Rollolainen...tohditko kertoa muutaman sanan sun säästämisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22102446]Sehän olis vähän kun rikkailta kiellettäis kierrättäminen. Ei kaikki käy kirppareilla päästäkseen halvalla vaan välttääkseen turhaa uuden ostamista. Ilmeisesti rikkailta hiilijalanjäljen pienentäminen on sitten toisten mielestä kielletty.[/QUOTE]

Jonkunhan ne vaatteet on kuitenkin uutena ostettava, että niitä voi sitten löytyä sieltä kirppiksiltä. Eli rikkaat voivat ostaa uusia vaatteita ja viedä ne sitten kirppiksille köyhille ostettavaksi. :)

Päteekö sama muihin tuotealennuksiin, vaikka vaatteisiin? Joku päivä sitten puhuttiin siitä, onko sopivaa hyvätuloisen ostaa kirppareilta, olettaen että siihen olisi jollakin sanomista.

miksei, se on kierrättämistä ja kirpputoreilu on tosi jännittävä ja mukava harrastus, en menisi sitä keltään kieltämään :xmas: toisin kuin alennetun elintarvikkeen ostaminen kaupassa, se aiheuttanee vastaavia riemuntunteita vaan laihassa kukkarossa. kauppojen vaatealennukset taas ovat yleensä sellaisia että koko rekki on täynnä samaa vaatetta, kun elintarvikkeissa on yleensä vain yksi tai pari pakettia alennettu. mutta yleensä ne vakavaraiset ostavat niitä uudempia mallistoja kaupoista ja muutenkin tavaransa uusina, toivottavasti muistavat viedä ne kirpputorille kun vaihtavat uuteen :D

Ok...no noi kyllä kuulostaa ihan perusjutuilta. Mäkin ostan lähes aina lihat -30% jne.

Kumma juttu miten sitten aina jotenkin sun säästöt on tapetilla, vaikka ihan perusjuttujahan nuo on. no ehkä se ei ole täysin tyypillistä että ei ole autoa, mutta jos on hyvät kulkuyhteydet, niin eipä sitä autoa sitten tarvitsekaan.

Ei nuo kulkuuyhteydet mitkään huippuhyvät ole, mutta kun käyn isot ostokset tekemässä 1-2kerta /kk niin silloin menen linja-autolla ja takaisin tulen takislla. mahdotonta on yksin kantaa 7 pussia ruoklaa. Kun tehdään täydennysostoja mies tuo sitten pyörällä, kun tuo priama on aika lähellä hänen kouluaan. Hän tuo silloin kerralla aina sen 1-3 pussillista ruokaa.Sen 15-17e, mitä menee keran kaksi kuussa tuohon taksiin, menis jo äkkiä lähikauppaan. Siellä on niin kallista.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöliekki;22101559:
Voiko maitoa lantrata vedellä ja säästää näin kahden maitopurkin hinnan verran :D

mikä juttu tää on, onko keksitty vain veetuillakseen? Tämä ei ole eka kerta kun mun silmiin osuu tää maidon lantrausjuttu :O

siis sisä -tai ulkofileestä

onkos niitä nykyisin muitakin fileitä vielä tarjolla? :o

siis naudansisäfile maksaa -30% alelapulla ehkä18e/kilo ja naudan sisäpaisti pala 10e/kilo ilman päiväyslappua.. miten se on siitä halvempi tehdä se kastike? possun sisukkaa saa kyllä alle 10e kilo, mutta valmiit viljapossun suikaleet on alle 5e/kilo, eikä niissä juuri läskiä edes ole

[QUOTE="siis";22102853]mikä juttu tää on, onko keksitty vain veetuillakseen? Tämä ei ole eka kerta kun mun silmiin osuu tää maidon lantrausjuttu :O[/QUOTE]
En tiedä, mutta toiset juovat maitoa turhan päiten janoonsa, niin voisi olla toimivakin konsti. Tosin mausta en menisi takuuseen :).

[QUOTE="miu";22101750]On.[/QUOTE]

Mitä taas selitätte, Rollolainen on itse sanonut että EI OLE LUKIHÄIRIÖTÄ, vaan ei jaksa korjata tekstejään kun kiireessä kirjoittaa väärin.

Kertonee kuitenkin jonkin verran asenteesta toisia ihmisiä kohtaan.

Mitä taas selitätte, Rollolainen on itse sanonut että EI OLE LUKIHÄIRIÖTÄ, vaan ei jaksa korjata tekstejään kun kiireessä kirjoittaa väärin.

Kertonee kuitenkin jonkin verran asenteesta toisia ihmisiä kohtaan.

Mun mielestä mulla on ihan hyvä asenne muita kohtaan...ja vissiin noin 90% mun viesteissä on virheitä. En mäkään jaksa korjata, koska kyllä niistä selvää saa.

saanko kysyä paljon teillä on nettotulot kuussa yhteensä?

Me ollaan pienituloisia myös ja joudutaan monessa säästämään.

Aikamoinen homma muuten kantaa tollanen määrä ruokaa kotiin ilman autoa.

niin siis tuo määrä kulkee ihan hyvin taksilla kotiin ( matka prismasta on 8km) hinta on 15-17. jos takiin käyttää 1-2kertaa/kk tuon summan, se ei ole paljoa. Mies käy sitten koulusta tullessaan ostamassa 1-3 pussillista ruokaa kun tarvitaan täydennystä. Kohta minäkin pääsen taas pyöräilema

n niin voin minäkin käydä sen pari pussia ostamassa.

ja meillä nettotulot , mukana KAIKKI RAHAT, ovat noin 2600e. Perheessämme on 6 hlöä. Eniten rahaa meillä menee asumiseen, ruokaan ja tytön lukiokirjoihin.

