saakohan nitrofur-c lääkkeen kanssa juoda c-vitamiiniporetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ohukainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ohukainen

Jäsen
05.02.2012
141
0
16
ossaisko joku kiltti vastata minulle?
Huomasin juuri että tuo syömäni nitrofur-c lääke sisältää myös askorbiinihappoa mitä c-vitamiinikin on..ja kerkesin c-vit.poreen myös pyyhkäistä kurkusta alas..

no c-vitamiinia on tietysti aika vaikee yliannostella kun se on vesiliukoinen, munuaiskiviä voi tulla jos pitkään ylenmäärin naukkailee, ,juo runsaasti, niinkuin pissataudissa tietty muutenkin pitää juoda.. nitrofur c:ssä on kyllä c-vitamiinia aika paljon, 750mg joten en sen kanssa ottais enää mitään muuta c-vitamiinia.

Ei se mitään haittaa. Se C-vitamiini on siinä vaan happamoittamassa virtsaa. Yksittäinen isompi annos jonain päivänä ei haittaa mitään, ylimäärä tulee vaan läpi.

eli voisinko tuosta päätellä, että jatkossa c-vitamiini ehkäisee pissatulehdusta?
hmmmph..mistä muuten tiesit että kyse on pissatulehuksesta?

Sehän on sellainen joopas eipäs -väittely, josta lääkärit eivät ole yksimielisiä. Samaan liittyy tämä karpalomehua vai ei -väittely. (karpalot happamia)

En ole tuo joka ensiksi arvasi, mutta enpä ole tuohon lääkkeeseen törmännyt muulloin kuin virtsatieinfektion yhteydessä, joten helppo arvata.

Mulla oli aiemmin usein virtsatietulehduksia ja ne oli tosi pahoja. Sitten noin reilu vuosi sitten (kun olin pyytämässä varmuuden vuoksi reseptiä tähän vaivaan) lääkäri kysyi, että ootko kokeillut c-vitamiinia. Sanoi, että karpalomehut voi käydä hampaisiin, mutta se c-vitamiinitabletti vaikuttaa suoraan sinne rakkoon. No, nyt olen syönyt 1 tbl/päivässä eikä ole tulehdusta tullut, karpalo ei auttanut yhtään ja mielestäni se oli vaivalloista ja kallista, ostaa niitä tabletteja tai ostaa karpalomehua.

Kannattaa todellakin napsia c-vitamiinin lisäksi karpaloa ja maitohappobakteereja vaikka purkista.
Haittaa siitä ei ainakaan ole ja pystyt ehkäisemään jatkossa tulehduksia.

Yhteistyössä