Saas nähä mikä mun tuomio tulee olemaan. Lääkärille pääsyä odotan.

Mikään ei ole varmaa, ennenkuin sinne lääkäriin menet.
Tosiaan erilaiset infektiot aiheuttavat myös tuollaista turvotusta ja taatusti moni muukin sairaus kuin syöpä.
Ihan esimerkiksi stressi ja masennus saattavat lyödä läpi mitä kummallisimmalla tavalla.
Sinä opiskelet, olet juuri eronnut, pienet lapset... Paljon isoja asioita, suuri vastuu kantaa yksin. Ei siis ole poissuljettu, että elimistösi vain kertoo sinulle, että hiljennä hetkeksi.

Itse henk.koht menisin kyllä jo lääkäriin, yksityiselle, johan olet potenut puolivuotta, vaikka usein ei ole kiire, mutta onhan oireet olleet sinulla jo kauan, joten pahimmassa tapauksessa sinulla saattaakin olla kiire.
Alkoivatko nämä oireesi muuten erosi aikoihin..?

Kun huolehdit, että kuinka jaksat kenties opiskella tai hoitaa lapsiasi, niin ehkä nyt on sitten se hetki, jolloin kannattaa tehdä lasten hoidosta jne joku sopimus tai suunnitelma miehesi ja muiden läheistesi kanssa. Yksinhuoltajalla sellainen kannattaa muutenkin olla mietittynä.

Opiskella ehtii aina, älä siitä huolehdi!

Hyvää nähdäkseni täällä ihmiset sinulle toivovat, turha v**uilu puolin jos toisin on tyhmää..

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mikään ei ole varmaa, ennenkuin sinne lääkäriin menet.
Tosiaan erilaiset infektiot aiheuttavat myös tuollaista turvotusta ja taatusti moni muukin sairaus kuin syöpä.
Ihan esimerkiksi stressi ja masennus saattavat lyödä läpi mitä kummallisimmalla tavalla.
Sinä opiskelet, olet juuri eronnut, pienet lapset... Paljon isoja asioita, suuri vastuu kantaa yksin. Ei siis ole poissuljettu, että elimistösi vain kertoo sinulle, että hiljennä hetkeksi.

Itse henk.koht menisin kyllä jo lääkäriin, yksityiselle, johan olet potenut puolivuotta, vaikka usein ei ole kiire, mutta onhan oireet olleet sinulla jo kauan, joten pahimmassa tapauksessa sinulla saattaakin olla kiire.
Alkoivatko nämä oireesi muuten erosi aikoihin..?

Kun huolehdit, että kuinka jaksat kenties opiskella tai hoitaa lapsiasi, niin ehkä nyt on sitten se hetki, jolloin kannattaa tehdä lasten hoidosta jne joku sopimus tai suunnitelma miehesi ja muiden läheistesi kanssa. Yksinhuoltajalla sellainen kannattaa muutenkin olla mietittynä.

Opiskella ehtii aina, älä siitä huolehdi!

Hyvää nähdäkseni täällä ihmiset sinulle toivovat, turha v**uilu puolin jos toisin on tyhmää..

Mitkä muut sairaudet? Sopii antaa jotain esimerkkejä sitten, kera faktatiedon. Mitkä?

Ja tämä alkoi kyllä jo ennen eroa. Ja oloni on eron jälkeen ollut parempi kuin aikoihin, että TÄSTÄ sitä eroa nyt ei sovi kyllä syyttää. Opiskelu on mielestäni miellyttävää. Mulla ei ole mikään huonosti.

Ja turha on jeesustella minulle käytöstavoista. Tossa tuli ihan kiitettävästi paskaa niskaan, koska MINÄ en reagoi asiaan KUTEN PITÄISI. Helvetti. Siitäkin on joku ohjekirjanen ilmeisesti, miten tällaisiin pitää reagoida. Ja siitä mulle sitten vittuillaan. En minä ala silloin kaunistelemaan, mitä ajattelen.

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
En todellakaan ymmärrä ap:n asennetta :/ eikä minun sitä todella tarvitsekkaan ymmärtää, jokaisenhan oma asia on miten terveyttään hoitaa

Mitä sinä et siinä ymmärrä? Tarkennas nyt oikein... Ai sitä, etten ole jo lääkärissä? :whistle: sitäpä tietenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
kaulassa, ihan tossa leukaluun alla on noi isommat mitkä näkyy ulospäin, sen verran isoja.
Kaikki on turvoksissa kun ne ihan selvästi tuntuu ja osa on arat.

