Saako uskovainen juoda alkoholia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uskoni on vahva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen mielestäni uskovainen ja juon kyllä viiniä ruuan kanssa (useitakin kertoja viikossa toisinaan) ja joskus kesällä kylmän siiderin, mutta en koskaan humallu.

Jeffoilta ei alkoholinkäyttö ole kielletty, mutta he tapaavat juopotella omissa piireissään. Poikkeuksen muodosti eräs jt, joka koputti tuttunsa oveen. Tutun luona olivat ryyppäjäiset menossa ja jt kutsuttiin mukaan sillä ehdolla, että hän pitää puoliaan eikä ole muita selvempi. No mitäs ei kunnon jt uskonsa vuoksi tekisi? Hän piti puoliaan ja pystyi hyvin livauttamaan keskusteluihin Jehova-juttujaan.

Raamatussa kehotetaan olemaan juopumatta.

Minusta pieni määrä (esim. viini ruoan kanssa) on ok. Toisaalta jos on herkkä sille, että ottaa sitten helposti useamman, niin jättäisin väliin sen yhdenkin lasillisen.

Minun mielestä kenen tahansa juomisen raja menee siinä käytöksen hallitsemattomuudessa. Jos humaltuu holtittomaksi hutiloksi asti niin juominen on tuomittavaa mutta jos osaa hallita itsensä ja muistaa aamulla mitä on sanonut ja tehnyt niin juomisessa ei ole mitään pahaa.

Minusta koko kysymys on väärä.
On paljon "uskovaisia" jotka kuitenkin haluavat elää mahdollisimman maallista elämää ja kyselevät saako tehdä sitä ja saako tehdä tätä. Tottakai saa tehdä, jokainen saa tehdä ihan mitä haluaa, ei Jumala pakota ketään mihinkään!!!
sitten on uskovia jotka ovat eläneet tätä maailmaa ja kokeneet että haluavat jotain muuta, parempaa kuin mitä tämä maailma tarjoaa.
Olen ainakin itse kokenut uskossa ollessani että ei minun tarvitse juoda alkoholia. Miksi sitä tarvitsee juoda? Se on kuitenkin aine joka saa hyvin paljon pahaa aikaan.

Tolkuttomaan humalaan ei kannata itseään juoda, varsinkaan yksin. Muuten saattaa juovuspäissään pilkata Pyhää Henkeä, mikä on erityisen raskas synti. Selvittyään ei sitten enää muistakaan syntiään eikä siis osaa pyytää sitä anteeksi. Ikäväähän sen takia olisi joutua helvettiin, jos muuten elää kuolemaansa asti melko synnittömästi ja pikkusyntejä anteeksi pyydellen.

Tunnen äitin kautta (eestaas uskovainen, juoppo) paljon sellasia ketkä juo kun puliukot ja aamulla taas ollaan veisaamassa jeesuksesta. Alkuilta menee yleensä myös esim. iloisessa meiningissä laulellen uskonnollisia lauluja. Sitten se pyhä henki jättää aina muutamaksi tunniksi ja ihan sikoja.

Uskossa olo on kivaa! Mitä tahansa voi syntisyyden nimissä tehdä, kun kaikki synnithän on samalla viivalla ja anteeksi annetaan kaikki pahat teot, kunhan vaan uskoo Jeesukseen =) :heart:

Yhteistyössä