Saako teille tulla leikkimään?

Paatunut Parahdus

Aktiivinen jäsen
12.09.2008
7 370
-5
38
"Saanko mä tulla teille leikkimään?"
"No nyt ei kyllä käy, koska minä siivoan"
"Ai, no en mä olis kyllä voinut tullakaan, kun äiti kielsi... koska mä oon tosi kipeä"
Kurkkaan ovelle ja siellä seisoo tyttö, silmät punoittaen ja nokka vuotaen ja yskien.
"Jos sinä tiedät, että äiti on kieltänyt ja tiedät, ettet voi meille tulla, koska olet noin kipeä, niin sitten ei pidä tulla edes kysymään... sopiiko"
Tyttö jää seisomaan ovelle silmät suurina. Olinkohan taas liian suorasanainen?

:|

Miksihän se oli yleensäki ulkona jos on kipeä? Ihmetyttää. Mutta kyllä meidän naapurin likat (4v ja 6v) saattaa käydä useaanki kerran pimpottamassa että saako tulla vaikka olen jo kerran sanonut että ei.

sitte mietin näin et oon pikku tyttö joka tulee kaverin ovelle (musta se oli aina tosi jännää) ja sit iso ihminen tulee siihen syyllistää mua tyhmäks..käyttäytyy ku joku sadisti. ni itte ainakin alkaisin pikku tyttönä pelkää sua.....sun kantsis hei ens kerralla olla tytölle kiva ja pyytää vaikka anteeksi :xmas: sille voi tulla aikuisena tosta joku trauma....se ei esim. uskalla enää tuntee iloa tai jotain tommosta :o eikä tää oo liiotteluu....lapset on vaan niin herkkii ku ne näkee aikuiset isoina ja vastustamattomina ja sit aikuiset ei osaa olla aikuisii.....näin on :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
sitte mietin näin et oon pikku tyttö joka tulee kaverin ovelle (musta se oli aina tosi jännää) ja sit iso ihminen tulee siihen syyllistää mua tyhmäks..käyttäytyy ku joku sadisti. ni itte ainakin alkaisin pikku tyttönä pelkää sua.....sun kantsis hei ens kerralla olla tytölle kiva ja pyytää vaikka anteeksi :xmas: sille voi tulla aikuisena tosta joku trauma....se ei esim. uskalla enää tuntee iloa tai jotain tommosta :o eikä tää oo liiotteluu....lapset on vaan niin herkkii ku ne näkee aikuiset isoina ja vastustamattomina ja sit aikuiset ei osaa olla aikuisii.....näin on :'(

Toisaalta, sama tyttö katsoi silmät suurina järkytyksestä, kun kielsin potkimasta meidän 3-vuotiasta, sotkemasta seiniä tekemällään marjamaalilla ja hihkaisen omalle lapselle, hänelle ja naapurin tytölle, että nyt loppuu hiekan heittely toisten naamoille. Aina sama ilme. Niin ja silloin, kun sanoin, että nyt loppuu niiden kakkujen tekeminen kissankakasta, niistä voi saada tauteja. Ja mitä sitten tapahtuu? Mennään nurkan taakse tekemään kissankakkakakkuja ja palautetaan kakkaiset lelut meidän lelulaatikkoon :D

Ja en tyhmäksi häntä haukkunut. :o Pyysin, ettei tule pyytämään, jos äiti on selvästi kieltänyt. Koska kielto = kielto, eikö juu? Vai eikö? Kyllä se meillä ainakin on. Ja tiedän, että on heilläkin.

Ja tasan tarkkaan tiedän, että tuo meidän 6-vuotias osaa tehdä ja tempaista. Teki niitä kakkakakkuja, sotki seinää marjoilla (tosin sillä erotuksella, että meidän poika seisoi juuriharja kädessä pesemässä niitä seiniä ) . Varmasti on käynyt tekemässä hölmöyksiään ja vain osasta jäänyt kiinni. Ja on kärsinyt rantaistuksensa jos kiinni saadaan. Toivon tosissani, että joku naapureista sanoo minulle ja pojalle, jos jotain tolloa menee tekemään. :|

En siis huuda naapurin lapselle, sanon kyllä jos katson aiheelliseksi. Silti tuntuu, että se sanominen asiasta on jotenkin täysin kamalaa ja järkyttävää toiselle joka kerta.

Yhteistyössä