Ai ne, mitkä on tossa molemmilla puolilla? Mä luulin että ne on sylkirauhaset ehkä - mutta en tiedä kyllä varmaksi.

eikös nuo sylkirauhaset ole semmosia pitkulaisen muotosia?
Mulla kun on ihan selkeet pallot. Varmaan kymmeniä noita patteja kaulassa.

Melkein joka kerta niistä mainitsen kun lääkärissä käyn mutta ne vaan painaa niitä ja sitten flunssasta johtuvia varmaan.

Imusolmukkeet on mulla pitkulaisia, vähän kuin "papuja", liikkuvaisia. Ja sylkirauhaset on isommat. Ne on tommoset kunnon MÖTIKÄT kun ovat turvonneet... ja ne ei ole varsinaisesti kaulassa, vaan siis tossa kaula"kuopassa" heti leukaluun alla...
Ne voi olla jotkin muutkin rauhaset nimeltään kyllä...ne on ne, mitkä turpoaa "PUSUTAUDIN" yhteydessä :D

Mutta imusolmukkeita on pitkin kroppaa, ja mulla on kaulassa & nivusissa turvoksissa... mitähän arvioisin kooksi.. keskimäärin ehkä sentin silleen pituussuunnassa mitattuna... Noi sylki - mitkä lie - rauhaset on isommat, ja pyöreät. Ja niitä on kaksi.

Ei oo mitään hajua mitä nää nyt sitten on, en ole ainakaan huomannu et muualla olis patteja. en ole perehtyny näihin pattien nimiin mikä missäkin sijaitsee
:ashamed:

Oiskohan sulla kuusmiinus samat patit kyseessä kuin mulla? ainakin samanlainen oirekuva sulla oli kuin mulla joskus tuossa ennen joulua. Mulla on korvanalainen sylkirauhanen ja leuanalainen sylkirauhanen turvonnut. Niitä on seurattu ainoastaan radologin luona koska muutokset paiteissa on ollut ainoastaan kokoluokka 7-5 mm. Vasta yli sentin muutoksista kuulemma otetaan näyte. Vaikka jossain foorumilla luki et pateista pitäis aina ottaa näyte oli ne mitä kokoa tahansa.

En todellakaan ymmärrä ap:n asennetta :/ eikä minun sitä todella tarvitsekkaan ymmärtää, jokaisenhan oma asia on miten terveyttään hoitaa

Mitä sinä et siinä ymmärrä? Tarkennas nyt oikein... Ai sitä, etten ole jo lääkärissä? :whistle: sitäpä tietenkin...
No juuri sitä, oma sukulainen juuri menehtyi syöpään kun ei ajoissa mennyt lääkäriin, vetkutteli ja vetkutteli kunnes oli liian myöhäistä, tosin hänellä kyseessä oli jo uusiutuva syöpä. Ja älä nyt ole niin ärtyisä hyväähän tässä vaan ajatellaan.

No juuri sitä, oma sukulainen juuri menehtyi syöpään kun ei ajoissa mennyt lääkäriin, vetkutteli ja vetkutteli kunnes oli liian myöhäistä, tosin hänellä kyseessä oli jo uusiutuva syöpä. Ja älä nyt ole niin ärtyisä hyväähän tässä vaan ajatellaan.

No kun ne on olleet ja menneet, muuttuneet. Sitten mä ajattelin että mulla on joku piilevä infektio. Mutta ei ne näin kauaa kestä ilman muita oireita.

Mutta tosta MUUTAMASTA VIIKOSTA on ihan turha höösätä, koska se ei tee tässä enää yhtään mitään. Piste. Mä en halua sanoa tätä enää kertaakaan. Toivottavasti se menee kaikille nyt jakeluun.

Jos joku tarkoittaa ihan vain hyvää suoralla vittuilulla, niin ei hetkauta juurikaan. Ei tässä mitään antiikin spartalaisia olla, että tarkoitus pyhittäisi keinot.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
et tosiaankaan ole.huomionkipee vaan;)

No se on varmaan pirun outoa, että haluaa jutella jonkun kanssa (tässäkin lähinnä noiden, joilla on asiasta kokemusta) kun on näin selvät oireilut? Lähinnä noita hoitokokemuksia mä tähän halusin. En mä ala kuule sukulaisia tai ystäviäni näillä vielä vaivaamaan ja ennenaikaista stressiä heille tuottamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Menisit Fedu välillä hoitaan niitä lapsias jooko? Sulla on todella inhottava asenne, huomattu on moneen kertaan. Todella nenäkäs ja ilkeä tyyppi.

