saanko kysyä hieman henkilökohtaisen kysymyksen kaikilta???

Mutta siis mä olen taas ihan järkyttynyt kun laskuja maksoin...
Paljonko teillä muilla on perheessä laskuja kuukaudessa, jos laskuihin ei lasketa lainan lyhennyksiä???
Meillä laskuja yli tuhannella eurolla...viime kuussa oli sama juttu...aivan järkyttävä summa pelkkiin laskuihin :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:15 Ninnuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 20:13 MeMyselfandIrene kirjoitti:
Olisko jotain 100-250?/kk laskuihin. Riippuu vähän kuukaudesta.
miten voi olla näin vähän laskuja???? :eek:

Kyllä meilläkin sen tonnin lähelle menee, joskus varmaan ylikin.. :ashamed:
Puhelimeen n. 40?, sähkö n.25?, hoitomaksut n. 40?, netti n.35? nuo menee joka kuukausi. Sitten ei niin usein vakuutukset, tv-lupa ja vaihtelevasti jotain Hobby Hallin-laskuja.

Miten ihmeessä teillä voi olla tonnilla kuussa laskuja?! :eek:
 
jos ei otetan mun yks. hammaslääkärilaskuja mukaan niin normaalisti menee varmaan 300e.tietty niinä kuukausina kun tulee töllölupa ja sähkö niin summa vaihtelee.

tuntuu kyllä että se rah vaan hupenee siinä kun tilipäivänä makselee :ashamed:
 
HMM
no meil on tarhamaksut ja vuokra jo pelkästään 1020e.
sit kolme puhelinlaskua noin.160e yhteensä.
sit on välillä vakuutus maksuja, tv-lupa 2 kertaa vuodes, lehtilasku yms. jos jotain tilaa
 
mie
Summa vaihtelee kuukausittain.. Nyt taas menossa pari kk jolloin saa maksaa laskuja ihan tosissaan! :eek: Lainanlyhennys on 700?/kk.
Riittää noita laskuja.. Kahden auton verot ja vakuutukset..Bensat.. Talon kulut, lämmitys,sähkö,jätehuolto, vakuutukset.. Muut "hömppä" kulut, puh.laskut, sanomalehti,netti, canal digital, tv-lupa, ym ym...
Ja lapsen hoitomaksu..

Välillä... \|O \|O \|O Elämä on.. :whistle: ;)
 
Mitähän meillä ois... sähkö vajaa 80?/kk, vesi n. 40?/kk, vakuutukset n. 80?/kk, puhelinlaskut n. 40-50?/kk, netti 50?/kk, hoitomaksut 200?/kk.. tuossa kai ne vakituiset laskut on. Eli n. 500,- kuussa. Lisäksi on tietysti joitain laskuja joita tulee harvemmin, esim. jätemaksut ja kiinteistö- ja autoverot, tv-maksu, mutta ne eivät enää kuukausittaista laskujen euromäärää juurikaan nosta.<br><br>
 
Riippuu varmaan laskujen määrä siitä, asuuko omakotitalossa, omassa asunnossa vai vuokralla, miten on vakuuttanut itsensä ja omaisuutensa, omistaako auton... Omakotitalossa menee ylläpitoon huomattavasti enemmän rahaa ja myös vakuutukset on suuremmat, kuin vuokralla asuvalla ihmisillä tai omassa osakkeessa asuvalla.
Joillakin ei edes ole kotivakuutusta, sillä sehän on vapaaehtoinen. Samoin sairaus- ja tapaturmavakuutukset. Lisäksi laskujen määrään vaikuttaa se, onko auto tai peräti useampi, vakuutuksiin ja käyttömaksuihin menee rahaa myös aika tasaisesti. Niin ja sitten se omantunnon asia, TV-lupamaksu, jos ei sitä maksa, niin pääsee taas halvemmalla...

Meillä on auto, kotivakuutus ja tapaturmavakuutukset molemmille ja maksamme TV-luvan. Laskuja kertyy siis ihan helposti useamman satasen verran kuussa, kun em. lisäksi maksamme netistä, sähköstä ja puhelimista sekä tilaamme satunnaisesti jonkin lehden.
 
Meillä menee kuukaudessa laskuihin 500euroa. Sellaisen summan olen saanut, kun olen kaikki säännölliset laskut summannut vuositasolla ja jakanut sitten 12:lla. Eli siihen 500euroon kuuluvat vakuutukset (niitä on paljon!), sähkö, jäte, kiinteistövero, netti, puhelimet, autovero, diiselvero... Toki toisina kuukausina on maksettava vähemmän ja toisina taas enemmän, mutta eipä haittaa, kun siirtä aina ton 500euroa kk taloustilille =) Niin ja ton 500euron lisäksi menee vielä lainalyhennys reilut 850euroa.
 

Yhteistyössä