Saako vuokrarivarin pihassa pissattaa ja kakattaa koiria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "naapuri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä meidän pihapiirissä monikin koiranomistaja omalle takapihalle antaa koiransa tehdä, en ymmärrä miksei saisi?
Yhteisille piha-alueille ei tietenkään, ja kyllä sisällä tupakointi on ymmärtääkseni kiellettyä.

Seuraavilla vuokralaisilla sitten kiva tulla asumaan ku asunnon piha koiran ulosteessa ja haisee kuselle. Ällöä! Eihän nykyään edes parvekkeella saa tupakoida niin miksi ihmeessä sitten asunnon sisällä?

Kukahan sitä vahtii tai estää jos on koira joka pissaa "omalle" pihalle ja kakathan voi kerätä pois.Yhteisillä aluieilla on tietty eri säännöt.Tupakoida ei saisi,mutta sitäkin tapahtuu.

Kyllä oli oksettavaa asua naapurissa, kun viereisessä asunnossa annettiin kahden ison koiran paskantaa vapaasti takapihalle eikä koskaan siivottu jätteitä pois. Oksetti katsoakin sinne päin ja hajuhaittojakin alkoi tulla. Nurmikko aivan pilalla eikä sitä voinut leikatakaan naapurin puolella ollenkaan kun se oli niin täynnä paskaa, että olis ruohonleikkaaja kylpenyt sonnassa jos olisi yrittänytkään siitä leikata.

Kyllä saa pissattaa ja kakattaa koiran omalle pihalle. Ne paskat saa ihan yhtä kätevästi siivottua siitä omalta pihalta, kuin teidenvarsiltakin. Ja vesi+mäntysuopaseos hävittää koiran virtsanhajun kokonaan, eli siitäkään ei kenenkään kärsiä tarvitse.

Mä henk. koht. olen antanut pikkupennun tehdä tarpeita omallekin pihalle siinä kohtaa, kun sisäsiisteyskasvatus on ollut aivan alkumetreillä. Isommat koirat eivät pihallemme tarpeita edes vapaaehtoisesti suostu tekemään. Ehkä vesiripulit voisivat pihalle tehdä, mutta sen ne tekis kyllä sisällekkin.

[QUOTE="Lilli";28810832]Kyllä oli oksettavaa asua naapurissa, kun viereisessä asunnossa annettiin kahden ison koiran paskantaa vapaasti takapihalle eikä koskaan siivottu jätteitä pois. Oksetti katsoakin sinne päin ja hajuhaittojakin alkoi tulla. Nurmikko aivan pilalla eikä sitä voinut leikatakaan naapurin puolella ollenkaan kun se oli niin täynnä paskaa, että olis ruohonleikkaaja kylpenyt sonnassa jos olisi yrittänytkään siitä leikata.[/QUOTE]

Just näin on meilläkin.

Kyllä saa pissattaa ja kakattaa koiran omalle pihalle. Ne paskat saa ihan yhtä kätevästi siivottua siitä omalta pihalta, kuin teidenvarsiltakin. Ja vesi+mäntysuopaseos hävittää koiran virtsanhajun kokonaan, eli siitäkään ei kenenkään kärsiä tarvitse.

Mä henk. koht. olen antanut pikkupennun tehdä tarpeita omallekin pihalle siinä kohtaa, kun sisäsiisteyskasvatus on ollut aivan alkumetreillä. Isommat koirat eivät pihallemme tarpeita edes vapaaehtoisesti suostu tekemään. Ehkä vesiripulit voisivat pihalle tehdä, mutta sen ne tekis kyllä sisällekkin.

Eli mihin laitan sitä vesi+mäntysuopaseosta?

Sittenhän sitä vois itsekin käyttää omaa takapiihansa satunnaisena wc:nä, jos koiratkin saa sinne kerran tehdä tarpeensa. Eihän ne ihmisen tuotokset eroa niistä millään tavalla. Ei sekään sitten varmaan haittaisi naapureita. Kerää vaan pökäleet pussiin ja satunnaiset virtsat ei siellä nurmikolla haise... Siis kyllä jotkut koiranomistajat voi olla todella ajattelemattomia ja laiskoja. Hyi sentään!

Eräs tuttavapariskunta omistaa kaksi isoa koiraa ja asuvat kaupungin vuokrarivarissa. Antavat koirien vapaasti pissata ja kakata ulos, eivätkä kerää kakkoja. Eipä enää kasva yhtäkään ruohonkortta kyseisessä pihassa, kun virtsa on polttanut kaiken pois. (Ja sen kyllä haistaa...) Voipi olla hankala saada uusia asukkaita tuohon asuntoon, kun pois muuttavat... Joutuuko pihan pilaamista edes korvaamaan?

