Sääliksi käy ystävääni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ehkä itsekäs??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ehkä itsekäs??

Vieras
Hänen yh-siskonsa hoidattaa hänellä lapset kun itse käy töissä.Siskolla omiakin lapsia joiden kanssa kotona ja välillä on niin väsynyt että hirvittää.Ei kuulemma pysty sanomaan siskolleen että ei jaksa enää/aina hoitaa tämän lapsia.Itse en kyllä jaksaisi aina hoitaa "vieraita"lapsia ilman korvausta,vain hyvää hyvyyttä..
Hoitaisitko sinä?

en todellakaan. Kotiäidin tulot on muutenkin lähes, nolla, perhe elää yhden palkalla. Jos lisää lapsia haluan hoitaa, otan ihan palkkaa vastaan, eli perhepäivähoitajaksi alan, tai sitten jos enemmän lapsia haluan hoitaa, teen ne ihan itse. (vauvat ihania)

Todellakaan en ilmaiseksi alkaisi kenenkään lapsia hoitaa. KUka niin tyhmä on, että väsyneenä hoitaa ilmaiseksi toisten hemmoteltuja kakaroita (yleensä noilla, jotka ilmaiseksi raahaa kakaransa muille, on vaivalloiset ja ylivilkkaat kakarat, jotka koko ajan on aikuisen kimpussa)

siis ystäväsihän voisi itse mennä lepäilemään töihin, saisi ison palkan käyttää itseensä ja veisi vuorostaan siskolleen omat lapsensa. Tuohan on aivan törkeää. Eihän kotiäidillä ole rahaa kenenkään kakaroita ilmaiseksi hoitaa. (toki päivä tai pari ruokakorvausta vastaan joskus on ok, mutta siis vakituisesti, täh? Kuka kehtaa olla noin törkeä, että edes ehdottaa tuollaista?)

En kyllä hoitaisi ilmaiseksi! Onko vielä niin, että kaverisi sisko nostaa palkkansa lisäksi kotihoidon tukea kun lapsensa eivät ole kunnallisessa päivähoidossa? Jos näin on, eikä maksa sisarelleen korvausta lastensa hoidosta, niin ahne ja kiittämätön taitaa olla! Montako siskonsa lasta on hoidettavana? Ja minkä ikäisiä?

itselläni monesti lapset tulee kaveriksi omille lapsilleni..meillä on PALJON RAUHALLISEMPAA KUN SERKUT TULEVAT KYLÄÄN:) Enkä ota maksua,kiva sitten taas joskus,että mun lapset voivat vastavuoroisesti mennä kyläilemään!!:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
itselläni monesti lapset tulee kaveriksi omille lapsilleni..meillä on PALJON RAUHALLISEMPAA KUN SERKUT TULEVAT KYLÄÄN:) Enkä ota maksua,kiva sitten taas joskus,että mun lapset voivat vastavuoroisesti mennä kyläilemään!!:)

no otatko huomioon, että tässä tapauksessa on aina toisinpäin. Eli toinen käy töissä ja tuo joka herran päivä kakaransa toiselle ilmaiseksi ruokittavaksi? herran jumala, röyhkeää toimintaa.

ap:n ystävä ei saa koskaan vapaata, ja mistä tiedät, miten leikit sujuvat ap:n ystävän ja tämän sisaren lapsilla. Aina ei leikit mene yksiin, vaan työn määrä moninkertaistuu.

Siis sanoisin oli sisko tai ei, että sitä varten on kunnallinen päivähoito. Tuskin joutuu täysiä maksujakaan maksamaan kun on yh. Meillä ei kylläkään olis rauhallisempaa kun tulis lisää lapsia, aina joutuu paljon enemmän erotuomariksi tai ainakin välillä rauhoittelemaan, ja meidän lapset (plus minä ) joutuu monesti siivoamaan toistenkin jäljet kun vanhemmat eivät opeta lapsilleen että leikkien jälkeen, ennen lähtöä, vois ainakin auttaa siivoamaan!

Mä en hoitaisi muiden muksuja edes maksusta. Paitsi päiväkodissa, jos olisin siellä töissä :xmas:

Kavereiden lapsia katson satunnaisesti, tottakai, ja esim. tänään kävin naapurissa tarkistamassa onko lapsi tullut koulusta kotiin kun kännykkään ei saanut yhteyttä ja naapuri soitti mulle hieman jo hädissään. Pikku palveluksia siis, puolin ja toisin, mutta vakiolapsenvahdiksi en ala.

Kyllä aikanaan hoidin siskon lapset, ei hän töissä ollu mut jos alko menojalkaa vipattaa ni tiesi et mulle voi kipata lapset oli vuorokauden aika mikä vaan jos vaan en ite ollu töissä.
Mut tuo ap:n juttu on kyllä silkkaa hyväksikäyttöä. Sisko voisi hakea kunnalliseen hoitoon lapsensa :/

kyse,lapset koulussa ovat ja haluan auttaa joskus siskoani koulun jälkeen .on kuiteski masentunu ja haluaa käydä jossakin,en todellakaan tarkoita viihteellä...itse olen onnellisessa asemassa ,mulla mies joka tekee kaikkea,siskollani ei ole ketään..vain muistot pahoinpitelevästä ja juoposta miehestä jolla ei ole tilkkaakaan vastuuta.OSAAN SANOA EI JOS EN JAKSA..aika itsekeskeistä porukkaa,mä ainaskin autan läheisiäni,auttaminen on mulle onni ja mielihyvää tuova tunne!!autan muitakin ja olen saanut myös apua vastavuoroisesti.nykyajan ihmiset eivät halua enää auttaa toisiaan .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kyse,lapset koulussa ovat ja haluan auttaa joskus siskoani koulun jälkeen .on kuiteski masentunu ja haluaa käydä jossakin,en todellakaan tarkoita viihteellä...itse olen onnellisessa asemassa ,mulla mies joka tekee kaikkea,siskollani ei ole ketään..vain muistot pahoinpitelevästä ja juoposta miehestä jolla ei ole tilkkaakaan vastuuta.OSAAN SANOA EI JOS EN JAKSA..aika itsekeskeistä porukkaa,mä ainaskin autan läheisiäni,auttaminen on mulle onni ja mielihyvää tuova tunne!!autan muitakin ja olen saanut myös apua vastavuoroisesti.nykyajan ihmiset eivät halua enää auttaa toisiaan .

Auttaminen on eri asia kuin hyväksikäyttö.

Auttaa voi ihmisiä, jos jollakin hätä. Esim. joku lapsi on kaatunut suojatiellä, tai äiti kaatunut ja lapsi kyydissä pyörässä, varmasti kuuluu auttaa ja kysyä, kävikö pahasti ja voiko auttaa. Auttaa voi jos jollakin rahapula esim ja on vaarassa joutua kadulle.

Mutta on silkkaa hyväksikäyttöä hoidattaa lapsensa ilmaiseksi toisella, kun itse käy työssä.

Ei kotiäideillä ole mahdollisuuksia kenenkään lapsia ilmaiseksi hoitaa. Perhe, jossa on vain yksi palkansaaja, on suomessa lähes aina köyhyysrajalla, pienituloinen. Siihen vielä ilmaiskesi toisten lapsia hoitoon, niin huonosti käy.

Suomessa on subjektiivinen päivähoito-oikeus. Jos kunnallinen hoito ei käy, voi ostaa yksityisteltä. Ei viedä toisille ilmaiseksi hotioon.

Yhteistyössä