Saako tyhmän raiskata?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poppaliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei saa raiskata. Mutta kyllä minusta nainen voi edesauttaa joutumistaan raiskauksen uhriksi. Itseään voi siis suojella minimoimalla riskitilanteet! Jos nainen A juo kohtuullisesti ja lähtee baarista kotiinsa taksilla yksin tai ystävänsä kanssa, on epätodennäköistä, että hän joutuu raiskatuksi. Jos nainen B juo itsensä känniin ja lähtee baarista kahden tuntemattoman miehen matkassa jatkoille, niin on todennäköisempää, että hän joutuu raiskatuksi naiseen A verrattuna.

Nainen voi siis tehdä valintoja omaksi parhaakseen - tai pahakseen. Nainen B on riskikäyttäytyjä eli jos hän toistuvasti toimii näin, on erittäin todennäköistä, että hän ennen pitkää ajautuu uhriksi. Nainen A taas on paremmin turvassa. Eikö se näin mene? Ei kannata olla tyhmä ja sinisilmäinen - ja uskoa, että MUUT pitävät sinusta huolta. Kyllä jokaisella on vastuu itsestään.

Tämä ei kuitenkaan tarkota sitä, että se nainen on syyllinen. Hän on vain tyhmä, eikä pidä huolta itsestään. Ehkä se Siperia opettaa.

Ja naisen A voi raiskata kotona oma mies baari-illan päätteeksi.

Miksi pitää keksimällä keksiä raiskaajan turvaksi lieventäviä asianhaaroja? "No kyllähän sä sait raiskata, kun se nainen B oli niin varomaton, että tuli sun mukaan humalassa."

Vähän vastaavanlaista ajatusmaailmaa, kuin että rikkaan saa ryöstää. Mitäs leveili timanteillaan, ihmekkös tuo, että kolkattiin ja heitettiin sitten taskut tyhjättynä katuojaan. :kieh:

Ei tyhmyys ole rikos.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:

Tuota, miten voit ajatella, että sun lähtö miehen mukaan on verrattavissa siihen, että osallistut ihan selkeesti toisen pahoinpitelyyn?

Silloin se voisi olla verrattavissa, jos eka yrität "puoliraiskata" miehen ja sit mies nouseekin siitä ja raiskaakin sut...

Myös tuo, että mitä ajattelet selkeinä signaaleja seksiin? Katse, puhe, minihame, ulkona saattaminen kotio, sisälle meno ilman seksipuheita...? Missä menee sulle raja?

Raiskaajahan voi saada ihan "signaalin" jo pelkästä hymähdyksestä tai jopa ilkeesti katseesta...

Mun ei onneksi tarvitse laittaa rajaa a: koska olen kiltisti naimisissa ja b: en kokeile rajojani vaan kiltisti kuljen viihteelläkin kaverin kanssa ja en poistu sieltä mies kainalossa. Eli vaikka ylivarovainen en olekaan, en vahingossakaan anna vääriä signaaleja. Varovaisuus ei ainakaan kännissä ole tyhmyyttä.

Raiskaajan päässä ei kaikki ole kohdallaa, joten sinä et voi tietää, minkä käytöksen se ottaa myöntyvänä signaalina ja flirttinä. Jollekin se voi olla juuri etäinen ja varovainen käytös.

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Mä vertaisin sitä ehkä enemän siihen, että itse lämäyttäisin miestä poskelle ja kun mies lämäyttäisi takaisin, niin ajattelen olevani sen ansainnut. Kuten jos annan miehelle signaaleja ja mahdollisuuden seksiin, niin oletan, että olen sen raiskauksen ansainnut. Eriasia tietty on, jos se mies käyttäisi rajua väkivaltaa raiskatessaan ja satuttaisi minut pahoin, niin silloin olisi asia toinen.

:o

Siis täh... Eli jos on joskus flirttaillut jonkun kanssa, niin tällä on oikeus raiskata??

Ei todellakaan :headwall: Vaan tarkoitan, jos tosiaan nainen ensin lämmittää miestä ja menee hänen asunnollee anteen toisen ymmärtää, että seksiä on tarjolla. Se ole mitään pelkkää flirttailua.

Eli miesten kanssa ei saisi tehdä lähempää tuttavuutta? Minä olen monta kertaa lähtenyt miehen mukaan jatkoille ja mies on tuonut selkeästi esiin, että hän ei halua seksiä. Jos minä silti flirttailen hänen kanssaan ja lähden hänen kämpille yöksi, saako hän sitten raiskata mut?

