Saan varmaan aika tylyä kommenttia, mutta yrittäkää olla kilttejä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Nina";23548520]No provoahan tää oli, en kai nyt niin tyhmä tosiaan olisi että varattuihin koskisin[/QUOTE]

Aika moni valitettavasti on.

Jep, pienen kipakan keskustelun tästä sait aikaiseksi, ei huonosti :)

Äh myöhästyin :D

Mutta ei kai tälläsen välttämättä provo tarttis olla.Onhan näitä naisia(ja varmasti miehiäkin) vaikka kuinka paljon ketkä oikeesti kuvittelee että ne merkkaa jotain enemmän ja uskoo kaiken maailman tyhmät tekosyyt miksi mies ei voi erota : /

Vastaan vain ihan alkuperäiseen viestiin:

Ymmärrän hyvin molempien osapuolten tunteita. Itse olen ollut sekä siinä roolissa, että en ole "kelvannut" julkiseen suhteeseen, usein ikäni vuoksi, mutta myös siinä, että minulla on vahvoja tunteita sellaista ihmistä kohtaan kenen kanssa en ikinä voisi mitään julkista ja "kunnollista" suhdetta rakentaa. Elämämme ovat liian erilaisia.

Mies on varattu, mutta se asia on hänen ja hänen vaimonsa välinen. Hänen vaimonsa ei kuitenkaan häntä omista, eikä voi yksipuolisesti sanella miten muiden ihmisten tulisi hänen puolisoaan kohdella.

Muutamia muita viestejä luettuani...

Kyllä miehen tunteet voivat olla aitoja vaikka hän ei ole valmis uhraamaan elämäänsä naisen puolesta. Itse en edes tahtoisi sellaista suhdetta, että minun olisi uhrattava identiteettini tai ystävyyssuhteeni tai lapseni rakkauden vuoksi. Minusta aikuisilta ihmisiltä on järkevää säilyttää tietty erillisyys romanttisissa parisuhteissaan. Ei ole mitään sääntöä tai lakia etteikö suhteesta voisi nauttia vaikkei se johtaisikaan yhteiseen asuntoon ja lapsiin. Minä pyrin nauttimaan rakkaudesta silloin kun sellaista on, enkä hätäpäissäni laita elämää uusiksi vain siksi, että joidenkin mielestä rakkaus ilman avioliittoa ja yhteistä kotia on jotenkin arvotonta. Minä olen "virallisesti" sinkku mutta minulla on silti ns salasuhteita :D Koska en edes halua jakaa niitä kaikkien kanssa, he eivät kuitenkaan ymmärtäisi. Voin sanoa, että minulla on rakkautta, mutta sen enempää en halua eritellä. Mitä se kenellekään edes kuuluu. (en ole suhteessa kehenkään varattuun, sekään ei siis ole syy salamyhkäisyydelle...)

Minä olen "virallisesti" sinkku mutta minulla on silti ns salasuhteita :D Koska en edes halua jakaa niitä kaikkien kanssa, he eivät kuitenkaan ymmärtäisi. Voin sanoa, että minulla on rakkautta, mutta sen enempää en halua eritellä. Mitä se kenellekään edes kuuluu. (en ole suhteessa kehenkään varattuun, sekään ei siis ole syy salamyhkäisyydelle...)
Omasta näkökulmastasi varmaan ihan hyvä ratkaisu, mutta saattaa aiheuttaa tosi ikäviäkin tuntemuksia toiselle osapuolelle. Harvemmin kukaan haluaa olla päivänvaloa kestämätön salaisuus (jos ei pelkästä panosuhteesta ole kyse). Siitä tulee vähintään alitajuisesti hieman arvoton olo.

Ymmärrän hyvin molempien osapuolten tunteita. Itse olen ollut sekä siinä roolissa, että en ole "kelvannut" julkiseen suhteeseen, usein ikäni vuoksi, mutta myös siinä, että minulla on vahvoja tunteita sellaista ihmistä kohtaan kenen kanssa en ikinä voisi mitään julkista ja "kunnollista" suhdetta rakentaa. Elämämme ovat liian erilaisia.

Mies on varattu, mutta se asia on hänen ja hänen vaimonsa välinen. Hänen vaimonsa ei kuitenkaan häntä omista, eikä voi yksipuolisesti sanella miten muiden ihmisten tulisi hänen puolisoaan kohdella.

Mutta niiden muiden ihmisten pitäisi pystyä kunnioittamaan muiden parisuhteita, vai noinko haluat että tyttäresi mies aikanaan kohtelee tyttöäsi? Pettää seläntakana? Jokainen on myös vastuussa omista teoistaan, niin myös sinä!

Sulla on siis suhde varatun miehen ja Tytsin kanssa, onko vielä muitakin?

