Mua niin ärsyttää kaverin toiminta !! Ärgh !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kettu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kettu"

Vieras
Eli kaverini on 5 lapsen äiti... Jep, viiden lapsen. Hänellä on 2 lasta ensimmäisestä avioliitosta, kaksi (kaksoset) vahinkolasta ja yksi uudesta avioliitosta. *hakkaan päätä seinään*

Kaksi vanhinta asuu isällään ja loput kolmet kaverini luona. Kaverini vanhemmat ovat loppuun kyllästyneitä auttamaan kaveriani lasten hoidossa joten hän pyytään mua joka viikko hoitamaan lapsiaan. Ymnärrän kyllä että kaverini on väsynyt kolmen lapsen kanssa joista nuorin on 3kk ja vanhemmat 4 vuotta... Mutta ärsyttää silti hoitaa ilmaiseksi ilman mitään palkkaa toisen lapsia.

Vauvan ollessa ihan nyytti olin lähes joka yö vauvan kanssa ja sitten iltasin kaksosten kanssa. Kaksosetkin ovat hoidossa päivisin jotta kaverini jaksaisi paremmin. Ihan järjetöntä !

Aina kun hoidan lapsia hän pyytää myös siivoamaan. Mistään en saa palkkaa tai muutakaan.

Sitten jos en pääse auttamaan niin hän suuttuu. Jos ollaan sovittu että menen auttamaan mutta mulle tulee este enkä pääsekkään esim migreeni tms niin hän suuttuu.

4 vuotta olen ilmaiseksi hoitanut hänen lapsiaan. Enkä ole edes ainoa joka lapsia hoitaa. Silloin kun mua ei pyydetä, kaveri pyytää jotain toista.

Yksi asia on kyllä sellainen mistä loukkaannuin todella. Hän väittää mun olevan hyvä ystävä ja tärkeä muttei pyytänyt edes nuorimmaisen kummiksi ! Ja valitut kummit eivät koskaan ole hoitamassa lapsia koska heillä on aina muuta... Vituttaa !

Miksi hankkia niin monta lasta ettei jaksa hoitaa eikä rahat riitä...???!

Olen väsynyt ja sairaslomalla enkä jaksa muiden lapsia hoitaa !

Jotkut asiat ovat melkeimpä lastensuojeluasioita. Esim vauva saattaa olla monta tuntia pulkuisissa vaatteissa tai täynnä olevassa vaipassa.

Miten voin kieltäytyä lastenhoidosta tai sanoa tästä kaverilleni ilman että hän haukkuu mut taas huonoksi ystäväksi ?

Älä suostu enää. Tai siis harvenna hoitokertoja esim.pariin per kuukausi.
Elämänhallinnan ongelmia kaverillasi, sekä kyvyttömyyttä asettua toisen ihmisen asemaan...hän taitaa nähdä vain omat ongelmansa.

Kirjoitit, että tämä vauva on nykyisestä avioliitosta, joten miksi ihmeessä sinä lastenhoidossa auttelet niin paljon, eikö tämä nykyinen aviomies niitä voisi hoitaa

Kai sitä nyt kaksi ihmistä kolmen lapsen kanssa pärjää, ilman jatkuvaa lastenhoitoapua.
tietty joskus on mukavaa päästä ihan vain kaksin puolison kanssa jonnekin, mutta muuten kyllä lapset hoidetaan pääsääntöisesti ite

Kaverini nai ulkomaalaisen miehen joka lähti vajaa vuosi sitten kolmeksi vuodeksi ulkomaille töihin :D Että sillai...

Niin osaan kyllä sanoa ei mutta kaveri vetää herneet nenään ja alkaa haukkua mua meidän yhteisille kavereille. :(

Älä pelkää muiden reaktioita, heikot ihmiset antavat muiden ohjata toimintaansa. Sano että sinulla menee liikaa aikaa tähän, rupea vaikka keksimään tekosyitä tms. vittuilua. Anna takaisin moiselle paskanpuhujalle ja hyväksikäyttäjälle! TEE SE!

[QUOTE="Kettu";29373020]Kaverini nai ulkomaalaisen miehen joka lähti vajaa vuosi sitten kolmeksi vuodeksi ulkomaille töihin :D Että sillai...