Naurettava ajatusmaailma sulla, jos naisen on pakko antaa miehelle jos mies on saanut sellaisen käsityksen, että myöhemmin irtoaa. Ei tarkoittaa ei, aina. Vaikka kesken touhujen.

Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
En tiiä, mutta tuntuu et naisten seasta ne paskimmat ihmiset löytyy. Mun mielestä on raiskaustakin kamalampi rikos on puolustella raiskaajaa tai raiskausta!!!!!!!!!!!!!

Se on sitä, kun itse ollaan muka niin paljon parempia. Kyse on uskomusmaailmasta, joka antaa näennäistä suojaa. "kun en näytä huoralta tai ole tyhmä, minua ei raiskata"

Outoja kommentteja naisilta?, muunmuassa piina on pahimman luokan sovinisti. On toki ymmärrettävää, että kauhalla ei voi ottaa, kun on lusikalla annettu.

Ketään ei saa raiskata, ei missään olosuhteissa.

Raiskaus on aina tuomittava teko. Joskus siihen johtanut tapahtumaketju voi olla sellainen, että moni kykenisi näkemään miksi siihen on tultu, mutta se ei muuta raiskaajan syyllisyyttä.

Normaali mies ei raiskaa missään olosuhteissa.

Mä vertaisin sitä ehkä enemän siihen, että itse lämäyttäisin miestä poskelle ja kun mies lämäyttäisi takaisin, niin ajattelen olevani sen ansainnut. Kuten jos annan miehelle signaaleja ja mahdollisuuden seksiin, niin oletan, että olen sen raiskauksen ansainnut. Eriasia tietty on, jos se mies käyttäisi rajua väkivaltaa raiskatessaan ja satuttaisi minut pahoin, niin silloin olisi asia toinen.

:o

Siis täh... Eli jos on joskus flirttaillut jonkun kanssa, niin tällä on oikeus raiskata??

Ei todellakaan :headwall: Vaan tarkoitan, jos tosiaan nainen ensin lämmittää miestä ja menee hänen asunnollee anteen toisen ymmärtää, että seksiä on tarjolla. Se ole mitään pelkkää flirttailua.

Eli miesten kanssa ei saisi tehdä lähempää tuttavuutta? Minä olen monta kertaa lähtenyt miehen mukaan jatkoille ja mies on tuonut selkeästi esiin, että hän ei halua seksiä. Jos minä silti flirttailen hänen kanssaan ja lähden hänen kämpille yöksi, saako hän sitten raiskata mut?
.

En ole kertaakaan sanonut, että mies saisi raiskata vaan sen, että jos itse itseäni tyrkyttäisin, niin en kehtaisi mennä poliisille siitä valittamaan eli omaa tyhmyyttäni syytäisisin.

Alkuperäinen kirjoittaja maaliskuun milja:
Outoja kommentteja naisilta?, muunmuassa piina on pahimman luokan sovinisti. On toki ymmärrettävää, että kauhalla ei voi ottaa, kun on lusikalla annettu.

Mä en ole syyttänyt ketään toista naista :o Mutta itse syytäisisin itseäni, jos väkisin vängen itseni raiskaukselle alttiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Vähän vastaavanlaista ajatusmaailmaa, kuin että rikkaan saa ryöstää. Mitäs leveili timanteillaan, ihmekkös tuo, että kolkattiin ja heitettiin sitten taskut tyhjättynä katuojaan. :kieh:

Ei tyhmyys ole rikos.

Kyl mä syyttäisisin ryöstöstäkin itseäni, jos toisen nenän edessä setelinippua heiluttelisin ja jättäisin pöydälle vartioimatta. Eli tapanani on visusti piilottaa isommat rahat tarkunpohjille ja suojautua varastamiselle. Enkä tietenkään esim. baarissa jätä juomaa tai käsilaukkua pöydälle.

Mä en ole syyttänyt ketään toista naista :o Mutta itse syytäisisin itseäni, jos väkisin vängen itseni raiskaukselle alttiiksi.

Jos sinut raiskattaisiin, syyttäisit itseäsi joka tapauksessa, tapahtui se miten ja missä tahansa. harmi ettet sitä tajua.

Ei tyhmyys ole rikos.

