Rollolainen...tohditko kertoa muutaman sanan sun säästämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mitäs luulet että ne valmiit lihasuikaleet on? Josatin nekin on leikattu, ei siinä siassa, broilerissa tai naudassa ole valmiiksi suikaloitua lihaa jossa kohtaa ruhoa. Filesuikaleet on itseasiassa just hyviä, normaalistihan suikaleet leikataan huonommasta lihasta.

joo, yleensä halvemmasta paistista. ei tietty broilerista, mut siitä nyt ei ollutkaan kyse. ne paistisuikaleet on ihan sata varmasti halvempia, yhtä rasvattomia, ja yhtä mureita kun ne hauduttaa. fileet on tarkoitettu pihveiksi, leikkeiksi... tai ehkä mä oon vaan vanhanaikainen..

joo, mä todella kuvittelin että possun jalka on sisältä valmiina suikaleina.

[QUOTE="vieras";22123847]Heh, eli säästöä ei tulekaan, koska taksiin menee sen verran :) Laskehan huviksesi :)[/QUOTE]

Heillä ei ole autoa joten mikä on sun ehdotus isojen ruokamäärien kuljettamiseen?

[QUOTE="vieras";22123849]Pakko kysyä rollo, että eikö se miehesi jo valmistunut bussikuskiksi? Ainakin kerroit täällä että sai sen kortin? Vai eikö saannutkaan??[/QUOTE]

koulutus kestää tammikuuhun asti, eihän TYÖSSÄOPPIMISEEN saa mennä ilman korttia. se että on saanut kortin eti tarkoita että on valmistunut.
Ne jotka eivät saa korttia eivät myöskään pääse työssäoppimiseen, ja eivät näin olen edes valmistu.

[QUOTE="blondi";22124144]Heillä ei ole autoa joten mikä on sun ehdotus isojen ruokamäärien kuljettamiseen?[/QUOTE]

säästöä tulee toki, koska jOS HAKISISN SAMAN MÄÄRÄN MAITOA ym ruokaa lähikaupasta, en sais edes viikon eväitä sillä 17e:llä

[QUOTE="siis";22102853]mikä juttu tää on, onko keksitty vain veetuillakseen? Tämä ei ole eka kerta kun mun silmiin osuu tää maidon lantrausjuttu :O[/QUOTE]

Rollis on itse aikanaan kertonut kuinka maitoa voi lantata vedellä ja muistaakseni sanoi vielä että ei edes muuta maidon ravintoarvoja :D
Onko rolliksella nyt muuttanut käsityksensä?

Selittäkääpä mulle (kun en ymmärrä), miksi on halvempaa käydä kerran viikossa kaupassa vs. joka päivä jos ostaa ne samat tavarat kumminkin. Eikö olennaista ole se, että mitään ei mene roskiin ja että ei osteta heräteostoksia?

Itse käyn kaupassa joka toinen päivä, autolla töistä tullessa. Tällöinhän itse kulkemisesta ei tule oikeastaan mitään kulua koska suosimani kauppa on työmatkan varrella.

Lihasta sanoisin, että kastiketta en tekisi esim. naudan filesuikaleista koska ulkopaisti on edullisempaa ja lopputulos on hyvä kun malttaa haudutella pidempään. En pakasta kaupasta ostettua lihaa koskaan raakana koska olen antanut kertoa itselleni että lihaa ei saa pakastaa kahdesti.

Selittäkääpä mulle (kun en ymmärrä), miksi on halvempaa käydä kerran viikossa kaupassa vs. joka päivä jos ostaa ne samat tavarat kumminkin. Eikö olennaista ole se, että mitään ei mene roskiin ja että ei osteta heräteostoksia?

Itse käyn kaupassa joka toinen päivä, autolla töistä tullessa. Tällöinhän itse kulkemisesta ei tule oikeastaan mitään kulua koska suosimani kauppa on työmatkan varrella.

Lihasta sanoisin, että kastiketta en tekisi esim. naudan filesuikaleista koska ulkopaisti on edullisempaa ja lopputulos on hyvä kun malttaa haudutella pidempään. En pakasta kaupasta ostettua lihaa koskaan raakana koska olen antanut kertoa itselleni että lihaa ei saa pakastaa kahdesti.

