Kummiudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .,.,.,.,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.,.,.,.,

Vieras
Miten voi toimia jos on lapsen kummi ja lapsen vanhemmat eivät tue millään lailla kummina olemista? En ole tavannut kummilasta montaakaan kertaa, enkä pidä mielekkäänä vaan postitella lahjoja.

Käytännössä tilanne on se, että kyseessä on kaverini lapsi ja tämä kaveri on hankkinut lapsia yli kymmenen vuotta aiemmin kuin minä. Nyt kun itse vietän rauhallista lapsiperhe-elämää kaveri vaan haluaa bailata, pitää mua ankeana ja tylsänä. Jos hän itse kutsuu kylään tai sovimme treffit kaupungille, hän tekee 100% varmasti oharit. Kun kutsuin lasta itse kylään, ei lasta tuoda mutta äiti tuli itse ryyppäämään (useita tunteja myöhässä). Lapsen vanhemmat ovat ilmeisesti eronneet, viimeksi kun jotain kuulumisia kuulin, olivat asumuserossa.

En kuitenkaan epäile, että lapsi olisi mitenkään huonolla hoidolla, kaverini suhtautuu näin vain minuun.

Haluaisin kuitenkin olla hyvä kummi, mutta ilmeisesti muuta mahdollisuutta ei siis ole kuin laitella noita postipaketteja.

Oon tuota miettinyt, mutta käytännössä olen hänelle suunnileen tuntematon ihminen (varmaan tietää että olen kummi, mutta en usko että edes tunnistaisi). Eli en itse pidä soveliaana tavata lasta tai edes soittaa ilman, että jompikumpi vanhemmista on tietoinen asiasta ja hyväksyy sen.

Kummilapsi on siis vasta 8 v.

Yhteistyössä