Niin osaan kyllä sanoa ei mutta kaveri vetää herneet nenään ja alkaa haukkua mua meidän yhteisille kavereille. :([/QUOTE]

Jos teidän yhteisillä kavereilla on yhtään älyä tai ymmärrystä niin osaavat tehdä kaverisi haukkumisista omat johtopäätöksensä. Olettaen että heillä on tiedossaan kaikkien passaamistesi tiheys.

Mikset vaan kieltäydy, ei sun tarvitse kenenkään lapsia hoitaa jos et itse halua. Jos se siitä suuttuu niin annapa kuule suuttua. Eipähän sitten vähään aikaan ole ainakaan ruikuttamassa sua lapsenvahdiksi :D

Mitä hän itse sitten tekee, kun sinä hoidat hänen lapsiaan? Kantaisi itse vastuun lapsistaan kerta on niitä ryhtynyt hankkimaan, eikä laittaisi muiden passattavaksi jatkuvasti!

Minä sanoisin ihan suoraan, etten ole mikään hyväntekeväisyysjärjestön jäsen vaan kaverisi. Kaverisuhteissa toista autetaan mäessä, mutta se on vastavuoroista eikä toista käytetä hyväksi. Onko tuo kaveri sinulle tärkeä ihminen, siis KAVERINA, ilman niitä lapsia? Jos sinua pelottaa, mitä kaverisi sanoo yhteisille kavereillenne, niin kerro sinä teidän yhteisille kavereille miksi et jaksa kaverisi toimintaa enää. Uskon, että he ymmärtävät ja tekisivät itsekin samoin. Eli lopettaisivat tuollaisen kaverisuhteen tai ainakaan ei suostuisi toisen pelinappulaksi.
Ehdota kaverillesi avun hankkimista neuvolasta tai MLL:stä, sillä tuollainen syö vain kaverisuhdetta. Lastensuojeluilmoituksen tekeminen ei välttämättä olisi kiusaamista tai toiselle hallan tekemistä, vaan juuri tuollaisissa tapauksissa sen tekeminen voisi auttaa kaverisi avun piiriin, joten sitäkin voisit ihan oikeasti harkita.

Jos et rohkene laittaa tälle stoppia ihan suoraan, niin lakkaa vastaamasta kaverin pyyntöihin tai sano aina, että sinulla on sovittu jotain muuta menoa. Kyllä sen luulisi sitten loppuvan. Mutta parasta olisi ihan kohteliaasti ja suoraan kertoa oma kantasi koko touhuun, voisi laittaa kaverinkin vähän miettimään...

Yleensä kaverini nukkuu tai menee johonkin toiselle kaverilleen kun hoidan lapsia.

En kyllä tiedä edes miksi ollaan kavereita.

Hän pyysi mua mukaan ulkomaille miestään moikkaamaan koska ei halua lähteä yksin pienen vauvan kanssa. Sanoin että toki voin lähteä jos mulla on aikaa ja rahaa. No kuulin yhteiseltä ystävältämme että hän oli puhunut miten ihanaa on kun on mukana henkilökohtainen lapsenvahti että hän voi rauhassa miehensä kanssa mennä kiertelemään kaupunkia. :( Sanoin ettei mulla ole aikaa eikä rahaa -> nyt on mun vika ettei kaverini nää miestään...

Ei se ole sinun vikasi, ettei kaveri näe miestään. Miten hän kehtaa itse lusmuilla jatkuvasti ja laittaa toisen hoitamaan lapsiaan? Ja vielä palkatta! Ymmärtäisin, jos vain silloi tällöin pyytäisi.

Voit olla kiltti ja hyväsydäminen ihminen jatkossakin, mutta aseta itsellesi rajat kuitenkin. Ihmiset tuppaa kohtelemaan sinua juuri niinkuin annat niiden kohdella, joten älä suostu kynnysmatoksi enää kenellekään. Et saa etkä tule koskaan saamaan siitä kiitosta tai mitään muutakaan, ainoastaan pahaa mieltä itsellesi. Eikä tuo auta kaveriasikaan yhtään, jos hän ei opi ikinä tulemaan toimeen omillaan vaan asettaa kavereitaan tuollaiseen asemaan. On aika alkaa elämään myös itseäsi varten!
Lähetä kaverillesi vaikka viesti jossa selität asian, jos kasvokkain tai puhelimessa puhuminen on vaikeaa. Kerro että kaverin on nyt aika hankkia apua muualta, sinulla on kädet täynnä muutakin.
Olet varmasti hyvä ystävä, huolehdi että ystäväsikin ovat hyviä sinulle.

Yhteistyössä