Pilvistä ja tuulista muttei sada saati ukkosta.Sataako siellä vettä? Onko ollut ukkosta?
Pilvistä ja tuulista muttei sada saati ukkosta.Sataako siellä vettä? Onko ollut ukkosta?
Appiukon taloon iski salama kaksi päivää sitten. Tänään hän oli ihmetellyt miksei pistorasiat toimi keittiöstä. Sähkökaapista lähtevä johto oli kokonaan mustunut ja osa katostakin. No hän oli sitten itse vaihtanut johdon... Joskus 90-luvulla appiukon sauna paloi kokonaan salaman takia.Pilvistä ja tuulista muttei sada saati ukkosta.
HerranjestasAppiukon taloon iski salama kaksi päivää sitten. Tänään hän oli ihmetellyt miksei pistorasiat toimi keittiöstä. Sähkökaapista lähtevä johto oli kokonaan mustunut ja osa katostakin. No hän oli sitten itse vaihtanut johdon... Joskus 90-luvulla appiukon sauna paloi kokonaan salaman takia.
Wow.... Onneks ei käyny pahemminAppiukon taloon iski salama kaksi päivää sitten. Tänään hän oli ihmetellyt miksei pistorasiat toimi keittiöstä. Sähkökaapista lähtevä johto oli kokonaan mustunut ja osa katostakin. No hän oli sitten itse vaihtanut johdon... Joskus 90-luvulla appiukon sauna paloi kokonaan salaman takia.
Appiukon taloon iski salama kaksi päivää sitten. Tänään hän oli ihmetellyt miksei pistorasiat toimi keittiöstä. Sähkökaapista lähtevä johto oli kokonaan mustunut ja osa katostakin. No hän oli sitten itse vaihtanut johdon... Joskus 90-luvulla appiukon sauna paloi kokonaan salaman takia.
Ei se suuri menetys olisi ollut. Vanha ja huonossa kunnossa oleva talo. Sen talon on joskus saksalaiset ottaneet haltuun toisen maailmansodan aikaan. Löydettiin ämpärillinen kiväärin panoksia haudattuna maahan, kun kaivoimme terassin perustuksille paikkaa.Herranjestas
Olisi voinut talo palaa.
Oho...Ei se suuri menetys olisi ollut. Vanha ja huonossa kunnossa oleva talo. Sen talon on joskus saksalaiset ottaneet haltuun toisen maailmansodan aikaan. Löydettiin ämpärillinen kiväärin panoksia haudattuna maahan, kun kaivoimme terassin perustuksille paikkaa.
Kannattaa hommata metallinpaljastin. Löytää kaikkea mielenkiintoista vanhaa kamaa ja saa kuopia ulkona kuin lapsiOho...
Mun omakotitalon paikalla oli ollut joskus punaisten asema tai joku vastaava, vastapäisellä mäellä taas valkoisten...olivat siellä sitten ammuskelleet toisiaan.
Joo monesti kävi tuo kyllä mielessä, kun asuin vielä siinä.Kannattaa hommata metallinpaljastin. Löytää kaikkea mielenkiintoista vanhaa kamaa ja saa kuopia ulkona kuin lapsi
Appiukon taloon iski salama kaksi päivää sitten. Tänään hän oli ihmetellyt miksei pistorasiat toimi keittiöstä. Sähkökaapista lähtevä johto oli kokonaan mustunut ja osa katostakin. No hän oli sitten itse vaihtanut johdon... Joskus 90-luvulla appiukon sauna paloi kokonaan salaman takia.
Vau... Mut olishan siinä voinu ukollekkin käydä kehnosti Mun vaari halvaantu puoliksi kun sillä salama iski pistorasian kautta, hällä oli vanha mökki missä pistorasia oli sängyn vieressä. Itse olin silloin joku 4v niin en muista tarkalleen muuta kun mitä äitini on kertonut.Ei se suuri menetys olisi ollut. Vanha ja huonossa kunnossa oleva talo. Sen talon on joskus saksalaiset ottaneet haltuun toisen maailmansodan aikaan. Löydettiin ämpärillinen kiväärin panoksia haudattuna maahan, kun kaivoimme terassin perustuksille paikkaa.
On siinä lähellä yksi korkea puu. Ei muuta.Entäs ukkosenjohdatin?
Se on kyllä todella vaarallista ja surullista.Vau... Mut olishan siinä voinu ukollekkin käydä kehnosti Mun vaari halvaantu puoliksi kun sillä salama iski pistorasian kautta, hällä oli vanha mökki missä pistorasia oli sängyn vieressä. Itse olin silloin joku 4v niin en muista tarkalleen muuta kun mitä äitini on kertonut.
Joskus ne ukkosenjohdattimet voivat kuulema johdattaa salamat niihin taloihin.Entäs ukkosenjohdatin?
No kannattaiskohan virittää?On siinä lähellä yksi korkea puu. Ei muuta.
Se alkaa näkyä kunhan joku hyväksyy sen.Ei enää saa linkkiä pistää?
This message is awaiting moderator approval, and is invisible to normal visitors.
Joskus ne ukkosenjohdattimet voivat kuulema johdattaa salamat niihin taloihin.
En tiedä..mun täti joka on ihan hysteerisen pelokas ukkosen aikaan, kertoi sen ja heillä on silti ukkosen johdatin talossaan.Oiskohan se silloi väärin asennettu?
Kukaan ei tajunnu miks se halus siinä rotiskossa asua, hällä oli tontti jossa oli ollut omakotitalo mut oli purkanut sen ja rakentanut saunarakennuksesta itselleen yksiön... Ilmeisesti jotenkin mummistani eroaminen joskus kun äitinikin oli vielä lapsi sai hänet vähän erikoisiin ratkaisuihin.Se on kyllä todella vaarallista ja surullista.
SurullistaKukaan ei tajunnu miks se halus siinä rotiskossa asua, hällä oli tontti jossa oli ollut omakotitalo mut oli purkanut sen ja rakentanut saunarakennuksesta itselleen yksiön... Ilmeisesti jotenkin mummistani eroaminen joskus kun äitinikin oli vielä lapsi sai hänet vähän erikoisiin ratkaisuihin.
Juu...Noikin on tollasia kuvioita mitkä oon tajunnut vasta näin aikuisena. Ja se että vaarilla oli heidän hääkuvansakkin seinällä vielä kuollessaan mun ollessa n.10vSurullista
Sitten kun vaihdetaan vanha eterniittikatto (asbestia...) ja pistetään kämppä kuntoon, niin täytyy pistää johdatin.No kannattaiskohan virittää?
Oli eka toimenpide minkä mä "komensin" eksän tekemään kun aikanaan muutettiin omaan taloon joka sijaitsi suht korkealla eli just siellä minne iskee.
Tai siis, olihan se johdatin siinä, muttei maan alle kaivettuna niinko pitäisi.
Juu...Noikin on tollasia kuvioita mitkä oon tajunnut vasta näin aikuisena. Ja se että vaarilla oli heidän hääkuvansakkin seinällä vielä kuollessaan mun ollessa n.10v