Saanks mä heittäytyy lapselliseks/kostonhimoiseks? PRKL anoppi........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyyt

Vieras
Muo ärsyttää nyt vaihteeks... sori mut pakko purkautuu johonkin... ei tarvii ees vastata...

Lyhyesti taustat.
Meil uusperhe. mun lapsi, miehen lapsi ja kaks yhteistä.
kaikki lapset asuu meillä, hoidetaan kaikkia mielestäni tasa-arvoisesti.
miehen lapsen äiti kuollut, mun lapsen isä ei tapaa lastaan.

Mut miehen äiti... ho ho hoo.. sen mielestä tää yksi "äiditön" on jotenkin huonommassa asemassa... voin sanoa ettei ole!

Mulle anoppi passaa tasa-arvosta, ja mun mielestä tasa-arvoa on se että kaikkia lapsia kohdellaan tasa-arvoisesti.

Anopin mielestä tuntuu olevan "tasa-arvo" vasta sitten kun tämä lapsi jonka äiti on kuollut(lapsi oli silloin 1kk kun äiti päätti päivänsä) saa enemmän kuin muut= nostetaan jalustalle muita korkeammalle.

Mulle mussuttaa että pitää olla tasa-arvoinen, ja hänkin on tasa-arvoinen kaikille lapsenlapsilleen...

HO HA HE HE se "haahkako" tasa-arvoinen...

Mainostaa että ottaa yhden lapsen vuorollaan mökille mukaan... No tämä "äiditön" lapsemme on ollut mökillä 3 kertaa, muut lapsemme 1kerran,

nyt anoppi pyyteli jos "äiditön" saa tulla mökille....

NI mä meinaan nyt olla lapsellinen ja kostonhimoinen ja sanoo sille anopille että sori, ei pääse sillä mitä tasa-arvoa se muka on et yks pääsee 4.kerran ku muut ei oo ollut ku kerran! ! !

Tai jos katsotaan synttärilahjoja...

Anoppi osti "äidittömälle" kalliin lahjan, se olisi 3 syntymäpäivän lahja.... no kun tuli seuraava synttäri= ei pitänyt tuoda lahjaa "äiditön" sai 20e rahaa...

No ei siinä muuten mitään, mut sopimus on sopimus, ja muille lapsille tuo alle 20e lahjoja aina... ni Missä se anopin mainostama TASA-ARVO?!

eihän tuo juurikaan tasa-arvoista ole, mutta jos anoppi jotenkin säälii tätä lasta, kun on äiditön? Haluaa korvata jotenkin sen äidittömyyden antamalla tälle enemmän kuin muille?

Mun mielestä vois ihan hyvin sanoa, että oliskohan jonkun muun lapsen vuoro välillä. Ihan samalla tavallahan sun lapsi on "isätön", jos he eivät isäänsä tapaa. Etenkin, jos tuo "äiditön" lapsi on ollut 1 kk ikäinen lapsen kuollessa, niin siinä mielessä tasa-arvoisia.

Ymmärrän, että sapettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NO:
eihän tuo juurikaan tasa-arvoista ole, mutta jos anoppi jotenkin säälii tätä lasta, kun on äiditön? Haluaa korvata jotenkin sen äidittömyyden antamalla tälle enemmän kuin muille?

Ei se silti sitä oikeudenmukaiseksi tee. Ihan samanlailla se yksi lapsi on menettänyt isänsä vaikka ei samalailla kuin toinen äitinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei se silti sitä oikeudenmukaiseksi tee. Ihan samanlailla se yksi lapsi on menettänyt isänsä vaikka ei samalailla kuin toinen äitinsä.

Huh mitä sontaa. Toisen äiti on kuollut, toisen ei. Ymmärrän kyllä molempia. Tasa-arvo kunniaan, mutta ymmärrän myös anopin tunteen tätä lasta kohtaan. Pelkään, että saisin pitää itteni kurissa etten toimisi samantapaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja kade:
oisit hyvilläs kun edes yhden ottaa mukaansa.oispa meilläkin mummu joka katsois edes hetken muksuja saati että veis joskus jonnekkin

ei nyt ole kysymys siitä mitä aikuiset saa ja ei saa. Vaan siitä että kohdellaan KAIKKIA lapsia tasapuolisesti. Nih!

