Hemmetti anoppi, ei minkäänlaista kunnioitusta... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eräs"

Vieras
Olin järjestäämässä lapsen synttäreitä lauantaina. No, silloin mies ja lapsi sattui olemaan mökillä. Olivat tulossa aamupalan jälkeen kotiin. Anoppi järjesti mökillä lapselle synttärikakun aamupalan jälkeen ja se kakku piti ottaa myös kotiin. Mies suuttui niin suutuinkin minäkin. Loppujen lopuksi anopin kakku jäi syömättä ja jäi mökille.
Ei munkaan äiti rupea järjestelemään lapselle mitään synttärikakkua vaikka lapsi sattuisi olemaan sen luona siinä aikana.
Anoppi on vihainen minulle, koska hänen mielestä olen väärässä. Ja hän saa tehdä lapselle synttärikakkua ja minä voin pistää oman kakun sinne missä aurinko ei paista.

Erittäin epäselvästi kirjoitetun ydinkö oli että sä kimahdit kun lapsen mummi oli hommannut kakun kyläpaikkaan (mökille) ettekä suostunut ottamaan sitä teille?

Mä olisin perherauhan nimissä kantanut sen kotiin (tai osan siitä) ja jättänyt jääkaappiin sekä tarjoillut omaani.

Just, ymmärrän ap:ta. Anoppi tuli reviirille.
Jos mun suosikkianoppi ois leiponu lapselle synttärikakun, se ois ookoo.
Jos mun tunkeilija-anoppi tekis saman, ärsyyntyisin.

Ongelmana oli se, että anoppi tiesi, että teen lapselle synttärikakun. Hän kuitenkin päätti tehdä kakun, jonka miehen olisi pitännyt tuoda kotiin (ajomatka mökiltä kotiin 200 km). Ja puhelimessa kun olin onnittelemass omaa lasta hän sanoi minulle, mihin voin pistää sen kakun jonka olen tehnyt (eli sinne mihin aurinko ei paista). Siitä mies ja minä suutuimme.

Tavallaan tajuan ärtymyksen, jos itse haluaa laittaa ja tehdä lapselle juhlat niin se voi tuntua kurjalta et anoppi "vie" sen ilon.
Mutta mä olisin kyllä ottanut kakun ja joko tarjonnutkin sitä vieraille tai sit syöny sen muuten vaan vaikka seuraavana päivänä jos olisin halunnut omat tarjottavat esille.
Ja jos välit on muusta syystä jo valmiiksi huonot anoppiin, niin silloin tuollainen voi tosiaan loukata.
Tosin mun anoppi on niin hyvä kokki, et sais mun puolesta tuoda meille ruokaa aina kun haluis;)

No kylläpä te pienestä suutuitte mummolle!! Olishan sen kakun voinut kohteliaisuudesta ottaa mukaan ja viskata vaikka menemään jos ei kelvannut. Tai sitten teillä olisi ollut 2 kakkua. Olisiko ollut ihan kamalaa? Kyllä vastaavassa tilanteessa meilläkin mummot olisivat kakun tehneet lapselle tai jotain muuta hyvää, siis jos lapsi synttäripäivänään on käymässä heillä. En oikein tajua, mikä tässä nyt oli niin kamalaa...?

• Tykkää
Reactions: Gloria
No, mä olisin sanonut anopille puhelimeen "mitä sä höpötät, mä en tuollaista kuuntele, höpö höpö", mies olisi tuonut sen kakun meille ja oltaisiin sitten maun mukaan syöty tai laitettu roskiin. Ja kyllä sullakin on mammarimies, laittaisi äitinsä kuriin. Mitä noista, sattuu ja tapahtuu. Asioihin, joille ei voi mitään, pitää vaan oppia suhtautumaan oikein.

Meillä olis tuossa tilanteessa ollut mun tekemä Muumin tai Hello Kittyn tai jonkun muun kivan muotoinen super-extra-erikoinen lastenkakku keskimmäisenä synttäripöydässä ja mummun tekemä todennäköisesti vähän vähemmän erikoinen kakku joko pöydän päädyssä tai sitten jos pöytä olisi ollut liian täynnä, niin keittiön ja olohuoneen välissä olevalla tasolla, johon laitan sitten saataville aina kaikki ne tarjottavat, jotka ei mahdu tungoksen vuoksi varsinaiseen kahdipöytään. Sitten jokainen vieras olisi saanut itse valita, kumpaa ottaa vai molempia, ja muksu olisi ollut aivan polleana, kun hänellä on niiiiiiin hienot synttärit, että tarjolla on kahta eri kakkua ja keksejä ja sitä ja tätä ja tota... Ja sitten olisin vielä kutsunut illalla vaikka naapurit tai jonkun muun ex-tempore auttamaan niiden kakkujen mähkimisessä, jos kaikkea ei olisi saatu vieraiden toimesta syötyä.