No meillä tuo (tulee halvemmaksi käydä kerran viikossa-kahdessa kuin joka päivä) perustuu täysin siihen, että ollaan miehen kanssa kovia ostamaan heräteostoksia. Eli joka kerta matkaan kaupasta tarttuu myös jotain mitä ei välttämättä pitänyt ostaa.

joo, yleensä halvemmasta paistista. ei tietty broilerista, mut siitä nyt ei ollutkaan kyse. ne paistisuikaleet on ihan sata varmasti halvempia, yhtä rasvattomia, ja yhtä mureita kun ne hauduttaa. fileet on tarkoitettu pihveiksi, leikkeiksi... tai ehkä mä oon vaan vanhanaikainen..

joo, mä todella kuvittelin että possun jalka on sisältä valmiina suikaleina.

Minäkin olen. Just hiljattain kävin isäni kanssa samaa matkaa ruokakaupassa ja tuli puheeksi se, miten 60-luvulla paistia syötiin korkeintaan sunnuntaisin ja nykyisin ei juuri muuta lihaa olekaan kuin paistia ja filettä. Missä ovat kylki, lapa, etuselkä ja muut? Ei ainakaan kauppojen lihatiskeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22125926:
Missä ovat kylki, lapa, etuselkä ja muut? Ei ainakaan kauppojen lihatiskeillä.

On tosiaan kummaa. Esim naudan lapaa ei näe kaupoissa vaikka siinä on lähes paistin veroisia kohtia. Ehkä ne lavat silputaan sinne valmiiksi pilkottuihin lihoihin? Kyljet ja niskat ym. menee varmaan makkaroihin ja eineksiin.

On tosiaan kummaa. Esim naudan lapaa ei näe kaupoissa vaikka siinä on lähes paistin veroisia kohtia. Ehkä ne lavat silputaan sinne valmiiksi pilkottuihin lihoihin? Kyljet ja niskat ym. menee varmaan makkaroihin ja eineksiin.
Ja jos miettii, että etuselästä tulee paljon maukkaampi lihakeitto kuin paistista, niin miksi sitä ei ole saatavilla? Eikä luitakaan ole enää missään lihoissa, vaikka luista syntyy liemeen paras maku. Vai onko syynä se, että ihmisillä ei enää ole aikaa keitellä lihakeittoa tai tehdä muitakaan pidemmän valmistusajan vaativia ruokia?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22126037:
... Eikä luitakaan ole enää missään lihoissa, vaikka luista syntyy liemeen paras maku. ...

Jos haluat soppaluita niin kysele hirvimiehiltä. Monikaan (ml minä) ei juuri luita jaksa hyödyntää.

me nimenomaan tehään ulkofileestä kaikki liharuoat, koska se on täällä s-marketissa niin halpaa; 5,9e/kilo. Semmonen parin kilon klöntti sitten pilkotaan n. 5-6 osaan ja pakkaseen. Tulee hyviä kastikkeita ja wokkeja :p

me nimenomaan tehään ulkofileestä kaikki liharuoat, koska se on täällä s-marketissa niin halpaa; 5,9e/kilo. Semmonen parin kilon klöntti sitten pilkotaan n. 5-6 osaan ja pakkaseen. Tulee hyviä kastikkeita ja wokkeja :p

Etkö tee ruokaa koskaan naudanlihasta? En nimittäin jaksa uskoa, että naudan ulkofile lähtee marketista kuudella eurolla.

Ihan samalla tavoin me toimitaan lihojen ja muiden ruokaostosten kanssa kuin Rollolainen, enkä ole kokenut sitä liiaksi pilkunviilaamiseksi. :) Kun on pienet tulot niin on mietittävä menojakin (nettotulot tällä hetkellä yhteensä 2300 ja neljän hengen talous). Ostan noita miinuslihoja aina kun löydän niitä ja pakastan, ja fileistä teen ruokaa myös. Suikalelihoissa on kalliimpi kilohinta tai sitten ne on täynnä niitä purkkapaloja joita ei kyllä kukaan syö vaikka kuinka säästelisi. :x

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22125926:
Minäkin olen. Just hiljattain kävin isäni kanssa samaa matkaa ruokakaupassa ja tuli puheeksi se, miten 60-luvulla paistia syötiin korkeintaan sunnuntaisin ja nykyisin ei juuri muuta lihaa olekaan kuin paistia ja filettä. Missä ovat kylki, lapa, etuselkä ja muut? Ei ainakaan kauppojen lihatiskeillä.

Kylkeä myydään ainakin valmiina viipaleina :p ja lapaa/etuselkää mä toisinaan laitan uunilihaksi sinappikuorrutuksella. Kyllähän niitäkin myynnissä on. Luulisin myös että niitä löytyy sika-nautajauhelihapaketista.

Yhteistyössä