Mä olen tämän ketjun aikana hoitanut heitä kuule aivan riittämiin :D Älä huoli. Ei sunkaan asenne kovin terve ole. Mulla ei ole kaikki kunnossa ja mua huolettaa tulevaisuus, ja sinä auot päätäsi. Kiillota vaan sädekehää pääsi päällä, varsinainen Luther :saint: :saint: :saint:

juu et varmaankaan,ne on kai tottuneet sun juttuihis jo...täähän on oivallinen paikka kun muualla ei jakseta kuunnella

En mä usko. Koska en oikeastaan ikinä puhu asioistani heille. Enkä viitsi nytkään tämmöistä pamauttaa.

Sekin on varmaan sitten väärin? Tokihan kaikki ripulista lähtien tulee raportoida naapurista alkaen kaikille vähänkin tutuille, eikö? Mulle tämä palsta ei ole kuitenkaan sitä todellisuutta, joten mä voin mainiosti lätistä tänne, etenkin jos odotan vastaavia kokemuksia jostain tämmöisestä.

Minä en ole lääkäri, joten en voi kertoa, mihin muihin sairauksiin kuin syöpään liittyy turvonneet imusolmukkeet. En voi antaa faktatietoa.
En jeesustele käytöstäsi, kuhan totean, että otetaan rauhallisesti.
Nooh, mutta kun ei omaa minkäänlaisia tapoja, niin ei.
Olet päättänyt, että se on syöpä, ettei ole kiire, niin olkoon niin, turhaa tulit edes asiasta kertomaan, kun jo tiedät vastauksen jne.
Miksi siis edes tulit kertomaan, kun suutut jos ehdotetaan muuta, suutut jos lohdutetaan, suutut ihan mistä vaan, tästäkin.
Joten vointeja sulle. Jokainen meistä tosiaan saa ansionsa ja jaksamisensa mukaan..

Mäkin kuulemma joka ketjuun tungen sitä, että olen sairastanut syövän kaksi kertaa. Melkoisen valikoivasti jotkut sitten lukevat mun viestejä, kun tuollaista luulevat.

Mutta miksi siitä syövästä ei saisi puhua? Miksi siitä pitäisi vaieta? Mun mielestä on parempi, että mä kerron kuinka mulle on käynyt ja samalla levitän sitä tietoutta asiasta. Moni kun elää syövän suhteen erilaisissa harhaluuloissa esim. että se tulee vain vanhoille ihmisille, syöpä on automaattinen kuolemantuomio.

Tuli vain mieleen kun luin noita juttuja et miksi et jo mene hoitoon tai tee asialle jotain. Niin kyllä mulla ainakin on diagnoosien saamisen kanssa mennyt pitkään. Mulla esim. heinäkuussa 2007 huomattiin patti korvan alla, ekan ajan radiologille sain elokuussa sieltä sitten lähti lähete sisätautipuolelle mistä tuli syyskuussa lappu että ei tarvi ottaa näytettä kun muutos on niin pieni että seurataan vaan että onko lisää kasvua tai muuta muutosta. No joulukuussa oli sitten kontrolli missä näkyi että patti on ennallaan ja uus aika mulle on nyt sitten toukokuussa. Että vaikka jotain patteja huomattaiskin niin ei ne seurannat ja hoidot yleensä heti tapahdu vaan kyl siihen voi mennä viikkoja tai kuukausia. Lääkäri sanoi että suun- ja kaulan alueen syövät on erittäin hidaskasvuisia, joten ei muutama viikko sinne tai tänne juuri mitään vaikuta. Eri asia varmaan niillä ihmisillä jotka huomaavat muutokset vasta todella myöhään.

