Saanko ihmetellä?! (ihmettelen silti) MIKSI jo viikolla 38 ja jotain tuskaillaan ja kauhistellaan ja naristaan?

• Viestiketjun aloittaja valivali
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Harvemmin sitäkään. En ole niin huomionkipeä :).
Tosiasiahan on, että saat jonkun hyväuskoisen hölmön huokailemaan kanssasi, kun tarpeeksi valitat. :D
En mäkään ole huomionkipeä, mutta tuskailin kyllä ne pari vikaa viikkoa ennen kersan syntymää. Varsinkin sen vikan viikon, jonka avauduin kotona. Jos se oli sulta jotenkin pois, niin sori sori sori.. oisko pitänyt alottaa ne virret jo sillon, ku jäin ennenaikasten kipeiden suppareiden takia saikulle jo ennen raskauden puoltaväliä? Kaikenlaisia urpoja sitä maa päällään kantaakin..

poipoipoi
Se että tuskastelee ja valittaa viimeisillä viikoilla ei tarkoita sitä, että haluaisi vauvan syntyvän etuajassa. Niin kuin joku edellä tulkitsi. Saahan sitä rutista jos on vaivoja. Lisäksi on henkisesti herkässä mielentilassa, tuleva jännittää jne. Hyvät ystävät onneksi ymmärtää :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
Saanko ihmetellä, miksi jotku kuvittelee, että kaikilla kaikki asiat pitäisi mennä niinkuin itsellä menee? Miksi jotku kuvittelee, että se oma tyyli tehdä asioita on se ainoa oikea?
Halleluujaa. :flower:
Ihmettele ihan rauhassa, kaksin aina kaunihimpi.

..
Alkuperäinen kirjoittaja nanh:
Alkuperäinen kirjoittaja jokainen yksilö on arvokas:
Toiset varmasti kokee valtavaa unettomuutta..tai ainakin mulla oli näin ja en saanu nukutuksi kunnolla viimeiseen 5 viikkoon kun oli levottomat jalat.
Ja sitten ku vauva syntyy niin saa nukkua paljon paremmin? :D
minä ainakin nukuin vauvan synnyttyä paljon paremmin kuin raskausaikana. tuo kun nukkui alusta asti monen tunnin yöunet

vieras
Niitä naisia ärsyttää valitukset, joilla raskaus on mennyt siinä sivussa. Ne, joille se loppu on ollut todellista kärsimystä, ymmärtävät tässä kohden pitää suunsa kiinni kun joku valittaa omia vaivojaan. Musta tää ketju on outo, koska yleisesti ottaen suomalaiset valittaa toooosi paljon kaikesta. Ihan kuin raskausvaivat muka olis sieltä turhimmasta päästä, pah.

vieras
Valitetaan sitä turhemmastakin kuin raskausvaivoista. Ne ainakin on todellisia.
:LOL::LOL:

hirn
Yhtä typerä minäkin olin vielä eka raskauden jälkeen.
Taidat olla edelleenkin :D
Kyllä minulla ainakin on empatiakykyä ja kykyä ajatella asioita laajemmin kuin sinulla. Mitä muuta sinulta löytyy kuin tyhmyyttä ja oman navan tuijotusta? :)

hirn
Ihanaa miten tasokasta keskustelua. Kyllä tämä 2+ on sitten helmi!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kahvikatti:

hirn
Ihanaa miten tasokasta keskustelua. Kyllä tämä 2+ on sitten helmi!
Raskausvaivat todellisia kaikilla valittajilla? :D

EI TASAN OLE!
Toiset nyt vaan tykkää valittaa, sillä saa huomiota ;).

hivenenhullu

hirn
siis koska on ihmisiä jotka oikeasti ovat hehekeimmillään sen raskauden niin ei VOI olla ihmisiä joilla raskausaika on tuskaa...?
ihan samalla tavalla kuin että on olemassa vain helppoja synnytyksiä... se on vain asenteesta kiinni... ;)
kauheen kiva että joillain on helppoa, että raskausaika on ruusuilla tanssimista, ei kremppoja ei vaivoja ja synnytyskin on sitä että käydään synnärillä kääntymässä ja pierasemassa... thats it.. ja sitten tietty se suloinen nyytti nukkuu alusta lähtien hienosti, ei ole vaivoja ja kasvaessaan se on aina ihana ja tottelevainen... siitä kasvaa hieno ihminen... asenteesta se on kiinni.... paskat... kaikilla ei mene ihan niin kivasti... joillain nuo kaikki menee sen pahimman kaavan mukaan... joillain se on kaukana siitä ruusunpunaisesat unelmasta missä jotkut näyttää elävän... ja kun näin on niin saa siitä jumalauta nyt valittaa |O

