuleikkelettä


OHJE

  1. Kauli sulaneet voitaikinalevyt n. 25 cm pitkiksi ja 10 cm leveiksi paloiksi.



  2. Levitä levyille tuorejuusto ja ripottele päälle karkealla raastinterällä raastettu juusto. Lisää halutessasi osaan tai kaikkiin rullalevyihin vielä ripaus seesaminsiemeniä tai paahdettua sipulia.



  3. Laita päälle kinkkuleikkeleet.



  4. Pyöritä rullaksi lyhyemmästä sivusta alkaen. Leikkaa 8 - 9 viipaleeksi.



  5. Nosta kinkkurullat leivinpaperin päälle uunipellille. Voitele halutessasi voidella ne kananmunalla kauniimman paistopinnan aikaansaamiseksi.



  6. Paista uunin yläosassa 225 asteessa 12 min per pelti.



  7. Tarjoa pikkusuolaisina tee- tai kahvipöydässä, illanistujaisissa tai buffapöydässä.
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Täällä oli takapihalla dinosauruksia ja kämpässä jotain isoja liskoja jotka kurkkivat mua kulman takaa.
Noi oli ennenkuin nukahdin. Mitään unia en sitten nähnytkään.
Harhat on kyllä syvältä pyllystä...itte näin niitä joskus vuosia sitten kovassa kuumeessa ja vieläkin muistan miten pelotti se, että näin kuinka sotilaat hyökkäsivät takapihalta mun lapsuuden kotona ja kuinka konekiväärin rätkätyksen voimasta lensi olkkarin pöytä vasten kirjahyllyä ja ihmettelin vaan miksi muita ei pelottanut yhtään ja oliko ne ihan sekasin, kun yrittivät kaiken sen keskellä vaan tarjota mulle yskänlääkettä ja kuumemittaria.
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
  • Tykkää
Reactions: Kais ja m.e.k.
En voi sanoa paikkakuntaa. Mutta erään suomalaisen sairaalan infektiolääkäriä oli jututettu että miksi siellä sairaalassa ei varauduta paremmin coronan tuloon.

Lääkäri sanoi:"Se ei millään eroa normaalista kausi-influenssasta".
En antaisi kummoista mandaattia ko lääkärille.
Faktat koronasta puhuvat puolestaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais ja m.e.k.

Yhteistyössä