Saas nähä mikä mun tuomio tulee olemaan. Lääkärille pääsyä odotan.

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Helvetin imusolmukkeet turvotelleet jo kuukausitolkulla ilman mitään selkeää syytä. Nyt tossa leuan alla sivuillakin on jotkut rauhaset (sylki-?) turvoksissa. Mä alan järjestää hautajaisia kohta. Lääkäriaika tulee joskus tulevaisuudessa - muutaman viikon päähän.

Niin joo, ja siis kaulalla, ja nyt nivusissa. Ja soliskuopassa. Ja niitä on paljon. Useita vieri vieressä. Eikä mulla ole edes ollut mitään monta kuukautta kestävää infektiota päällä. Eivät ole kipeitä - kunhan ovat ja pysyvät.

Hodgin's!

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
Minä en ole niistä vielä saanu mitään tuomioo vaikka ollu varmaan puolvuotta turvoksissa, ellei enemmän. :/
Flunssasta johtuu, mulla vissiin ikuinen flunssa.

Mimmosia sulla ne on? Ja missä? Onko ne jatkuvasti siinä, vai muuttelevatko kokoaan tai jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä en edes oikein uskaltaisi kirjoittaa tällaisiin ketjuihin, kun sitten vain toisten pelot kasvaa... :snotty: :ashamed:

Mä tiedän näistä jo ihan liikaa, että kirjoita pois vaan. Johan mä sanoin, että alan järjestellä hautajaisiani.

kaulassa, ihan tossa leukaluun alla on noi isommat mitkä näkyy ulospäin, sen verran isoja.
Kaikki on turvoksissa kun ne ihan selvästi tuntuu ja osa on arat.

Ai ne, mitkä on tossa molemmilla puolilla? Mä luulin että ne on sylkirauhaset ehkä - mutta en tiedä kyllä varmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
kaulassa, ihan tossa leukaluun alla on noi isommat mitkä näkyy ulospäin, sen verran isoja.

Ai ne, mitkä on tossa molemmilla puolilla? Mä luulin että ne on sylkirauhaset ehkä - mutta en tiedä kyllä varmaksi.

eikös nuo sylkirauhaset ole semmosia pitkulaisen muotosia?
Mulla kun on ihan selkeet pallot. Varmaan kymmeniä noita patteja kaulassa.

Melkein joka kerta niistä mainitsen kun lääkärissä käyn mutta ne vaan painaa niitä ja sitten flunssasta johtuvia varmaan.

Mulla broidilla kans, ne selvis sit joskus hyvälaatusiksi kasvaimiksi. Faijan puolelta kulkee suvussa vissiin, ku kaikilla äijillä niitä tuntuu sielllä olevan käsivarret ja kaikki täynnänsä :)
Joskaan kellään mitään ongelmaa ei niiden kanssa ole ollut. No mutta, toivottavasti selvii :hug:

eikös nuo sylkirauhaset ole semmosia pitkulaisen muotosia?
Mulla kun on ihan selkeet pallot. Varmaan kymmeniä noita patteja kaulassa.

Melkein joka kerta niistä mainitsen kun lääkärissä käyn mutta ne vaan painaa niitä ja sitten flunssasta johtuvia varmaan.

Imusolmukkeet on mulla pitkulaisia, vähän kuin "papuja", liikkuvaisia. Ja sylkirauhaset on isommat. Ne on tommoset kunnon MÖTIKÄT kun ovat turvonneet... ja ne ei ole varsinaisesti kaulassa, vaan siis tossa kaula"kuopassa" heti leukaluun alla...
Ne voi olla jotkin muutkin rauhaset nimeltään kyllä...ne on ne, mitkä turpoaa "PUSUTAUDIN" yhteydessä :D

Mutta imusolmukkeita on pitkin kroppaa, ja mulla on kaulassa & nivusissa turvoksissa... mitähän arvioisin kooksi.. keskimäärin ehkä sentin silleen pituussuunnassa mitattuna... Noi sylki - mitkä lie - rauhaset on isommat, ja pyöreät. Ja niitä on kaksi.

Mulla paisui yön aikana kaulan imusolmukkeet. Sain sen takia 2 tai 3 antibioottia, mutta ne ei tehonnut. Tk-läääkäri laitto sitten lähetteen keskussairaalaan. Eka otettiin ohutneulanäyte toisesta imusolmukkeesta, sitten ultrattiin ja lopulta otettiin koepala. Siitä koepalasta varmistui, että kyseessä oli Hodgkinin tauti. Tuo oli siis loppuvuodesta -99. Hoidoiksi mulle annettiin sytostaatteja ja sädehoitoa. Kaulan lisäksi oli keuhkojen välikarsinassakin rauhasessa syöpäsoluja.

Taudin huomattiin uusiutuneen alkusyksyllä -04. Silloin syöpäsoluja oli vain siellä keuhkojen välikarsinassa. Hoidoiksi annettiin sytostaatteja, koska sädehoitoja on kuulemma annettu sen mitä voi antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Mulla broidilla kans, ne selvis sit joskus hyvälaatusiksi kasvaimiksi. Faijan puolelta kulkee suvussa vissiin, ku kaikilla äijillä niitä tuntuu sielllä olevan käsivarret ja kaikki täynnänsä :)
Joskaan kellään mitään ongelmaa ei niiden kanssa ole ollut. No mutta, toivottavasti selvii :hug:

Selvii varmasti, en mä sitä epäile ollenkaan. Ja kyllä meikäläinen on lääkärillä niin vaativa potilas, että taatusti tulee kaikki tarpeellinen katsottua. Tämä yhtäkkisyys mua eniten ihmetyttää. Mulla ei ole edes mukulana infektioiden yhteydessä turvonneet noi, mutta nyt ne on olleet tosiaan jo kuukausia tommosia... helvetti. Kai se alkaa kroppa pettää. Se on tää vanhuus :snotty:

