Saako teidän mielestä kehitysvammaiset tehdä lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
?
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
itselläni lievästi kehitysammainen ja toivon kovasti lapsen lasta sitten joskus, mutta eikö kaikilla ole oikeus vanhemmuuteen.."kaikillahan" on kuitenkin tunteet ja äidinvaisto..mut tietty lapsella pitää olla turvallinen koti..ja pitää ymmärtää mistä on kyse. mielestäni asia on jokaisen kohdalla niin erilainen ettei voi yleistää... no oli taas luento :ashamed:
Nyt oli kysymys siis ymmärtääkseni kehitysvammaisista, jotka eivät pysty huolehtimaan lapsistaan, onko lapsesi tällainen? Ja jos on, aioitko itse hoitaa lapsesi lapset kun niitä niin haluat?
 
q
Alkuperäinen kirjoittaja q:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
No ei. Kai lapsellakin jotain oikeutta on? Pitäisi olla oikeus vanhempiin, jotka pystyy huolehtimaan. Jos vammaisuudella tarkoitetaan jotain fyysistä vajetta, niin mun mielestä silloin saisi tehdä lapsia, mutta jos älyssä ja ymmärryksessä on paljon puutteita, niin ei se ole lapselle kivaa ja turvallista.
Saa mieltä.
Siis samaa mieltä.
 
shihtzu
Juuri juteltiin siskon kanssa, kun koirien puolella tulee koko ajan määräyksiä millä koiralla saa teettää pentuja ja millä ei, niin sama pitäisi olla ihmisilläkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
itselläni lievästi kehitysammainen ja toivon kovasti lapsen lasta sitten joskus, mutta eikö kaikilla ole oikeus vanhemmuuteen.."kaikillahan" on kuitenkin tunteet ja äidinvaisto..mut tietty lapsella pitää olla turvallinen koti..ja pitää ymmärtää mistä on kyse. mielestäni asia on jokaisen kohdalla niin erilainen ettei voi yleistää... no oli taas luento :ashamed:
Nyt oli kysymys siis ymmärtääkseni kehitysvammaisista, jotka eivät pysty huolehtimaan lapsistaan, onko lapsesi tällainen? Ja jos on, aioitko itse hoitaa lapsesi lapset kun niitä niin haluat?
lueppa koko txti..!! ja ota liesvästi kehitysvammaisuudesta selvää ...!!!
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Juuri juteltiin siskon kanssa, kun koirien puolella tulee koko ajan määräyksiä millä koiralla saa teettää pentuja ja millä ei, niin sama pitäisi olla ihmisilläkin.
No ei ehkä noin radikaalisti, mutta kytllä semmoset narkkarit ja muutkin, jotka teettää ties kuinka monennen abortin, voisi "fiksata". Ja jos on sillä tavalla vammainen, että tarvitsee apua arjen asioissa, tarkoitan juuri ymmärryksen takia, niin onhan heillä yleensä ehkäisy mietitttynä ja vahditaan.
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Mun mielestä alkoholistit ja huumehemmot pitäisi steriloida.
Entäs jos he löytävät Jeesuksen, jättävät päihteet ja surevat, kun eivät voi täyttää Jumalan käskyä lisääntyä ja täyttää maa?
No liian myöhästä siinä vaiheessa sitten. En mäkään oo aatellut omilla lapsillani täyttää maapalloa, täällä kun on jo aika täyttä.
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
itselläni lievästi kehitysammainen ja toivon kovasti lapsen lasta sitten joskus, mutta eikö kaikilla ole oikeus vanhemmuuteen.."kaikillahan" on kuitenkin tunteet ja äidinvaisto..mut tietty lapsella pitää olla turvallinen koti..ja pitää ymmärtää mistä on kyse. mielestäni asia on jokaisen kohdalla niin erilainen ettei voi yleistää... no oli taas luento :ashamed:
Nyt oli kysymys siis ymmärtääkseni kehitysvammaisista, jotka eivät pysty huolehtimaan lapsistaan, onko lapsesi tällainen? Ja jos on, aioitko itse hoitaa lapsesi lapset kun niitä niin haluat?
lueppa koko txti..!! ja ota liesvästi kehitysvammaisuudesta selvää ...!!!
Mä en sori vaan saa tuosta sun textistä mitään selvää...!!!!! Että pystyisikö lapsesi hoitamaan lastaan vai ei??????? Kun sinä haluat lapsenlapsia ja kaikilla on oikeus vanhemmuuteen ja pitää ymmärtää mistä on kyse, tilanne on jokaisen kohdalla erilainen, niin....????? Onko sun vaikeeta vastata tähän kysymykseen kyllä tai ei????? Enkä ota kehitysvammaisuudesta selvää, kun sinä olet varmaan siinä aikamoinen expertti, joten voit vastata mulle!!!!!
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja ''''''':
Kehitysvammaisella on suuri riski saada myös vammainen lapsi. Jos itsestäänkin huolehtiminen on hankalaa niin kuinka sitten kun lapsi vaatii erityisen paljon hoitoa..
Ai miten niin?
Että olisi periytyvää vai? Kerro, mitkä kehitysvamman aiheuttajat ovat perinnöllisiä?
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
itselläni lievästi kehitysammainen ja toivon kovasti lapsen lasta sitten joskus, mutta eikö kaikilla ole oikeus vanhemmuuteen.."kaikillahan" on kuitenkin tunteet ja äidinvaisto..mut tietty lapsella pitää olla turvallinen koti..ja pitää ymmärtää mistä on kyse. mielestäni asia on jokaisen kohdalla niin erilainen ettei voi yleistää... no oli taas luento :ashamed:
Nyt oli kysymys siis ymmärtääkseni kehitysvammaisista, jotka eivät pysty huolehtimaan lapsistaan, onko lapsesi tällainen? Ja jos on, aioitko itse hoitaa lapsesi lapset kun niitä niin haluat?
lueppa koko txti..!! ja ota liesvästi kehitysvammaisuudesta selvää ...!!!
No hei, lievästi kehitysvammainen voi olle monella tavalla. Et ole kertonut onko kyse vaikka liikuntavammasta vai lievästä aivovauriosta, vai mistä.
 
