Sanokaas nyt onko törkeetä vai miten pitäis toimia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sini:
No minä antaisin lainaan, mutta en omaksi.
Itse lainasin omaa kaukaloani ja lopuksi sain sen vielä myytyä.
Samoin kuopuksen kohdalla lainasin kaukaloa kaverilta ja annoin hänelle sen myös takaisin.

Lainaus toimii jos tietää että pitävät lainaamaansa tavaraa hyvin.Itsellä hiukan toisenlaisia kokemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla sama tilanne, paitsi, että ostin kaukalon 60?:lla.

Saisin kaukalosta päälle 100? helpostikin, mutta miehen vaimo raskaana, ja he tarvitsevat kaukalon.
Myin kaukaloa hetken huuto.netissä, mutta veli ilmoitti tarvitsevansa kaukaloa, joten otin pois myynnistä, ja veli saa kaukalon sitten 50?:lla.

Eikä harmita, sillä mielelläni autan läheisiä, ja "vedän kotiinpäin".
Ehkä ensi kerralla se olen minä, joka on ostamassa sisarukselta jotain, ja se myy mulle halvalla, koska ollaanhan sukua :)

Ja itekin olen siis kotihoidontuella ja kiristelen kukkaroani harva se hetki.
Ehkä tässä syy, miksi meillä on suhteellisen hyvät välit sisarusten kanssa. Kaikki auttavat toisiaan tarvittaessa.

Mulla on kyllä oikein hyvät ja läheiset välit sisarusteni kanssa. Kyse ei ole siitä ettenkö mielelläni antaisi ja vaikka mielelläni ostaisin heille kaikki pelit ja rensselit uutena, mutta kun on pakko ajatella sitäkin että omille lapsille pitää ostaa uutta myös.

Ei ole meidän välit kyllä kiinni tavaran antamisista.

Samoin kuopuksen kohdalla lainasin kaukaloa kaverilta ja annoin hänelle sen myös takaisin.

Lainaus toimii jos tietää että pitävät lainaamaansa tavaraa hyvin.Itsellä hiukan toisenlaisia kokemuksia.

En halua lainata, koska tarvitsen tosiaan sen kaukalorahan turvaistuimeen ja lainattu tuote ei koskaan tule uudempana takaisin. Enkä tarvitse itse myöhemmin kaukaloa luultavasti enää .

Antaiskohan ne sitten mulle liikkeestä myös lainaan sen uuden istuimen jos sanon että maksan sen kun myyn oman kaukaloni?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En halua lainata, koska tarvitsen tosiaan sen kaukalorahan turvaistuimeen ja lainattu tuote ei koskaan tule uudempana takaisin. Enkä tarvitse itse myöhemmin kaukaloa luultavasti enää .

Jos teillä on kerran hyvät välit, niin etkö voisi vaan asiallisesti sanoa veljellesi miten tilanne on? Siis että olet myymässä kaukaloa sen takia että tarvit rahat siihen isompaan istuimeen ja että valitettavasti tarvit sen summan mitä siitä esim just huutiksessa yleensä on maksettu ja että voit sillä myydä jos hän haluaa ostaa.

Luulis että ymmärtää jos asiallisesti kerrot miten tilanne on. Ei sun velikään varmaan haluasi että moinen asia vaivaa teidän välejä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Minun kaveripiirini on sellainen, että lainaillaan mielellään toisillemme....

niin meilläkin,ei oo tollasia ongelmia..jos mä anna niille jotain niin saadaan sitte en s kesänä niiltä niilon vanha pyörä meijän matille ja siinä säästyy se pyöräraha..

Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:

niin meilläkin,ei oo tollasia ongelmia..jos mä anna niille jotain niin saadaan sitte en s kesänä niiltä niilon vanha pyörä meijän matille ja siinä säästyy se pyöräraha..

Ois varmaan kätevää, jos menis noin. Me ollaan kuitenkin jouduttu ostamaan kaikki itse uutena tai sitten huutoentistä tai mikä mistäkin, mutta kuitenkin itse hankkimaan. Ei ole sisaruksilla lapsia joilta saatais käytettyjä lainaan tai kiertoon eikä myöskään kavereilla. Tai kavereillakin on nyt jo mutta ollaan kaveripiiristä ekat, jotka sai lapsen tai sitten osa sai samaan aikaan.

Tossa kierrätyksessä on kyllä se huono puoli, että kyllä ne kamat aina kuluu. Nyt jo huomaan kun kierrätän osan vaatteista tytöltä kuopukselle niin ei ne ilahduta enää itseänikään niin paljon kaikki, kun olen jo niitä isommalla pitänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:

Ois varmaan kätevää, jos menis noin. Me ollaan kuitenkin jouduttu ostamaan kaikki itse uutena tai sitten huutoentistä tai mikä mistäkin, mutta kuitenkin itse hankkimaan. Ei ole sisaruksilla lapsia joilta saatais käytettyjä lainaan tai kiertoon eikä myöskään kavereilla. Tai kavereillakin on nyt jo mutta ollaan kaveripiiristä ekat, jotka sai lapsen tai sitten osa sai samaan aikaan.

