kertokaa mulle, uskovat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mieheni sanoo: kun on hypännyt Jeesus-pulkkaan, ei mikään ole enää niinkuin ennen.

Hän tarkoittaa, että kun on tehnyt ratkaisun seurata Jeesusta (kristinuskosta siis puhutaan), elämään tulee muutoksia, ei enää edes halua tehdä samoja asioitaa kuin ennen, esim. käydä bilettämässä ja ryyppäämässä. Omasta halustaan siis tulee muutettua elämäntapoja enemmän sinne suuntaan, kuin ne Raamatussa on.
Kertaheitolla se ei ainakaan minulla tapahtunut.
Persoonani ei myöskään ole muuttunut, olen kuitenkin, edelleen, yhtä kovaääinen ja temperamenttinen ja itsepäinen, ehdoton, kuin ennen uskoon tuloakin.

Sisällä oleva olo muuttuu, TUNTUU eriltä.
Ei TARVITSE levottomana hakea jotain, se on löytynyt. SIKSI ne bilehile-illat jää...

Mutta, mikä on syntiä ja mikä on väärin. Se voi olla yhdelle asia X, ja toiselle asia X ei ole väärin. Esim. meikkaaminen tai tupakointi.

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Mä uskon. Mulla on usko, sisäinen rauha. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, kristinuskon, islamin, juutalaisuuden, buddhan kanssa....
Ajattelin lähteä levittämään ilosanomaa :D

Olet siis kehitellyt oman uskonnon.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Mä uskon. Mulla on usko, sisäinen rauha. Mutta sillä ei ole mitään tekemistä Jeesuksen kanssa, kristinuskon, islamin, juutalaisuuden, buddhan kanssa....
Ajattelin lähteä levittämään ilosanomaa :D

Olet siis kehitellyt oman uskonnon.

Pääasiahan kai on että ihminen on onnellinen ja saanut rauhan. Sama se mikä uskonto on kyseessä? eiks?

Alkuperäinen kirjoittaja Selevitystä:
Uskominen ei ole sitä, että uskoo että Jumala on olemassa. Vaan sitä, että uskoo, että Jeesus on sovittanut minun henkilökohtaiset syntini ja pääsen taivaaseen (kristinusko siis). Ja kun sen oikein tajuaa, niin rakastaa Jumalaa eikä tahdo tehdä mitään Hänen tahtonsa vastaista. Ei siis ole mitään "saa/ei saa" vaan asioita, jotka ovat itselle pahaksi ja vievät kauemmaksi Jumalasta, eikä niitä siksi itse HALUA tehdä. Tosin täydellinenhän ei kukaan ole, tulee niitä fiboja itse kullekin. Mutta uskovainen katuu jälkeenpäin, jos on tehnyt pahaa. Eikä haikaile, että kunpa saisin tehdä sitä ja sitä syntiä.

Tupakka ja viina ovat terveydelle vahingollista. Ja kaikki tietävät, miten paljon pahaa ja surua viina on saanut aikaan.

Kiroilu on pahan kutsumista.

TV:stä tulee aika paljon huonoja ohjelmia.

"Pelaaminen" on laaja käsite...

Tuo minulla aina mättää että täytyy rukoilla Jeesusta, hänhän oli vain sanansaattaja ja ihmeidentekijä jonka Jumala laittoi tänne maanpäälle. Minä kyllä rukoilen Jumalaa vaikka en kirkossa juoksekaan ja ehtoollisella. Sisäinen rauhani sen vahvistaa ja tunne että joku minua ohjaa. Joku tietää elämäni ja koska se myös päättyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mikä sitten on syntiä, kuka sen määrittelee? Raamattu on ristiriitainen ja sitä on tulkittava kuitenkin....

Mun mielestä alkoholi esim. ei ole syntiä mutta humalassa olo voi houkutella syntiin helposti. Uskoivaisilla on paljon eri kantoja syntiin. Kai sitä pitää vaan luottaa oman omantunnon ääneen ja rukoilla.

Raamattuhan on yliluonnollista kertomusta jota pitää osata tulkita.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Onko jotain mikä on IHAN EHDOTTOMASTI syntiä teidän mielestä? (keskustelua lukien moni on sitä mieltä että omatunto kertoo, Jumala kertoo)

No patsaan kumartaminen. Esim. kivestä veistetty patsas tai Dalai laman kuva tms.

Entä jos se esittää Jeesusta? Mariaa?

No mun mielestä se on hyvin huonosti perusteltavissa. Mutta jos pitäisi valita joku erityisen ehdoton synti (mun mielestä) niin se olisi kyllä jonkun kivisen jumalan pito jossain nurkassa niin, että patsas sinäänsä olisi jumala.

Enpä tiedä. Sellainen kivinen jumala olisi aika harmiton jumala, ellei se sattuisi keikahtamaan jonkun päälle. Voisin minäkin sellaisen ottaa, näillä ominaisuuksilla:
- se on tehty kivestä
- se vain on paikoillaan, kunnes jokin ulkopuolinen voima vaikuttaa siihen
- se ei tee mitään, ellei heikkoa taustasäteilyä oteta lukuun
En palvoisi kivistä jumalaani tai rukoilisi sitä, sillä siinä ei olisi mitään pointtia. "Oi sinä kivinen jumala! Älköön pintasi rapautuko eikä lattia pettäkö altasi. Älä keikahda päälleni niin kuin minäkään en kaadu sinun päällesi. Pysyköön säteilytasosi matalana. Aamen!"

Onko jotain mikä on IHAN EHDOTTOMASTI syntiä teidän mielestä? (keskustelua lukien moni on sitä mieltä että omatunto kertoo, Jumala kertoo)

No patsaan kumartaminen. Esim. kivestä veistetty patsas tai Dalai laman kuva tms.

No mun mielestä se on hyvin huonosti perusteltavissa. Mutta jos pitäisi valita joku erityisen ehdoton synti (mun mielestä) niin se olisi kyllä jonkun kivisen jumalan pito jossain nurkassa niin, että patsas sinäänsä olisi jumala.

Syntiä on myös nähdä isänsä alasti. (Haamin tarina)

Ei kai se patsas sinänsä aina ole jumala, esimerkiksi katolisissa maissa on usein neitsyt Marian patsaita, joita kansa kantaa seremonioissa, kumartaa ja joille osoitetaan rukouksia. Onko se syntiä? Kummallista. EIkö se patsas usein ole jumalan/pyhän kuva, ei patsas sinälään ole itse jumala/pyhä olento? Entä kirkoissa, kummarrutaan alttarilla ristiinnaulitun jeesuksen = patsaan edessä?

Yhteistyössä