Varmaan siksi, että rv 38 lapsi on jo valmis tähän maailmaan ja eräillä paino arvioksi on heitetty jo vajaa 4 kiloa rv 38, niin jostain syystä lapsi tuntuu kovin isolta tässä persjalkaisessa kropassa! Ja muutenkin, ei loppu raskaus herkkua ole, sano mun sanoneen. :headwall:

vieras

EI TASAN OLE!
Ensinnäkin, mistä sinä tiedät? Ja toisekseen, on hyyyyvon typerää yleistää kaikki samaan muottiin. Aika typerän kuvan olet itsestäsi antanut.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
siis koska on ihmisiä jotka oikeasti ovat hehekeimmillään sen raskauden niin ei VOI olla ihmisiä joilla raskausaika on tuskaa...?
ihan samalla tavalla kuin että on olemassa vain helppoja synnytyksiä... se on vain asenteesta kiinni... ;)
kauheen kiva että joillain on helppoa, että raskausaika on ruusuilla tanssimista, ei kremppoja ei vaivoja ja synnytyskin on sitä että käydään synnärillä kääntymässä ja pierasemassa... thats it.. ja sitten tietty se suloinen nyytti nukkuu alusta lähtien hienosti, ei ole vaivoja ja kasvaessaan se on aina ihana ja tottelevainen... siitä kasvaa hieno ihminen... asenteesta se on kiinni.... paskat... kaikilla ei mene ihan niin kivasti... joillain nuo kaikki menee sen pahimman kaavan mukaan... joillain se on kaukana siitä ruusunpunaisesat unelmasta missä jotkut näyttää elävän... ja kun näin on niin saa siitä jumalauta nyt valittaa |O
Tai sitten on NIITÄKIN ihmisiä, joilla on vaivoja, mutta jotka eivät koko ajan tuo niitä esille ;).

vieras

EI TASAN OLE!
Ensinnäkin, mistä sinä tiedät? Ja toisekseen, on hyyyyvon typerää yleistää kaikki samaan muottiin. Aika typerän kuvan olet itsestäsi antanut.
Typerä minä olenkin kun en alvariinsa valita kaikille vastaantuleville. Hyyyyvin typerä :)

Henna
Alkuperäinen kirjoittaja nanh:
Alkuperäinen kirjoittaja jokainen yksilö on arvokas:
Toiset varmasti kokee valtavaa unettomuutta..tai ainakin mulla oli näin ja en saanu nukutuksi kunnolla viimeiseen 5 viikkoon kun oli levottomat jalat.
Ja sitten ku vauva syntyy niin saa nukkua paljon paremmin? :D
Kyllä. Synnytykseen loppuvat taas (toivottavasti) nämä raskauteen liittyvät kivut, joiden takia en ole nukkunut kuin 45min pätkiä viimeiset 3 viikkoa. Ja vielä muutama viikko jäljellä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lumentuva:
Varmaan siksi, että rv 38 lapsi on jo valmis tähän maailmaan ja eräillä paino arvioksi on heitetty jo vajaa 4 kiloa rv 38, niin jostain syystä lapsi tuntuu kovin isolta tässä persjalkaisessa kropassa! Ja muutenkin, ei loppu raskaus herkkua ole, sano mun sanoneen. :headwall:
Pakkoko sitä oli hankkiutua siihen tilaan? :whistle:

vieras
Tai sitten on NIITÄKIN ihmisiä, joilla on vaivoja, mutta jotka eivät koko ajan tuo niitä esille ;).
Mieluummin valitan "ääneen" kuin olen hiljaa ja sitten katkerana haukun niitä jotka kehtaa valittaa. Ja itse valitin nimen omaan netissä olostani, ettei kenenkään tarvinnut irl:ssä vittuuntua.
Voisin mäkin ruveta vittuilemaan niille, jotka eivät kestä synnytystä ilman kivunlievitystä, mutta ei ole tarvetta alentua sille tasolle.

vieras
Niitä naisia ärsyttää valitukset, joilla raskaus on mennyt siinä sivussa. Ne, joille se loppu on ollut todellista kärsimystä, ymmärtävät tässä kohden pitää suunsa kiinni kun joku valittaa omia vaivojaan. Musta tää ketju on outo, koska yleisesti ottaen suomalaiset valittaa toooosi paljon kaikesta. Ihan kuin raskausvaivat muka olis sieltä turhimmasta päästä, pah.
Näinpä. Kyllähän monikin odottaa esim syksyn loskassa valkoista talvea ja talven paukkupakkasilla kevättä ja kesää, vaikkei mitenkään ole yllätys, että ne tulevat kyllä, kun on sen aika. Lomaa odotetaan, vaikka kyllä nähdään kalenterista, että siihen on vielä aikaa. Maanantaina odotetaan jo työviikon loppumista jne. Miksi raskausajan malttamattomuus on jotenkin erityisen ärsyttävää?

vieras
Mieluummin valitan "ääneen" kuin olen hiljaa ja sitten katkerana haukun niitä jotka kehtaa valittaa. Ja itse valitin nimen omaan netissä olostani, ettei kenenkään tarvinnut irl:ssä vittuuntua.
Voisin mäkin ruveta vittuilemaan niille, jotka eivät kestä synnytystä ilman kivunlievitystä, mutta ei ole tarvetta alentua sille tasolle.
Kateuskortti. Kateuskortti.
Itseasiassa kaikki joilla on vaivoja, mutta jotka eivät niitä alvariinsa tuo suureen ääneen esille, ovatkin vain KATEELLISIA.

Ah, ihana 2+ :LOL::LOL::LOL:

vieras

EI TASAN OLE!
Typerä minä olenkin kun en alvariinsa valita kaikille vastaantuleville. Hyyyyvin typerä :)
Ai, täällähän on juttu muuttunut. Ensin puhutaan valittamisesta, nyt ollaankin jo menossa siinä että valitetaan jatkuvasti kaikille vastaantuleville. Mihinhän juttu seuraavaksi muuttuu :whistle:
Jos sä olisit kokenut vaikean raskauden niin ymmärtäisit kyllä.

Yhteistyössä