[QUOTE="Nina";23548404]Minkä ikäinen olet? Meinaan kun olet tietävänäsi ikäni, jota en tarkalleen sanonut. Ja miten niin rupsahtanut? En todellakaan ole rupsahtanut. Ei tässä iässä olla rupsahtaneita kun on hyvät geenit, ja urheilee ja liikkuu, pitää itsestään huolta. Mua vähän huvittaa myös.[/QUOTE]

No, minä en ainakaan ole yhdellekään kouluttamattomalle, nuorena lapsensa saaneelle yh-äidille kateellinen, joka ei ole edes lapsensa isän kanssa yhdessä ja kuksii jotain varattua vanhempaa miestä:D Naurattaa ajatuskin :D Mistä muka? Rahasta vai siitä suhteestasi? Haha :D

No, minä en ainakaan ole yhdellekään kouluttamattomalle, nuorena lapsensa saaneelle yh-äidille kateellinen, joka ei ole edes lapsensa isän kanssa yhdessä ja kuksii jotain varattua vanhempaa miestä:D Naurattaa ajatuskin :D Mistä muka? Rahasta vai siitä suhteestasi? Haha :D

Niin varmaan aika harva on kateellinen minulle, koska lapseni isä menehtyi kun lapsi oli pieni. Olimme ihan oikea onnellinen ydinperhe, mutta kaikki ei ole pysyvää.

En ole sitäpaitsi väittänyt, että kukaan olisi minulle kateellinen. Onneksi kuitenkin sait hyvät naurut.

[QUOTE="Nina";23550689]Niin varmaan aika harva on kateellinen minulle, koska lapseni isä menehtyi kun lapsi oli pieni. Olimme ihan oikea onnellinen ydinperhe, mutta kaikki ei ole pysyvää.

En ole sitäpaitsi väittänyt, että kukaan olisi minulle kateellinen. Onneksi kuitenkin sait hyvät naurut.[/QUOTE]

Haetko siis säälipisteitä siitä että sinulla on oikeus vehdata varatun kanssa, kun ex kuoli?

[QUOTE="minä";23550512]Minulla samanlainen suhde kuin ap:lla. Olen tilanteeseen erittäin tyytyväinen, minua ei haittaa olla toinen nainen, ennemminkin se on vain hyvä asia.[/QUOTE]

Niin, toiset tyytyy siihen mitä saa

No, mutta mielenkiintoista lukea naisten kommentteja tällaisessa tilanteessa. Lähtökohtaisesti ajatellaan, että mies vain leikkii tai käyttää seksileluna ja että toinen nainen on joko uhri tai viekkaudella ja vääryydellä toimiva petolintu.

Nythän kuitenkin on niin, että se papin aamen ei sido kenenkään ihmisen tunteita mihinkään lukittuun rasiaan ja yhteen kohteeseen lopuksi elämää. Ei, vaikka yrittäisi, niin ei ole ollut koskaan ennenkään eikä tule koskaan olemaankaan, koska ihmiset, heidän ajatuksensa ja tunteensa sekä myös puolisot muuttuvat.

Toisaalta nämä asenteet kertovat siitä, millaisia miehiä te tunnette ja millaiset puolisot teillä itsellänne on. Minä en tunne kuin yhden ainoan miehen, joka harrastamalla harrastaa sivusuhteita ja joissa seksi ja jännitys on se pääasia, viis vaimosta ja niistä toisista naisista (joita on siis useita yhtä aikaa sekä suhteina että kertapanoina). Kaikki muut tuntemani miehet ovat sitä sorttia, että pettävät vasta, jos ja kun rakastuvat, mutta sitten se myös tarkoittaa parisuhteen päättymistä joko heti tai vähittäisenä irtautumisprosessina, koska mies haluaa/ on halunnut valita tämän rakkautensa kohteen.

Kyse on toisaalta ollut nuorena solmituista liitoista, ei vanhemmalla iällä solmituista parisuhteista, joten ehkäpä nuorena tulee valittua puoliso vähän vähemmän harkitusti kuin vanhemmalla iällä tai sitten ihminen on muuttuvaisimmillaan kahden- ja kolmenkympin välissä.

Minä en tunne kuin yhden ainoan miehen, joka harrastamalla harrastaa sivusuhteita ja joissa seksi ja jännitys on se pääasia, viis vaimosta ja niistä toisista naisista (joita on siis useita yhtä aikaa sekä suhteina että kertapanoina). Kaikki muut tuntemani miehet ovat sitä sorttia, että pettävät vasta, jos ja kun rakastuvat, mutta sitten se myös tarkoittaa parisuhteen päättymistä joko heti tai vähittäisenä irtautumisprosessina, koska mies haluaa/ on halunnut valita tämän rakkautensa kohteen.

Käyppäs suomi24 chatissa, siellä näitä pettämään valmiita miehiä löytyy vaikka millä mitalla, niin 22+, kuin 40+ chatissakin.
Naisista en tiedä, kun niitä en ole sieltä hakenut.

Yhteistyössä