Säälitkö ihmisiä jolla ei ole vakituista työtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hilma

Vieras
Törmäsin eilen tapaukseen joka alkoi säälittelemään minua kun minulla ei ole vakituista työtä mutta hänellä on. Itse olen tehnyt montaa työtä opiskelujen ohessa ja elättänyt itse itseni. Työelämässä olen ollut valmistuttuani useamman vuoden. Tein lapsia ja päätin hoitaa heidät itse, kiikuttamatta heti äityisloman jälkeen päiväkotiin hoitoon. Nykyään käyn välillä töissä mutta edelleen hoidamme itse omat lapsemme, en koe että minulta puuttuisi mitään siksi ettei minulla ole vakituista työpaikkaa -päinvastoin minulla jää näin enemmän aikaa olla lasten kanssa. Ei minua sen takia pidä sääliä!!!

En tietenkään sääli, hienoa jos ihmisellä on mikä työ tahansa, ja siis jos itse haluaa työtä tehdä. Onnellinen olen toki ihmisen puolesta jolla vakituinen työpaikka on, itse juuri vakityön saaneena tiedän että se on aika hieno tunne kun sai tiedon että on vakituisessa työsuhteessa, mutten mä ketään huonompana ihmisenä pidä jos käy pätkätöissä tai haluaa hoitaa lapset kotona niin pitkään kuin mahdollista.

sääli, sillä jossain elämäntilanteessa keikkatyömahdollisuus on parempi asia kuin vakityö. Näin ainakin minulle sairaanhoitajana kolmivuorotyötä tehdessä silloin, kun kolme lastamme olivat pieniä. Sain itse päättää, milloin menin töihin ja milloin olin kotona ja kuten sinäkin ap, saimme hoidettua lapsemme itse kotona.

Miksi pitäisi? Nykyaikana on hyvin vaikea saada vakituista tai edes vuoden kestävää sopimusta. Esimerkkinä kaverini joka päivittäin soittelee eri paikkoihin töitä kysellen, vastaus on aina "ei ole" tai maksimissaan tuurauksia. Ja tilanne vaan pahenee varmasti ensi vuonna. :(

Yhteistyössä