saanko kysyä hieman henkilökohtaisen kysymyksen kaikilta???

Talolainaa lyhennetään 1100 e per kuukausi ja kyllä laskuja on normaalisti ainakin tonnilla, paitsi jos on tällänen paha kuukausi kun nyt että kaikki erääntyy samaan aikaan ja on viel kaikkea ei-normaalia muuttoon liittyvää niin yli 2000 euroa on mennyt... Toivon ettei mun tarvi muuttaa enää IKINÄ....
 
Auringon Säde
Mies tienaa n.3000? ja mä saan nyt 1000? äitiyspäivärahaa ja lapsilisää tulee vaja 500?.
Mut tällähetkellä meillä ei kauheesti jää käteen ku yritetään maksaa enimpiä pois ennen ku jään hoitovapaalle. Meillä on isot menot myönnän.
Pakosta kaks autoa jotka vie vuodessa aika paljon. Talolaona. Kaikki vakuutukset(pakollisia). Lehtiä meille ei juurikaan tule. Mutta muutama vanha luotto on vielä jotka oli silloin pakko ottaa...(vieläki tympäsee) No ainut mihin menee eniten ''turhaan''niin on miehen harrastuksen. Mutta ne mä olen hänelle sentään luistanu. Pakko sitä on vähän muutakin elämäsä olla ku vaan työ ja koti.
Mä en tässävaiheessa keksi että mistä tinkisin. Tehdään kaikki itse mitä voidaan.
 
vieras
Meillä menee kuukausittain laskuihin n. 1700 e, josta n. 700 on asuntolainan lyhennystä.

Nyt äitiyslomalla ollessa jää laskujen jälkeen n. 1100 e ruokaan yms. elämiseen. Tiukkaa tulee sitten, kun jään hoitovapaalle syksyllä.
 
Mimosan äippä
noin 300e per kuukausi, 200e menee omakotitalon maksuihin, lämmitys, käyttösähkö, vesi, jätemaksut ja muut, 100e taas vakuutuksiin, nettiin, puhelinlaskuihin..summa voi kuukausittain heitellä mutta veikkaisin et jos kaikki vuoden laskut jaettais kuukausille niin keskiarvoksi tulisi jotain 300e luokkaa, hieman päälle varmaan..

joku ihmetteli miten selviää 150-200 eurolla kuukaudessa. Ei meillä mennyt ennen kuin maksimissaan 100e laskuihin kun asuttiin vuokralla johon sisälty vesi ja lämmitys ja sähkö. Omakotitalo asujalla kyllä aika pieni summa toi 150-200e kun mekin ollaan karsittu kaikki mahdollinen tuhlaava pois.
 
Lainan lyhennystä meillä ei oo,kun vuokralla asutaan. Vuokra on vähä yli 500 ?.
Mies maksaa vuokran,mä ruuan. Ruokaan menee semmoiset 300-400 ?/kk.
Sitten joka kk on tv-lupa(noin 18 ?),netti joka toinen kk(68 ?),känny lasku vaihtelee 50-100 e välillä,lehti maksuja toisinaa....ellos ja H&M tilien lyhennys...
luottokortti lyhennykset on molemmilla omansa.
Ettei kyllä kauheasti jää "irto rahaa" että jotain tässä tarttee tehdä.
 

Yhteistyössä