Säästöjä kyselen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias myy

Vieras
Elikkäs kuinka paljon teillä säästössä rahaa? Mitä varten säästätte? Miten säästätte? Jos et säästä, miksi et? Kuinka paljon säästät kk? Mikä on tavoite? Jos säästät pahan päivän varalle, mikä on paha päivä ? :D

Itse säästän pahanpäivän varalle. Pahapäivä mulle on kun joku menee rikki :) Sitten säästän ihan elämiseen. Säästän myös siihen että voisin olla lapsen kanssa pidempään kotona. Joskus kiva ottaa säästöistä humputtelurahaa.

Parhaillaan olen kotona vauvan kanssa. Enemmän säästän sitten työelämässä taas kun olen. Pyrin käyttämään vain tietyn summan kuussa pakollisiin menoihin. Seuraan tarkkaan omaa rahankäyttöä. Ostan tarjous/ale - tuotteita ja yritän ostaa vain sitä mitä tarvitaan tai käytetään tai syödään :) Parhaillaan säästössä yli 5000t€

Olen jo asuntovelaton, joten minun on jo helpompi säästää rahaa palkastani kun ei mene mitään lyhennyksiä joka kuukausi. Meillä on kolmisen säästötiliä, joista yksi on lähinnä lapselle tarkoitettu säästötili. Emme säästä pahanpäivän varalle, sillä käyttötililläkin on aina kummallakin rahaa. Säästämme matkustamiseen ja isompiin hankintoihin. Juuri pari päivää sitten ostimme parinkymmenen tuhannen hankinnan. Tämä siis säästötileiltä ilman lainarahaa. Sen enempää en summia kerro.

Säästän pahanpäivän varalle, lapselle ja asuntoa varten. Mutta nyt hoitovapaalla tilit on oikeastaan melkein nollissa, asuntosäästäminenkin vasta aloitettiin. Tosin kertyy meille tästä nykyisestä asunnosta sitä käsirahaa seuraavaan asuntoon joka kuukausi.

Meillä on viimeiset vuodet urakalla maksettu asuntolainaa pois, joten säästöön on jäänyt melko vähän. Toki perheellisinä halutaan sentään muutaman tuhannen euron puskuria pitää säästötilillä, mutta muuten kaikki liikenevä on laitettu asuntolainaan. Se saadaan muutaman kuukauden päästä maksettua kokonaan pois, joten sitten alkaa säästäminen muihin juttuihin. Taustalla on kyllä haave muutaman vuoden päästä rakentaa oma talo, että olisko se sitten seuraava iso säästökohde... En osaa mitään tarkkaa kuukausisäästösummaa sanoa, se vaihtelee, mutta silloin kun olen töissä, kyllä sellainen 1000€ on säästöön jäänyt. Miehellä jää säästöön enemmänkin.

Itse säästän pahanpäivän varalle. Pahapäivä mulle on kun joku menee rikki :) Sitten säästän ihan elämiseen. Säästän myös siihen että voisin olla lapsen kanssa pidempään kotona. Joskus kiva ottaa säästöistä humputtelurahaa.

Parhaillaan olen kotona vauvan kanssa. Enemmän säästän sitten työelämässä taas kun olen. Pyrin käyttämään vain tietyn summan kuussa pakollisiin menoihin. Seuraan tarkkaan omaa rahankäyttöä. Ostan tarjous/ale - tuotteita ja yritän ostaa vain sitä mitä tarvitaan tai käytetään tai syödään :) Parhaillaan säästössä yli 5000t€

Ei kai sun tarttis enää säästää, jos noin pirusti on säästössä? 5000t€ on viisi milliä O:)

Nyt on rahankäytöt lipsunut, joten säästössä ei rahaa. Ollaan ostettu uusi sohva, pyykkikone ja vähän törsätty muutenkin. No säästäminen taas alkanut. Yleensä mulla on sellainen 2000 euron vararahasto ollut. Äkkiä tuon saa kasaan, kun elää niukemmin. Viimeistään lomarahoista sitten saa säästöön, kun lomareissuja ei tänä vuonna tehdä.

Säästän vaikka mihin. Yllättäviä kuluja voi tulla, jos jokin menee rikki. Autokin täytyy aina joskus uusia, kotiin tulee kaikenlaisia hankintoja aina pakostakin, lapselle, rakastan matkustelua ja pitkällä tähtäimellä sijoitusasunnon hankintaan.

En tarkalleen tiedän miehen säästöjä, mutta heittämällä sanoisin, että miehellä olisi rahaa säästössä noin 50.000. Itselläni taitaa olla about 45.000e.

Nyt säästetään keittiöremonttia varten ja pihan muokkausta varten, kun nämä ollaan tehty niin alamma säästämään isompaa venettä varten. Nyt ei ole tullut säästötilille siirrettyä, joten ihän käyttötilillä on mulla 5 000€ ja samanmoinen summa taittaa olla miehelläkin, lasten tileillä on myös kokoajan rahaa toisella 800 ja 500, lähinnä lasten omiin äkillisiin menoihin tai tarvittaessa perheen yhteisiin menoihin, kuten ihan vaan ruokakauppaan, rikkinäiseen kodinkoneeseen, auton korjauskuluihin yms. S-tilille on myös kertynyt rahaa, vaikkei sitä ollakkaan kerrytetty, siellä taitaa olla noin 600-700€ eli periaatteessa kuukauden ruokaostosten verran.

Elämme mahdollisimman säästeliäästi eli ostamme vain sellaista, mitä todella tarvitsemme. Ruoka on laadultaan hyvää, ei eineksiä, mutta muut ostokset harkitaan tarkoin. Rahaa jää säästöön joka kuukausi, joskus enemmän, joskus vähemmän.
Tällä hetkellä tavoitteena on maksaa vapaa-ajan asunnon laina mahd nopeasti pois. Tilillä lienee nyt reilun 10000 euron puskuri. Säästöt ovat toisella tilillä.

Mulla taitaa olla 20e säästötilillä! :D Kotihoidontuella kotona ja miehelläkin on tulot n. 1500-1700e käteen, ei siitä hirveesti säästetä lainojen ja laskujen jälkeen.

Yhteistyössä