Osta isoja pakkauskokoja, esim. riisiä ja makaroonia tukusta. Vertaile tuotteiden hintoja kilohintojen perusteella, älä sillä mitä paketti maksaa. Opettele myös pakastamaan ruokaa. Osta alkoholi Tallinnasta, vaikka joisit kuinka vähän. Vähän juova tuo helposti koko vuoden viinit yhdellä kertaa. Laita auto kiinni lämppäriin aamuksi, jos ulkolämpötila on alle +4 astetta. Autopesu kannattaa aina tehdä itse käsin, huoltsikan pesut ovat sikahintaisia.
Unohda kauppojen bonusjärjestelmät ja valitse edullisin kauppa asiointiin. Bonukset ovat huijausta jonka itse maksat. Lastenvaatteet on järkevintä ostaa käytettynä, ovat usein hyväkuntoisia kun jäävät pieneksi niin nopeasti.
Harrasta liikuntaa kotona, tai käy lenkillä. Kuntosalien vuosijäsenyydet tulevat kalliiksi. Lehdet ja kirjat kannattaa käydä lukemassa kirjastossa, eikä tilata niitä itselle paperinkeräysastian täytteeksi. Kilpailuta sähkösopimus ja puhelin- sekä nettiliittymä. Sähkölämmitteisessä talossa hanki ehdottomasti ilmalämpö- tai maalämpöpumppu.
Jos tupakoit, ala käyttämään sen ohessa nikotiinipurkkaa. Tupakointi vähenee, terveys paranee ja nikotiinipurkka on tupakkaa halvempi nikotiininlähde.
Jos tykkäät makeasta, niin montaa karkkia toffeesta lähtien voi tehdä itse. Limsanjuojan kannattaa hankkia kotiinsa hiilihapotuslaite.
Ostaessasi lääkkeitä, kysy aina halvinta valmistetta. Usein kaikista halvin valmiste ei ole edes hyllyssä esillä, vaan löytyy farmaseutin avustamana jostain alakaapeista.
Lastenvaipat kannattaa käyttää kestovaippoina. Lapsien vitamiinit yms. saat ilmaiseksi liittymällä asiaa koskevaan tutkimukseen. Tutkimuspyyntöjä on esim. neuvolan infotaulu täynnä.
Pyöritä pesu- ja tiskikone ainoastaan täytenä. Pesuaine niinikään kannattaa ostaa isossa jättipakkauksessa ja annostella sieltä sitten vaikka se pienempiin rasioihin.
Tarkista kotivakuutuksesi kattavuus. Isompi vahinko (esim. taulutelkkarin kaatuminen lapsen toimesta) tulee todella kalliiksi, jos vakuutus ei sitä kata.
Tee automaattinen tilisiirto kuukauden sinä päivänä, kun käyttötilillesi tulee rahaa. Siirrä vaikka 10e toiselle tilille, jossa nostokerrat on rajoitettu vuodessa vain pariin kertaan.