Saako tälläisestä asiasta purnata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja bbbb:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Kyllä muakin harmittaisi. Eivät ilmeisesti tajua, että olet hyvää hyvyyttäsi antanut heille jo paljon tavaraa. Myy tuo koppa pois ja selitä heille. Kyllä järkevien ihimisten pitäisi ymmärtää.

Pyytämättä jos lahjoittaa tavaraa ja ostaa niin miksi siitä pitää kiitollisuuden velkaan jäädä?
Eikö se ole antajan ongelma?
Minusta jos eivät maksa pyydettyä hintaa voi sen kaukalon myydä muualle.

Antajan ongelma..? kauheeta kiittämättömyyttä joillakin.
Ei tarvi kiitollisuuden velassa olla, mutta tuommonen kiittämättömyys pistää kyllä vihaksi.

Niin pistää mullakin. Itse tosiaan en saa keneltäkään mitään, mutta eräs ystävä tosiaan myy lapsensa vaatteita minulle. Hän saisi niistä huutonetissä taatusti enemmän, mutta antaa minun valita mitä haluan ja maksan niistä hänelle. Silti olen hänelle erittäin kiitollinen tästä ja vien hänen lapselleenkin aina lahjan tavallaan niitä vaatteita vastaan. Saan siitä itsellenikin hyvän mielen, kun muistan lasta jonka vaatteita ne ovat, vaikka äidillensä maksankin niistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä muakin harmittaisi. Eivät ilmeisesti tajua, että olet hyvää hyvyyttäsi antanut heille jo paljon tavaraa. Myy tuo koppa pois ja selitä heille. Kyllä järkevien ihimisten pitäisi ymmärtää.

Pyytämättä jos lahjoittaa tavaraa ja ostaa niin miksi siitä pitää kiitollisuuden velkaan jäädä?

Ei tarvi kiitollisuuden velassa olla, mutta tuommonen kiittämättömyys pistää kyllä vihaksi.

Niin pistää mullakin. Itse tosiaan en saa keneltäkään mitään, mutta eräs ystävä tosiaan myy lapsensa vaatteita minulle. Hän saisi niistä huutonetissä taatusti enemmän, mutta antaa minun valita mitä haluan ja maksan niistä hänelle. Silti olen hänelle erittäin kiitollinen tästä ja vien hänen lapselleenkin aina lahjan tavallaan niitä vaatteita vastaan. Saan siitä itsellenikin hyvän mielen, kun muistan lasta jonka vaatteita ne ovat, vaikka äidillensä maksankin niistä.

Juuri siksi että on ongelma että jää kiitollisuuden velkaan en ota vastaan tavaraa vaan maksan siitä.
Tuo on niin pirullista että siitä sitten perästä napistaa,kun pyytämättä tuodaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juuri siksi että on ongelma että jää kiitollisuuden velkaan en ota vastaan tavaraa vaan maksan siitä.
Tuo on niin pirullista että siitä sitten perästä napistaa,kun pyytämättä tuodaan.

Ensinnäkään minä en ole pyytämättä vienyt mitään. Olen joka kerta kysynyt, että haluatteko vai myynkö muualla tai annan muualle. Ja ovat itse siis halunneet ne.

Mutta koska ovat alusta asti tienneet, että minä MYYN sen kaukalon ja hinnankin ovat tienneet niin minusta nyt vain sattumalta on tylyä vihjailla siitä hinnasta. Itse ainakin osaisin ajatella, että kaukalon hinta on erittäin ok siihen nähden miten paljon on tullut kaikkea ilmaiseksi. Ja mitään paskaa tavaraa ei meiltä ole lähtenyt.

Onko veljesi siis soittanut sinulle ja pyytänyt tuomaan tavaraa/ostamaan sitä heille?

Ei. Vaan hän on kysellyt kyllä, että saakohan meiltä vaatetta. Eli käytännössä kaiketi sama että olenko nyt antanut meidän lapsilla olleita vai jotain muita vaatteita?

Ja minä olen soittanut heille, että tarvitsevatko sitä/tätä/tota vai pistänkö muualle.

Eli hänelle on passannut vallan hyvin, että ilmaiseksi tulee kaikenlaista.

Mä olen siitä kiero, että jos pyydettäisiin tai oletettaisiin että meiltä niitä vaatteita ja tavaroita liikenee, niin en anna.

Jos haluan lahjoittaa, teen niin.

Ap:n tapauksessa laittaisin turvakaukalon myyntiin juuri sillä hinnalla millä toivoisin sen menevän kaupaksi.

Yhteistyössä