Saako vammaiset tehdä lapsia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huh huh teitin kanssanne eli jokelan linjoilla mammat täällä:Heikot karsittakoon muiden tieltä!Hieman sivistyneimmin sanoin mutta tarkoitus aivan sama!
Luoja mitä tekopyhyyttä!En yhtään ihmettele että nuoriso naksahtelee,kun on tollasia vanhempia!

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No ei tietenkään saa, jos ei ole varaa elättää lasta ihan omilla rahoilla, siis ilman mitään tukia. Eihän taviksetkaan saisi tehdä lapsia jos ei ole varaa...

Hmm, minusta vähän eri asia saada tukea vamman takia kuin se, että nyhtää tukia ilman aikomusta koskaan töitä tehdä... :whistle: koska harvempi sitä varmaan valitsee olla vammainen...

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Eikö liikuntavammaisilla muka ole mielestänne oikeutta lapsiin? :o Tuntuu pahalta tuo mielipide, kun itsellänikin on ystävä, joka on pyörätuolissa :|

Suurin osa kyllä puhuu kehitysvammasista nyt...

vammainen-sana käsittää kyllä ihan kaikki vammat eikä vaan kehitysvammaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Huh huh teitin kanssanne eli jokelan linjoilla mammat täällä:Heikot karsittakoon muiden tieltä!Hieman sivistyneimmin sanoin mutta tarkoitus aivan sama!
Luoja mitä tekopyhyyttä!En yhtään ihmettele että nuoriso naksahtelee,kun on tollasia vanhempia!

Miksi kehitysvammasen pitäs lapsia saada?
Nehän on itekin lapsia mieleltään, jotkut vielä vajaaälysempiäkin ku muksut.
Liikuntavammaset sit taas on ihan asia erikseen.

Mua kiinnostaa tietää mitä eroa on sillä onko vammautunut ennen lasta vai sen jälkeen, jos kyseessä on lapsen turvallisuus? Viitaten siihen, että lapsi karkaa pyörätuolilaiselta tai sokealta.

Eikö liikuntavammaisilla muka ole mielestänne oikeutta lapsiin? :o Tuntuu pahalta tuo mielipide, kun itsellänikin on ystävä, joka on pyörätuolissa :|

Joo, mut varmaan huomaat sinäkin, et lähes jokaisessa mielipiteessä mainitaan myös se, et asianomainen ei pysty edes huolehtimaan itsestään..Joten puhutaan kehitysvammasista.

Alkuperäinen kirjoittaja ToimitusEiKysy:

Yleistystä!Esim. Aspergerit ovat usein todella älykkäitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Kaverini täti on cp-vammainen ja on kyllä steriloitu hänen äitinsä luvalla ja lääkärin ehdotuksesta ihan 90-luvulla, just tuosta syystä, että intoa on mutta ymmärrystä ei.............

Kyseessä lienee muukin kuin cp-vamma. Se ei nimittäin vielä yksinään vie ymmärrystä...

Tuo seksuaalinen aktiivisuuskin on kyllä musta aika myytti. Toiset on, toiset ei, niinhän se on "terveilläkin".
Ja "terveistäkin" löytyy hyviä ja huonoja koteja lapsille. Sekä ihmisiä, joiden en koskaan soisi saavan omia lapsia. Mihin se raja sitten vedeteään...

Riippuu vammasta aika pitkälle, jos mieli on 5v tasolla niin tuskin on kykeneväinen huolehtimaan lapsen tarpeista mut jos kyse on esim pyörätuolista, kuuroudesta tms niin ei ole muiden asia alkaa päättämään heidän elämäänsä liittyvistä asioista.
Mun mielipide vaa...

Joo, mut varmaan huomaat sinäkin, et lähes jokaisessa mielipiteessä mainitaan myös se, et asianomainen ei pysty edes huolehtimaan itsestään..Joten puhutaan kehitysvammasista.

:laugh: voi luoja

:laugh: voi luoja
Tuottaako luetun ymmärrys nyt jotenkin vaikeuksia? =)

Kyllä mun älyllisesti kehitysvammainen tätini steriloitiin 2 vuotta sitten kun hän löysi poikaystävän. Ja hyvä niin, on nimittäin n. 6 vuotiaan tasolla. Eräät kaukaiset sukulaiset eivät antaneet lupaa kehitysvammaisen tyttärensä sterilisaatioon-tyttö synnytti vielä vaikeammin vammaisen lapsen jonka isovanhemmat ovat joutuneet hoitamaan. Sen jälkeen antoivat luvan tyttärensä sterilisaatioon.