näinpä
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
Mun mielestä kukaan joka ei kykene itse huolehtimaan lapsistaan ei saisi lisääntyä. Eihän siinä ole mitään järkeä tehdä lasta ja laittaa se muiden huolehdittavaksi.
Näin.
Peesi!
Valitettavasti minä olen samaa mieltä. Miksi tehdä lapsi, jos ei osaa huolehtia itsestäkään? En todella tajua. Siis ei vammaisille lapsia.
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
mutta kyllähän narkkareita ja alkoholistejakin autetaan lastenhoidossa... mikäs etu niillä sit on. kukaan ei synny kuitenkaan narkkariks tai alkoholistix... vammaisuus on taas eri asia
Ei niin, narkakrien ja alkoholistien lapset syntyy kehitysvammaisina...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja cadetta:
mutta kyllähän narkkareita ja alkoholistejakin autetaan lastenhoidossa... mikäs etu niillä sit on. kukaan ei synny kuitenkaan narkkariks tai alkoholistix... vammaisuus on taas eri asia
Ei niin, narkakrien ja alkoholistien lapset syntyy kehitysvammaisina...
ystäväni oli narkkari...synnytti kolme tervettä lasta. itse en ole alkoholisti enkä narkkari synnytin kehitysvammaisen lapsen
 
Huumekoira
Alkuperäinen kirjoittaja CP:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
No hei, lievästi kehitysvammainen voi olle monella tavalla. Et ole kertonut onko kyse vaikka liikuntavammasta vai lievästä aivovauriosta, vai mistä.
Liikuntavamma ei ole kehitysvamma.
Niin, eli kannattaa sitten kertoa vähän tarkemmin, eikä suuttua, jos ihmiset eivät ymmärrä, kun sanotaan lievä kehitysvamma. Se voi pitäää edelleenkin sisällään aika paljon asioita.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja CP:
Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
No hei, lievästi kehitysvammainen voi olle monella tavalla. Et ole kertonut onko kyse vaikka liikuntavammasta vai lievästä aivovauriosta, vai mistä.
Liikuntavamma ei ole kehitysvamma.
"Kehitysvamma merkitsee yksilön kehityksen aikana ilmi tullutta älyllistä jälkeenjääneisyyttä tai puutteellisuutta."
 

Yhteistyössä