Alkuperäinen kirjoittaja Tellu:

Huh mitä sontaa. Toisen äiti on kuollut, toisen ei. Ymmärrän kyllä molempia. Tasa-arvo kunniaan, mutta ymmärrän myös anopin tunteen tätä lasta kohtaan. Pelkään, että saisin pitää itteni kurissa etten toimisi samantapaisesti.

Huh mitä sontaa itselles. Kyllä se menettäminen tavalla tai toisella koskettaa lasta silti. Sanoppa sä lapselle että ET sinä ole OIKEASTI isääs menettänyt mut tää toinen sentään on... Just...

Eihän ne itse nää sitä suosimista.
Mä tiedän ton hyvin kun mulla on 5 lasta joista vain yksi on mun äidille ja isälle rakas.
Siitä aikoinaan käytiin kova keskustelu kun muutkin lapset olis halunnee päästä sinne lomailemaan tai että ne olis tullee heidänki synttäreille ym.
Paskamainen juttu mutta minkäs teet.

Mulla on kolme lasta, joista yksi käy mun äidin kanssa mökillä paljon. Ymmärrän tän täysin, ei halua pienintä ottaa sinne ennenkuin oppii kävelemään. Poika taas ei ole kovin innostunut edes lähtemään. Vanhin tyttö käy siis paljon, tekevät maalla mummon kanssa kaikkea aikuisten juttuja, siis auttaa mummoa siivouksissa ja kaupoilla käynnissä. Ei siis sen takia, että mummo ei itse pärjäis, vaan tytöstä on kiva olla mummon kaverina. Musta tää ei oo yhtään epäreilua, se vaan on niitten juttu. Muilla on sit jotain muita omia juttuja.

Huh mitä sontaa itselles. Kyllä se menettäminen tavalla tai toisella koskettaa lasta silti. Sanoppa sä lapselle että ET sinä ole OIKEASTI isääs menettänyt mut tää toinen sentään on... Just...

En vähätellytkään sitä, mutta kuolema on lopullista. Mutta taas mennään asian vierestä.

Mä ymmärrän et jos yks haluaa lähtee ja muut ei,ni eihän siinä ole mitään väärää silloin ole.
Eihän aina voikkaan saada kaikkea saman verran, ikäkin ratkaisee, mutta->

muut täällä itkee, et miks ne ei pääse mummin mukaan... ni silloin se on musta väärin.. ainakin ihmiseltä joka keuhkoo tasa-arvosta, ja siitä nyt tässä se kysymys..

En vähätellytkään sitä, mutta kuolema on lopullista. Mutta taas mennään asian vierestä.

Menee asian vierestä mutta asian lopullisuuttahan me ei tiedetä eikä tiedä lapsikaan. Joten aika lopulliselta se lapsesta tuntuu. Vai meinaatko että ajattelee "noh, näenhän isän sitten aikuisena viimeistään"?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä ymmärrän et jos yks haluaa lähtee ja muut ei,ni eihän siinä ole mitään väärää silloin ole.
Eihän aina voikkaan saada kaikkea saman verran, ikäkin ratkaisee, mutta->

muut täällä itkee, et miks ne ei pääse mummin mukaan... ni silloin se on musta väärin.. ainakin ihmiseltä joka keuhkoo tasa-arvosta, ja siitä nyt tässä se kysymys..

Peesi, lasten tunteet ratkaisee. Ja tässä lapset ovat jo huomanneet että yhtä suositaan.

Ja jos nyt tuosta Bio vanhemman menettämisestä...
ni toinen tietää että äiti kuollut,et siks ei voi nähdä. Tapaa sukulaisiaan siltä puolelta säännöllisesti.

ni toisella isä elossa, mut ei halua nähdä lastaan, ei oo koskaan nähnyt, ni onko se sitten kiva lapselle? "isäni on elossa, mut ei haluu nähdä mut, mikä mussa on vikana...." JA miettii, millaiset olisi isovanhmpani siellä? onko mulla siskoja, veljiä ,serkkuja isän puolelta......

onko tämä äiditön tyttö vanhin, meilläkin pääsee vanhin lapsista useimmin kun muut mummun ja vaarin mukaan, pääsee helpommalla ei niin paljon hoitamista mulle ihan ok

Yhteistyössä