Alkuperäinen kirjoittaja ToimitusEiKysy:

Yleistystä!Esim. Aspergerit ovat usein todella älykkäitä!

Tunnen aspergerin, oma serkkuni. On ihan suht normaaliälynen mutta todella arvaamaton ja vihanen. En soisi lasta sille.

Mulla ei ole sellaisia yli-inhimillisiä ominaisuuksia, että voisin sanoa, kuka saa tehdä lapsia ja kuka ei. En edes ajattele, että mun pitäisi siitä millään tavalla päättää.

Jos kerran ollaan sitä mieltä, ettei lapsia pitäisi hankkia, jos ei pysty niistä huolehtimaan itse....Niin pitäisikö esim. kolarissa neliraajahalvauksen saanut antaa lapsensa pois???? Mistä kukaan tietää, milloin itse vammautuu, sairastuu tms....Antaisitko lapsesi pois??
Minusta kaikilla on oikeus hankkia lapsia, eikä minkään vamman tms. pidä sitä estää. Olen sitä mieltä, että jos pystyy raskaaksi tulemaan niin voi kyllä lapsensakin huolehtia. Onko siinä mitään pahaa vaikka tarvitsisi siihen ulkopuolisen apua. Käyttäähän "tavallisetkin" ihmiset lapsenvahteja!
Vai pitäisikö laatia laki, että tietyn äo:n omaaville tai liikuntarajoitteisille tehdään sterilisaatio???

Minulla on monta sisarusta, mutta olen ainoa "terve" lapsi perheessämme.
kokemusta siis löytyy cp:stä, kehitysvammasta, liikuntarajoitteista.
en jaksa mielipiteitäni kertoa koska moni ei ymmärtäisi niitä, vaikka ne ovat aivan realistiset.

mutta, miettikääpä sitä, miksi vammaisilla aikuisilla ihmisillä on harvemmin lapsia...halut ja taidot kuitenkin ovat aivan samat kun meillä muillakin

=(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras77:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja CotHai:
Jos kykenee huolehtimaan, niin kyllä.

Näin.

Entäs ne "normaalit" ihmiset, jotka eivät kykene huolehtimaan lapsistaan?

ei niidenkään saisi. tietenkään
Kaikki lapset pitäisi oikeastaan jo synnytyslaitokselta viedä lastenkoteihin, joista sitten pariskunnat voisivat tarkat syynit ensin läpikäytyään lapsia adoptoida. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja RobottiRuttunen:
Jos kerran ollaan sitä mieltä, ettei lapsia pitäisi hankkia, jos ei pysty niistä huolehtimaan itse....Niin pitäisikö esim. kolarissa neliraajahalvauksen saanut antaa lapsensa pois???? Mistä kukaan tietää, milloin itse vammautuu, sairastuu tms....Antaisitko lapsesi pois??
Minusta kaikilla on oikeus hankkia lapsia, eikä minkään vamman tms. pidä sitä estää. Olen sitä mieltä, että jos pystyy raskaaksi tulemaan niin voi kyllä lapsensakin huolehtia. Onko siinä mitään pahaa vaikka tarvitsisi siihen ulkopuolisen apua. Käyttäähän "tavallisetkin" ihmiset lapsenvahteja!
Vai pitäisikö laatia laki, että tietyn äo:n omaaville tai liikuntarajoitteisille tehdään sterilisaatio???

Minä oon ihan samoilla linjoilla. Jotkut kehitysvammaiset voi olla seksuaalisesti aggressiivisempia kuin me "terveet", mutta jo se, että kaikki ei kuitenkaan kykenen esim. yhdyntään, niin eikö se sitten ole jo aika yksinkertaista? Jos kehitysvammainen pystyy harrastamaan seksiä, niin silloin hänelle pitäisi antaa myös mahdollisuus valita, että haluaako hän mahdollisesti lisääntyä vaiko ei.

Yhteistyössä