saanks mä syödä mozzarellaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

S

Vieras
miten se nyt meni, tuorejuusto ja graavilohi ainakin oli kiellettyjen listalla raskausaikana, mut mitä ne maitotuotteet oli mitä ei saa syödä? hirvee himo tule mozzarellaan, pari palloa maistuis..

kaikkea saa syödä..
miten niin graavilohi kiellettyjen listalla??

Alkuperäinen kirjoittaja S:
miten se nyt meni, tuorejuusto ja graavilohi ainakin oli kiellettyjen listalla raskausaikana, mut mitä ne maitotuotteet oli mitä ei saa syödä? hirvee himo tule mozzarellaan, pari palloa maistuis..

jotain ne mun mielestä siellä neuvolassa höpisi graavilohestaki vai oisko se sittenki ollu savustetusta lohesta. niissä voi kuulemma olla joku bakteeri.. hirviän hyvä muisti taas mulla..

Ei kun ei saa hengittääkään jos sitä näiltä kiihkoilijoilta kysytään.
Maalaisjärki kehiin, yhtä varmuudella siinä on bakteerit kun ei raskaana syödessäkin ja monestikko olet sairastunut?

Alkuperäinen kirjoittaja jsut:
Maalaisjärki kehiin, yhtä varmuudella siinä on bakteerit kun ei raskaana syödessäkin ja monestikko olet sairastunut?

Niin paitsi, että terve aikuinen tuskin saa listeriasta mitään oireita, mutta raskaana ollessa tappaa sikiön. En kyllä ymmärrä mitä kiihkoilua siinä on.

graavikalaa (tai yleensäkin tyhjiöpakattua kalaa) ei suositella syötäväksi raskaana ollessa listerian vuoksi. Mozzarellaa tai muita tuon tyyppisiä juustoja ei suositella syötäväksi, jos niitä ei ole tehty pastöroidusta maidosta. Jokainen tekee omat valintansa: jotku ei välitä vähääkään suosituksista ja raskaus menee hyvin riskejä ottamalla. Itse en uskaltanut raskaana ottaa ylimääräisiä riskejä vauvan terveyden tai ennenaikaisen synnytyksen vuoksi. Minusta on hyvä että kysytään, jos ei ole varma asiasta.

mulle ei katsos oo puhuttu tommosesta mitään...

Alkuperäinen kirjoittaja ei kiihkoilija :
graavikalaa (tai yleensäkin tyhjiöpakattua kalaa) ei suositella syötäväksi raskaana ollessa listerian vuoksi. Mozzarellaa tai muita tuon tyyppisiä juustoja ei suositella syötäväksi, jos niitä ei ole tehty pastöroidusta maidosta. Jokainen tekee omat valintansa: jotku ei välitä vähääkään suosituksista ja raskaus menee hyvin riskejä ottamalla. Itse en uskaltanut raskaana ottaa ylimääräisiä riskejä vauvan terveyden tai ennenaikaisen synnytyksen vuoksi. Minusta on hyvä että kysytään, jos ei ole varma asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja jsut:

Tiedät itsekin että neuvolassa saa pitkän listan kiellettyjä ruokia, jos joku haluaa noudattaa niitä niin se on ainaki mun puolesta ok.

Mä en ainakaan uskaltaisi ottaa itselleni niskoille kenenkään sikiön kuolemaa neuvomalla päättömyyksiä vaikkakin keskustelupalstalla. Ihmiset näköjään ihan tosissaan kysyvät täältä neuvoa ja on minusta aika riskaabelia käskeä syömään mitä lystää vaan kun maalaisjärki sanoo jotain...

Yhteistyössä