Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ei se suuri menetys olisi ollut. Vanha ja huonossa kunnossa oleva talo. Sen talon on joskus saksalaiset ottaneet haltuun toisen maailmansodan aikaan. Löydettiin ämpärillinen kiväärin panoksia haudattuna maahan, kun kaivoimme terassin perustuksille paikkaa.
Oho...
Mun omakotitalon paikalla oli ollut joskus punaisten asema tai joku vastaava, vastapäisellä mäellä taas valkoisten...olivat siellä sitten ammuskelleet toisiaan.
 
Ei se suuri menetys olisi ollut. Vanha ja huonossa kunnossa oleva talo. Sen talon on joskus saksalaiset ottaneet haltuun toisen maailmansodan aikaan. Löydettiin ämpärillinen kiväärin panoksia haudattuna maahan, kun kaivoimme terassin perustuksille paikkaa.
Vau... Mut olishan siinä voinu ukollekkin käydä kehnosti(n) Mun vaari halvaantu puoliksi kun sillä salama iski pistorasian kautta, hällä oli vanha mökki missä pistorasia oli sängyn vieressä. Itse olin silloin joku 4v niin en muista tarkalleen muuta kun mitä äitini on kertonut.
 
Se on kyllä todella vaarallista ja surullista.
Kukaan ei tajunnu miks se halus siinä rotiskossa asua, hällä oli tontti jossa oli ollut omakotitalo mut oli purkanut sen ja rakentanut saunarakennuksesta itselleen yksiön... Ilmeisesti jotenkin mummistani eroaminen joskus kun äitinikin oli vielä lapsi sai hänet vähän erikoisiin ratkaisuihin.
 
No kannattaiskohan virittää?

Oli eka toimenpide minkä mä "komensin" eksän tekemään kun aikanaan muutettiin omaan taloon joka sijaitsi suht korkealla eli just siellä minne iskee.

Tai siis, olihan se johdatin siinä, muttei maan alle kaivettuna niinko pitäisi.
Sitten kun vaihdetaan vanha eterniittikatto (asbestia...) ja pistetään kämppä kuntoon, niin täytyy pistää johdatin.
 
  • Tykkää
Reactions: r0s ja Elena777

Yhteistyössä