Jos kyseessä olisi kiireellinen tapaus niin ap olisi sairaalassa tällä hetkellä. Itse olen Hodgkinin taudin sairastanut kaksi kertaa eikä edes uusiutumista epäillessä mua laitettu välittömästi tutkimuksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Minä en ole lääkäri, joten en voi kertoa, mihin muihin sairauksiin kuin syöpään liittyy turvonneet imusolmukkeet. En voi antaa faktatietoa. JEP, ja nämä muut oireet myös.
Et taatusti voikaan kertoa - se nyt on selvä...
------------------------------------------------------------------------------------------------
En jeesustele käytöstäsi, kuhan totean, että otetaan rauhallisesti.
Nooh, mutta kun ei omaa minkäänlaisia tapoja, niin ei.
Olet päättänyt, että se on syöpä, ettei ole kiire, niin olkoon niin, turhaa tulit edes asiasta kertomaan, kun jo tiedät vastauksen jne.
Miksi siis edes tulit kertomaan, kun suutut jos ehdotetaan muuta, suutut jos lohdutetaan, suutut ihan mistä vaan, tästäkin.
Joten vointeja sulle. Jokainen meistä tosiaan saa ansionsa ja jaksamisensa mukaan..

Enkä minä suutu kun lohdutetaan. Vittuunnun siitä, että tuossa tuli melko ala-arvoista kommenttia. Ja tulihan sultakin. "jokainen meistä tosiaan saa ansionsa mukaan". Paskaa joka suunnasta, niin mitä helvettiä, halaillako mun pitäisi - vai kiitellä kenties? :o Älä naurata.

Helvetin imusolmukkeet turvotelleet jo kuukausitolkulla ilman mitään selkeää syytä. Nyt tossa leuan alla sivuillakin on jotkut rauhaset (sylki-?) turvoksissa. Mä alan järjestää hautajaisia kohta. Lääkäriaika tulee joskus tulevaisuudessa - muutaman viikon päähän.

Paljon tullut kommentteja, mutta itselläni kaulalla ollut 20 vuotta turvonnut imusolmuke.

et tosiaankaan ole.huomionkipee vaan;)

No se on varmaan pirun outoa, että haluaa jutella jonkun kanssa (tässäkin lähinnä noiden, joilla on asiasta kokemusta) kun on näin selvät oireilut? Lähinnä noita hoitokokemuksia mä tähän halusin. En mä ala kuule sukulaisia tai ystäviäni näillä vielä vaivaamaan ja ennenaikaista stressiä heille tuottamaan.

Etkös sinä just tässä todenmnu siinä vispilän ketjussa, joka poistettiin, että ei kukaan vahva ja terve ihminen myötätunnosta jne hajoa. Että on mielen heikkoutta jos ei pysty tukemaan toista vaikeuksissa.
Miksi siis turhaan säästelet läheisiäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli vain mieleen kun luin noita juttuja et miksi et jo mene hoitoon tai tee asialle jotain. Niin kyllä mulla ainakin on diagnoosien saamisen kanssa mennyt pitkään. Mulla esim. heinäkuussa 2007 huomattiin patti korvan alla, ekan ajan radiologille sain elokuussa sieltä sitten lähti lähete sisätautipuolelle mistä tuli syyskuussa lappu että ei tarvi ottaa näytettä kun muutos on niin pieni että seurataan vaan että onko lisää kasvua tai muuta muutosta. No joulukuussa oli sitten kontrolli missä näkyi että patti on ennallaan ja uus aika mulle on nyt sitten toukokuussa. Että vaikka jotain patteja huomattaiskin niin ei ne seurannat ja hoidot yleensä heti tapahdu vaan kyl siihen voi mennä viikkoja tai kuukausia. Lääkäri sanoi että suun- ja kaulan alueen syövät on erittäin hidaskasvuisia, joten ei muutama viikko sinne tai tänne juuri mitään vaikuta. Eri asia varmaan niillä ihmisillä jotka huomaavat muutokset vasta todella myöhään.

NIMENOMAAN! Tätä mä olen tässä saatana koittanut sanoa jo niin monta kertaa, ja sitten nää ihmettelee, kun mua vituttaa että he eivät tajua asiaa - vaikka se on 100% juuri noin kuin kirjoitit.

Eikös hivissäkin ole ensioireena turvonneet imusolmukkeet?
Ja monessa muussakin virustaudissa kuuluu turvonneet imusolmukkeet oireisiin mun tietääkseni.
Syöpääkin se voi toki olla, mutta ei sitä oikein voi kotona itsekseen diagnosoida, saatikka palstalla.
Toivotaan, ettei ole vakavaa. Ja jos kuitenkin on, niin toivotaan pikaista paranemista :flower:

Yhteistyössä