Selvii varmasti, en mä sitä epäile ollenkaan. Ja kyllä meikäläinen on lääkärillä niin vaativa potilas, että taatusti tulee kaikki tarpeellinen katsottua. Tämä yhtäkkisyys mua eniten ihmetyttää. Mulla ei ole edes mukulana infektioiden yhteydessä turvonneet noi, mutta nyt ne on olleet tosiaan jo kuukausia tommosia... helvetti. Kai se alkaa kroppa pettää. Se on tää vanhuus :snotty:

Vanhuus ei tule yksin B) Mistähän nää munkin silmänaluset on tullu, kyllähän tuota ennen valvoi yöt ihan helposti ilman silmäpusseja :whistle:

Mulla paisui yön aikana kaulan imusolmukkeet. Sain sen takia 2 tai 3 antibioottia, mutta ne ei tehonnut. Tk-läääkäri laitto sitten lähetteen keskussairaalaan.Kauanko tässä kesti? Kun odotit aikaa? Eka otettiin ohutneulanäyte toisesta imusolmukkeesta, sitten ultrattiin ja lopulta otettiin koepala. Siitä koepalasta varmistui, että kyseessä oli Hodgkinin tauti. Tuo oli siis loppuvuodesta -99. Hoidoiksi mulle annettiin sytostaatteja ja sädehoitoa. Kaulan lisäksi oli keuhkojen välikarsinassakin rauhasessa syöpäsoluja.

Taudin huomattiin uusiutuneen alkusyksyllä -04. Silloin syöpäsoluja oli vain siellä keuhkojen välikarsinassa. Hoidoiksi annettiin sytostaatteja, koska sädehoitoja on kuulemma annettu sen mitä voi antaa.

Aika nopeeta ne tuli :o . Mä olen juminut kotona noiden solmukkeiden kanssa jo ... no varmaan puoli vuotta. Ja tiedostanut tilanteen kyllä...varsinainen neropatti.

Vanhuus ei tule yksin B) Mistähän nää munkin silmänaluset on tullu, kyllähän tuota ennen valvoi yöt ihan helposti ilman silmäpusseja :whistle:

Niinpä, mutta oo huoleti, ne silmäpussit ei koita tappaa sua. Luultavasti. Noi mun solmukkeet varmaan koittaa. Mulla on asiasta melko vahva epäilys. Ei ne huvikseen yhtäkkiä ilmesty ja jää kuukausiksi, ja lisäänny... Ehei. Varsinkaan kun mulla ei tota taipumusta ole koskaan ollut.

Mulla paisui yön aikana kaulan imusolmukkeet. Sain sen takia 2 tai 3 antibioottia, mutta ne ei tehonnut. Tk-läääkäri laitto sitten lähetteen keskussairaalaan.Kauanko tässä kesti? Kun odotit aikaa? Eka otettiin ohutneulanäyte toisesta imusolmukkeesta, sitten ultrattiin ja lopulta otettiin koepala. Siitä koepalasta varmistui, että kyseessä oli Hodgkinin tauti. Tuo oli siis loppuvuodesta -99. Hoidoiksi mulle annettiin sytostaatteja ja sädehoitoa. Kaulan lisäksi oli keuhkojen välikarsinassakin rauhasessa syöpäsoluja.

Aika nopeeta ne tuli :o . Mä olen juminut kotona noiden solmukkeiden kanssa jo ... no varmaan puoli vuotta. Ja tiedostanut tilanteen kyllä...varsinainen neropatti.

Kyllä tauti taisi olla selvillä alle kahdessa kuukaudessa. En mä muista enää niin tarkkaan.

Kyllä tauti taisi olla selvillä alle kahdessa kuukaudessa. En mä muista enää niin tarkkaan.

Ei kun mä sitä vaan mietin, että kun sä menit niiden solmukkeiden kanssa sinne, niin pistettiinkö sut hirveellä kiireellä tarkempiin tutkimuksiin?
Onko sua skannattu? CT?

Niinpä, mutta oo huoleti, ne silmäpussit ei koita tappaa sua. Luultavasti. Noi mun solmukkeet varmaan koittaa. Mulla on asiasta melko vahva epäilys. Ei ne huvikseen yhtäkkiä ilmesty ja jää kuukausiksi, ja lisäänny... Ehei. Varsinkaan kun mulla ei tota taipumusta ole koskaan ollut.

Ei mun broidillakaan ollu, ne tuli ihan yhtäkkiä. Kaula täyteen mollukoita. Äläs ny maalaa piruja seinille siellä, vaikka ne näyttääkin kivalta :xmas:

Ei mun broidillakaan ollu, ne tuli ihan yhtäkkiä. Kaula täyteen mollukoita. Äläs ny maalaa piruja seinille siellä, vaikka ne näyttääkin kivalta :xmas:

No mulla on paino pudonnut aika reippaasti, ilman syytä. Ja mä olen alkanut hikoilla enemmän mitä ennen - etenkin öisin.
Kuula kalloon vaan.

No, mulla epäiltiin imusolmukesyöpää ja lääkäri rauhoitteli sanoen, että se on syövistä "paras". Eli sen suhteen ei haittaa, vaikka diagnoisointi viivästyisi puolikin vuotta. Ei kuulemma vaikuta ennusteeseen juuri mitään. Ja imusolmukesyöpään tosiaan on hyvät hoidot.

Älä siis huolehdi liikoja etukäteen.

Yhteistyössä