Nyt kun selvisi nuo nettotulot, niin pitää kysyä vielä, että elättekö kädestä suuhun vai jääkö jotain säästöön?

Tätä kysyn siis siksi että meillä on aikalailla sama tulotaso kun teillä ja mä kyllä koen että me ollaan sikäli ihan hyvätuloisia. Siis tarkoitan että vaikka meidän asumiskulut on melko suuret ja autokin lainoineen nielee melko paljon, niin mä en koe että joutuisin mistään oikeastaan säästämään/nipistämään ja meillä siis jää rahaa säästöönkin ja mä levittelen sitä kyllä melko höllästi muutoinkin ympäriinsä.

Nyt kun selvisi nuo nettotulot, niin pitää kysyä vielä, että elättekö kädestä suuhun vai jääkö jotain säästöön?

Tätä kysyn siis siksi että meillä on aikalailla sama tulotaso kun teillä ja mä kyllä koen että me ollaan sikäli ihan hyvätuloisia. Siis tarkoitan että vaikka meidän asumiskulut on melko suuret ja autokin lainoineen nielee melko paljon, niin mä en koe että joutuisin mistään oikeastaan säästämään/nipistämään ja meillä siis jää rahaa säästöönkin ja mä levittelen sitä kyllä melko höllästi muutoinkin ympäriinsä.

ei tuosta säästöön jää, ens kuussa pinenee tulot vielä enemmän kun mies putoaa kelan päivärhoille. ( mies siis opiskelee, mutta saa liiton päivärahaa, kesken opiskelun tulee se 500 päivää täyteen) Meillä siis laskut on saatu maksettua ajoissa ja ruuat ostettua, mutta esim mitään kodinkoneita ei voida ostaa kun ei jää säästöön sen vertaa.

Tää nyt ei liity tähän ketjun aiheeseen, mut minkä ikäinen olet rollolainen ja onko teillä monta lasta?

Mun mielestä säästeliäisyys on hyvä ja sitä kannattaisi myös rikkaiden harrastaa. Monet rikkaat heittää HYVIÄkin tavaroita suoraan vaan roskiin välittämättä kierrätyksestä yhtään.

Tää nyt ei liity tähän ketjun aiheeseen, mut minkä ikäinen olet rollolainen ja onko teillä monta lasta?

Mun mielestä säästeliäisyys on hyvä ja sitä kannattaisi myös rikkaiden harrastaa. Monet rikkaat heittää HYVIÄkin tavaroita suoraan vaan roskiin välittämättä kierrätyksestä yhtään.

37v ja neljä lasta.
tyttö 16v, pojat 15v, 10v ja 9v

tiedän yhden mummon joka ostaa täysmaitoa (täällä samanhintaista kuin kevyt ja rasvaton) ja laimentaa sen vedellä. saa 2 purkkia kevyt maitoa : ) pihiys huipussaan. mäkin kokeilen tota jos joskus ollaan tosi köyhiä kun nyt ostetaan maitoa 10 litraa viikossa (3lasta).

niin siis tuo määrä kulkee ihan hyvin taksilla kotiin ( matka prismasta on 8km) hinta on 15-17. jos takiin käyttää 1-2kertaa/kk tuon summan, se ei ole paljoa. Mies käy sitten koulusta tullessaan ostamassa 1-3 pussillista ruokaa kun tarvitaan täydennystä. Kohta minäkin pääsen taas pyöräilema

n niin voin minäkin käydä sen pari pussia ostamassa.

ja meillä nettotulot , mukana KAIKKI RAHAT, ovat noin 2600e. Perheessämme on 6 hlöä. Eniten rahaa meillä menee asumiseen, ruokaan ja tytön lukiokirjoihin.

Heh, eli säästöä ei tulekaan, koska taksiin menee sen verran :) Laskehan huviksesi :)

ei tuosta säästöön jää, ens kuussa pinenee tulot vielä enemmän kun mies putoaa kelan päivärhoille. ( mies siis opiskelee, mutta saa liiton päivärahaa, kesken opiskelun tulee se 500 päivää täyteen) Meillä siis laskut on saatu maksettua ajoissa ja ruuat ostettua, mutta esim mitään kodinkoneita ei voida ostaa kun ei jää säästöön sen vertaa.

Pakko kysyä rollo, että eikö se miehesi jo valmistunut bussikuskiksi? Ainakin kerroit täällä että sai sen kortin? Vai eikö saannutkaan??

mistä sitten luulet sen suikaloidun possunfileen sinne tulevan?

Filettä se on , vaika suikaloituna ja maksaa MONINKERROIN enemmän kuin se kokonaisnen filee, josta osaan myös itte leikata suikaleita tai kuutioita, tai vaikka niitä pihvejä

johan tuossa ylempänä sulle vähän kerroin hintojakin. en tajua miksi kastikeeeseen pitää ostaa filesuikalaleita, kun paistisuikaleet on yhtä vähärasvaisia, ja sulla on aikaa ne hauduttaa mureaksi.

mä en oo tainnu edes nähdä possun filesuikaleita missään.. mutta joo, tee fileestä kastiketta jos sille tuntuu, kuvittele samalla että halvalla sait =)

Yhteistyössä