Kyl mä syyttäisisin ryöstöstäkin itseäni, jos toisen nenän edessä setelinippua heiluttelisin ja jättäisin pöydälle vartioimatta. Eli tapanani on visusti piilottaa isommat rahat tarkunpohjille ja suojautua varastamiselle. Enkä tietenkään esim. baarissa jätä juomaa tai käsilaukkua pöydälle.

No siinäpä kuule se meidän ajatusmaailman ero. Noin tekemällä et silti ole enempää turvassa kuin muutkaan.

Jokainen raiskattu syyttää itseään, oli se raiskaus tapahtunut miten tahansa. Itselläni tekijä sattui olemaan tuttu/ läheinen ja uskokaa pois, että sata asiaa olisi tehnyt toisin näin jälkiviisaana!!!!

Jos sinut raiskattaisiin, syyttäisit itseäsi joka tapauksessa, tapahtui se miten ja missä tahansa. harmi ettet sitä tajua.

Ihan varmasti syyttäisisin, mutta toisissa tilanteissa kehtaisisin mennä poliisille ilmottautumaan, mutta toisissa en.

En tiiä, mutta tuntuu et naisten seasta ne paskimmat ihmiset löytyy. Mun mielestä on raiskaustakin kamalampi rikos on puolustella raiskaajaa tai raiskausta!!!!!!!!!!!!!

Mä luulen (tää on mun oma arvaukseni, ei kannata kiihtyä) että naiset jotka syyllistävät raiskattuja ja puolustavat raiskaajia, ovat useimmiten heitä joilla on vääristynyt seksuaaliidentiteetti. Eli heidän mielestään miehet ovat niitä "ottajia" ja naiset "antajia", jolloin naisen vastuulle jää se millaisia singnaaleja he lähettävät. Varmasti ovat itse kokeneet ehkä jopa parisuhderaiskauksen ( josta puhuvat vältellen, syyhän oli heidän mielestään heissä itsessään ) Tai sitten seksuaalista hyväksikäyttöä. Nuorena on ehkä tullut koettua alistettua seksiä ( henkisesti tai fyysisesti ) ja sitten aikuisena syytellään kanssasisaria...

Ei tyhmyys ole rikos.

No siinäpä kuule se meidän ajatusmaailman ero. Noin tekemällä et silti ole enempää turvassa kuin muutkaan.

Onko vielä ihmisiä, jotka luottavat toisiin tuntemattomiin? Mä en itse varasta laukkua, joka on hylätty, mutta tiedän olevan paljon ihmisiä, jotka niin tekevät. Mä en itse raiskaisi, mutta niitäkin löytyy, jotka niin tekevät.

Se on sitä, kun itse ollaan muka niin paljon parempia. Kyse on uskomusmaailmasta, joka antaa näennäistä suojaa. "kun en näytä huoralta tai ole tyhmä, minua ei raiskata"

Pidetään raiskattuja ikäänkui huonompina ihmisinä :( surullista.

Ei tyhmyys ole rikos.

Onko vielä ihmisiä, jotka luottavat toisiin tuntemattomiin? Mä en itse varasta laukkua, joka on hylätty, mutta tiedän olevan paljon ihmisiä, jotka niin tekevät. Mä en itse raiskaisi, mutta niitäkin löytyy, jotka niin tekevät.

Mä luotan myös edelleen ihmisiin. Ihan vaan siksi, että en halua, että joku kusipää ois saanut mun elämän pilattua ja että alkaisin piileskellä ja pelätä.

Pidetään raiskattuja ikäänkui huonompina ihmisinä :( surullista.

Raiskatuthan täällä enempi uhoavat, eli pitänevät näin ollen logiikallaan itseään muita parempina.

Koko tuollainen arvottamiseen pyrkivä ajatusmaalima on pahasti vinoutunut, mutta mitäpä muutakaan argumenttia täällä näkyy.

Mutta faktahan on, että suurinosa raiskauksista tapahtuu yksityisasunnoissa. Eli on paljon pienempi todennäköisyys tulla raiskatuksi, jos ei mene yksin tuntemattomien luo. Joskus toki raiskaaja saattaa olla oma mies tai muu tuttu, mutta harvemmin kuitenkin. Sanokaa mitä sanotte, mutta itse ainakin opetan omalle tytölleni, ettei vieraiden miehien matkaan saa mennä.

Yhteistyössä