Säästämisestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lellu

Vieras
Miten säästätte?Onko teillä esim. viikottaisiin ruokaostoksiin jokin budjetti ja jos on niin kuinka monta henk. perheeseen kuuluu jne. ja kuinka paljon menee rahaa ruokaan/kk?

säästetään. Minä laitan joka kuukausi 100 euroa säästöön. ei ole mitään budjettia. Meitä on 4 henkilöä+ koira. ruokaan menee n. 700-800 euroa kuussa, joskus jopa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
säästetään. Minä laitan joka kuukausi 100 euroa säästöön. ei ole mitään budjettia. Meitä on 4 henkilöä+ koira. ruokaan menee n. 700-800 euroa kuussa, joskus jopa enemmän.

Onko teillä minkäikäisä lapsia?Kuullostaa tuo 700-800? ruokaan paljolta/kk.

Silloin kun mä olen töissä niin kumpikin laittaa rahaa säästöön n.100e/kk. Ja lapsi saa lapsilisänsä säästön. Tällä hetkellä ei säästöön mitää saada, kun mä olen kotona. Ruokaan ja pakollisiin taloustavaroihin menee noin 400e kuussa. Kaksi aikuista, vuoden vanha lapsi ja dogi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

Onko teillä minkäikäisä lapsia?Kuullostaa tuo 700-800? ruokaan paljolta/kk.

2v3kk ja 10kk

onhan se, mutta koiran ruokaankin menee jo melkein 100 euroa kuussa

Mä en nykyisin varsinaisesti säästä paitsi eläkevakuutus 140 euroa kuussa. Säästämiseni on pikemminkin sitä, että nostan itselleni palkkaa vain sen verran, mitä kulloinkin tarvitsen. En siis kaikkea, mitä tienaan. Säästöni ovat siis nostamattomia palkkoja, jotka voin halutessani nostaa milloin tahansa.

Meitä on tällä hetkellä minä ja 15 v poika. En osaa sanoa, paljonko ruokaan menee kuukaudessa, koska olemme asuneet kaksistaan vasta reilun kuukauden.

Alkuperäinen kirjoittaja iines:
mikä tulee,ja silti jää velkaa luotoille. mut tää on tätä tämän aikaa,kunnes palaan töihin. lapset 2v,5v ja 8v. ruokaan kuluu myös 800e/kk.

Mitä tarkoittaa velkaa luotoille?

Jos töihin menolla voisi välttää velaksi elämisen, menisin varmaankin töihin. En haluaisi syödä velaksi, jos tuota tarkoitat.

pakolliset vaatehankinnat lapsille , lekurit yms. joita joudun silloin tällöin makselemaan visalla. töihin olen palaamassa elokuussa. en ole voinut mennä aiemmin kun en ole saanut hoitopaikkaa-tai no -olisin saanut huhtikuun alusta -mutta matka hoitoon olisi ollut 32km ja vielä eri suuntaan kun missä työpaikkani. maalla asumisen mukavia puolia!

Alkuperäinen kirjoittaja Lellu:
Miten säästätte?Onko teillä esim. viikottaisiin ruokaostoksiin jokin budjetti ja jos on niin kuinka monta henk. perheeseen kuuluu jne. ja kuinka paljon menee rahaa ruokaan/kk?

Mies säästää omalle tilillensä.. Aina on ns. pahan päivän vara siellä.
Ruokaa ostetaan sen verran kun tarvitaan, budjettia ei ole.
Meil on kaks ja aikuista ja 1-v poika ja ruokaan menee kuussa n. 300-400 euroa (sis. vaipat ynnämuut taloustavarat)