Miksi sitä pitää tehdä noin yksinkertaisista asioista väkisin ongelmia? Peace ap...

siis kaikki te olisitte kiikuttanu kakun 200km kotiin ja vielä syönyt/tarjonnut sitä? Jos anoppi ois puhunu mulle tohon sävyyn (tunge se kakkus sinne missä aurinko ei paista), olisin todellakin suuttunut.

Jos tilanne ois ollu erilainen eli kakku ois tullut läheltä ja ilman vittuilua, olisin ottanut kakun kiittäen. ehkä jopa tarjonnut vieraille omani ohessa tai syönyt sitten illalla leffaa katsoen.

[QUOTE="Eee";24125079]Meillä olis tuossa tilanteessa ollut mun tekemä Muumin tai Hello Kittyn tai jonkun muun kivan muotoinen super-extra-erikoinen lastenkakku keskimmäisenä synttäripöydässä ja mummun tekemä todennäköisesti vähän vähemmän erikoinen kakku joko pöydän päädyssä tai sitten jos pöytä olisi ollut liian täynnä, niin keittiön ja olohuoneen välissä olevalla tasolla, johon laitan sitten saataville aina kaikki ne tarjottavat, jotka ei mahdu tungoksen vuoksi varsinaiseen kahdipöytään. Sitten jokainen vieras olisi saanut itse valita, kumpaa ottaa vai molempia, ja muksu olisi ollut aivan polleana, kun hänellä on niiiiiiin hienot synttärit, että tarjolla on kahta eri kakkua ja keksejä ja sitä ja tätä ja tota... Ja sitten olisin vielä kutsunut illalla vaikka naapurit tai jonkun muun ex-tempore auttamaan niiden kakkujen mähkimisessä, jos kaikkea ei olisi saatu vieraiden toimesta syötyä.

Miksi sitä pitää tehdä noin yksinkertaisista asioista väkisin ongelmia? Peace ap...[/QUOTE]

Lue vastaukseni: Tänään 14:51

Öö, miten anoppi ajatteli teidän kuljettavan kakun 200km ajomatkan ilman että se pilaantuu matkalla?? Mä en kyllä söisi kakkua, joka on autossa lämmennyt 200km ajomatkan ajan...

Siis sun anoppi sanoi sulle sanatarkasti näin ilman mitään etukäteistä riitaa tai aiempia riitoja tms. "tunge kakkusi perseeseesi"? Haluaisin kuulla, mitä on tapahtunut aiempina syntymäpäivinä, päivinä, vuosina, millaiset on suhteet jne. En ihan tämän pohjalta voi sanoa mitään. Ainoa mitä voin sanoa, on, että on kiva olla sovussa vaikka se toinen oli ihan persreikätyyppi. Elämä on helpompaa. Ja sanon tämän ihan kokemuksesta.

[QUOTE="ella";24125172]Siis sun anoppi sanoi sulle sanatarkasti näin ilman mitään etukäteistä riitaa tai aiempia riitoja tms. "tunge kakkusi perseeseesi"? Haluaisin kuulla, mitä on tapahtunut aiempina syntymäpäivinä, päivinä, vuosina, millaiset on suhteet jne. En ihan tämän pohjalta voi sanoa mitään. Ainoa mitä voin sanoa, on, että on kiva olla sovussa vaikka se toinen oli ihan persreikätyyppi. Elämä on helpompaa. Ja sanon tämän ihan kokemuksesta.[/QUOTE]

Voi kuule olen ja ollaan yritetty olla sovussa. Mutta jos anoppilla naksautta nuppi päässä niin parempi olla kaukana. Eikä hän tykkää kun mieheni on minun puolella eikä aina puolustamassa häntä. Ja sen sanoi suoraan ilman varoitusta, ei tykkänyt siitä että mies ei ottanut kakkua mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24128023:
Just mietin, että vieläköhän parikymppisen nuorukaisen saisi kasvatettua homoksi? :D

:D rohkeasti vain keskustelemaan onnistuisiko mitenkään... tai sitten aloitat jo nyt harjoittelemaan maailman hienoimman hello-kitty kakun vääntöä...

*oikeasti ihmetyttää ap:n kaltaisesti reviiriherkistyneet nuoret (?) äidit, onko itsetunto lommoilla vai mistä ihmeestä mummon tekemä kakku saa moisen kriisin aikaan*

:D rohkeasti vain keskustelemaan onnistuisiko mitenkään... tai sitten aloitat jo nyt harjoittelemaan maailman hienoimman hello-kitty kakun vääntöä...

*oikeasti ihmetyttää ap:n kaltaisesti reviiriherkistyneet nuoret (?) äidit, onko itsetunto lommoilla vai mistä ihmeestä mummon tekemä kakku saa moisen kriisin aikaan*
Jos palstaa on uskominen, niin tämän päivän nuoret naiset ovat niin reviirihenkisiä, että sinne reviirille tuskin uskaltaa heidän puolisonsakaan astua. Ainakaan lupaa ja ohjeita kysymättä :D

Yhteistyössä