Kukahan sitä vahtii tai estää jos on koira joka pissaa "omalle" pihalle ja kakathan voi kerätä pois.Yhteisillä aluieilla on tietty eri säännöt.Tupakoida ei saisi,mutta sitäkin tapahtuu.

No meidän oma koira on ainakin opetettu että pihaan ei pissailla. Ei ole meidän kissa tai koira kertaakaan 4 vuoden aikana pissannut tai kakannut omaan pihaan. Tossa on metsä ihan talon vieressä eli ei olis edes pitkä matka pissattaa ja kakattaa koiraa jos eivät lenkille jaksa mennä. Tossa pikkupihassa ne koirat on, en ole nähnyt koskaan pihasta poistuvan.

Ei saa.

Kyllä saisi laittaa koirat verolla ja helkkarin korkealle sellaiselle, kun nykyään joka toisella elämänhallintataitonsa menettäneellä on koira. Sen näköinen on sitten ympäristökin. Paskaa siellä ja täällä.

Millaisen monttuaivon mielestä on ok jättää paskaa ympäriinsä?

[QUOTE="naapuri";28810952]Eli mihin laitan sitä vesi+mäntysuopaseosta?[/QUOTE]

No maahan tietenkin :)

Mä olen sitä meidän pihaan levittänyt kastelukannun avulla. Eikä se pissan haju noussut ylös myöskään silloin, kun koko piha myllättiin ylösalaisin, kun rakensin terassin ja kivetysalueen pihalle. Eli se vie sen hajun ihan oikeasti pois.

Meillä nyt ei kovinkaan pitkään pentu omalle pihalle kyllä kussut, mutta sama tekniikka oli myös käytössä työpaikallani, jossa koirat ulkoilevat tarhoissa tuntikausia päivittäin. Tarhan hajuhaitat siis estettiin tuolla keinoin.

Alkuperäinen kirjoittaja just näin;28811500:
Sittenhän sitä vois itsekin käyttää omaa takapiihansa satunnaisena wc:nä, jos koiratkin saa sinne kerran tehdä tarpeensa. Eihän ne ihmisen tuotokset eroa niistä millään tavalla. Ei sekään sitten varmaan haittaisi naapureita. Kerää vaan pökäleet pussiin ja satunnaiset virtsat ei siellä nurmikolla haise... Siis kyllä jotkut koiranomistajat voi olla todella ajattelemattomia ja laiskoja. Hyi sentään!

Ihan vapaasti. Pikkulapset ja miehet kusee pusikkoihin aika usein eikä siinä ole mielestäni mitään ihmeellistä. Olettaisin kuitenkin, että kakkaaminen olisi ihan itselle mukavampaa vessassa, mutta jos tuntuu siltä että mieluummin päästät nurmikolle ja keräät sen sitten niin ei minua kyllä häiritse.

No maahan tietenkin :)

Mä olen sitä meidän pihaan levittänyt kastelukannun avulla. Eikä se pissan haju noussut ylös myöskään silloin, kun koko piha myllättiin ylösalaisin, kun rakensin terassin ja kivetysalueen pihalle. Eli se vie sen hajun ihan oikeasti pois.

Meillä nyt ei kovinkaan pitkään pentu omalle pihalle kyllä kussut, mutta sama tekniikka oli myös käytössä työpaikallani, jossa koirat ulkoilevat tarhoissa tuntikausia päivittäin. Tarhan hajuhaitat siis estettiin tuolla keinoin.

Kiitos vinkistä. Täytyy kokeilla. :)

Meidän ihana naapurin pitää kissoja ja koiria vapaan tuossa takapihalla, tulevat meidänkin takapihalle. Ihana eläintarha siellä. Grilli täynnä karvoja.

Suututtaa ihan vähän :(

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28810755:
Kyllä meidän pihapiirissä monikin koiranomistaja omalle takapihalle antaa koiransa tehdä, en ymmärrä miksei saisi?
.

Helteillä alkaa piha lemuta. Luulisi, että häiritsee ainakin naapureita... Ehkä se lemu ei omaan nenään tunnu, mutta oon huomannut tuulen kätevästi kuljettavan tuon ihanan tuoksun.. Istu siinä sitten nauttien kauniista ilmasta kun tuntuu, että kököttäisit lemuavan ulkovessan vieressä. Henk.koht. toivon, että tää on joku ohimenevä vaihe naapurilla ja ens kesä olisi raikkaampi.

Viimeksi muokattu:
Kevätauringossa kun jätökset sulaa on haju melkoinen,leviää kauaskin ympäristöön.Myös lumi on paikoin runsaasti kellertävää,mutta niinhän se on aina koiraystävällisillä alueilla.

Yhteistyössä