Tossa kierrätyksessä on kyllä se huono puoli, että kyllä ne kamat aina kuluu. Nyt jo huomaan kun kierrätän osan vaatteista tytöltä kuopukselle niin ei ne ilahduta enää itseänikään niin paljon kaikki, kun olen jo niitä isommalla pitänyt.

joo s eon tosiaan harmi kun ei ole kenen kanssa kierätellä..en mäkään muuten vaatteita kierrättele anna kyllä kelle kelpaa meijän vanhoja mutta en ota niitä takas niillä saa tehä mitä haluaa sn jälkee.ne ei oo yleensä enää käyttökelposia menettää värisnä ja tulee pinttyneen näkösix ja mä ne tykkää pitää sellasia vaatteita lapsillani varsinkaa vauvoilla on rumaa jos ei oo kirkaat vaatteet

Et ole velvollinen niitä vauvatavaroita kenellekään antamaan. Itse saat toki päättää mihin ne annat tai myyt. Itsellä tuli riitaa siskopuolen kanssa, kun en suostunutkaan muitta mutkitta hänelle vauvanvaatteitani lainaamaan (uudemman kerran) . Siskopuoleni ei kuitenkaan lainaa minulle mitään, mutta ilmeisesti oletti minulta saavansa kaiken ilmaiseksi. Ja siis aikuisina olemme vasta siskopuolen kanssa tutustuneet eli emme ole asuneet ja kasvaneet yhdessä.

Sanon tässä heti alkuun, että en halua tuomita ap:ta enkä muita. Kerron vain miten meillä toimitaan..

Oman sukuni kanssa on vähän sellainen periaate, että aina vedetään kotiinpäin. Jos itselläni on jotain mitä en tarvitse niin ennemmin annan sen vaikka siskolleni kuin myyn vieraalle. Samalla tavalla teidän tarvittaessa saavani apua, jos itselläni on tarve johonkin.. ja jos oikeasti rahat loppuu sen takia, että olen jotain ilmaiseksi antanut siskolleni niin kyllä suku tulee auttamaan. Kaikilla ei todellakaan mene näin, mutta itse olen tottunut jo lapsesta asti tuollaiseen. Siksi varmaankin ajatus siitä että myisin vieraalle tavaran jota joku läheiseni tarvitsisi tuntuu aika oudolta. Tuollainen tukiverkko tuo itselleni turvan tunteen..

Hieno juttu, että kotihoidontuki on riittänyt vimpan päälle oleviin kaukaloihin ja hoitopöytiin, pari kuukautta olittekin sit varmaan syömättä. Mä antaisin veljelleni ilmaiseks vaikka kotihoidontuella olen itsekin ja köyhä. Mut mulla on myös hyvä sydän.

Minä olen antanut pieniä vaatteita, jotain leluja, vanhan sitterin jne. sukulaiselle. Kaukalon ja yhdistelmävaunut sitten ihan myytiin käypään hintaan, ei kukaan missään vaiheessa niitä olettanutkaan ilmaiseksi saavan. Onhan se selvää, että noista kalliimmista jotain maksetaankin. Meillä kaukalo ja vaunut olivat ihan uudet ja alle vuoden käytössä olleita molemmat ja luonnollisesti niistä saadut rahat laitettiin hyviin rattaisiin ja turvaistuimeen. Varmasti veljesi ymmärtää asian ja jos ei tule sitä ajatelleeksi, niin reilusti selität mikä on tilanne.

Kaveri antoi kaukalon ilmaseksi veljelleen, mutta se olikin useamman vuoden vanha ja ostaessa jo aika halpa. Itse en edes henk.koht. olisi siihen lastani laittanut enää.

Meillä sain siskoltani vaatteita käytettynä, mutta muuta heillä ei enää juuri ollutkaan, kun heidän lapsen sen verran isoja. Vaatteet ovat kiertäneet meidän suvussa muutamilla lapsilla. Itse käytän ne joita haluan. Ja tietty hajonneet laitan roskiin ja sitten meillä pieneksi jäävät vaatteet lähtee kiertoon jos seuraava niin haluaa.
Isommat asiat halua esikoiselle ostaa uutena. Ja meillä jos toinen tulee niin turvaistuin ja vaunut sinne säästetään.

Jos "kaikki" vain "olettavat" eivätkä sano mitään, niin anna rauhassa olettaa...muttta kannattaako sun nyt vielä murehtia tulevia tapahtumia, jotka ovat vieläpä äärimmäisen epävarmoja????? Koska ethän sä tiedä..vai tiedätkö?

Mä en kyllä veljeltä enkä kyllä monelta kaveriltakaan kehtaisi pyytää rahaa. Meillä oli suurinpiirtein samanhintainen kaukalo ja katselin myös että suurinpiirtein tuota 120 euroa niistä huuto.netissä pyydetään, mutta en kyllä laskisi sen varaan että välttämättä saat sen vuoden päästä oikeasti myytyä. Mitäpä jos itse ostaisit käytetyn jos on noin rahasta tiukkaa.

Jos eivät kysele, niin pistä vaan myyntiin, kun et enää tarvitse. Turha sitä on odotella toisten kysymistä. Jos taas kyselevät, sano suoraan, että voit myydä, jos sen haluavat. Sukulaisille voisin antaa muutaman kympin alennusta sen hetkisestä realistisesta myyntihinnasta, jäisi se kauppaamisen vaiva kuitenkin pois.

Alkuperäinen kirjoittaja vbb:
Mä en kyllä veljeltä enkä kyllä monelta kaveriltakaan kehtaisi pyytää rahaa. Meillä oli suurinpiirtein samanhintainen kaukalo ja katselin myös että suurinpiirtein tuota 120 euroa niistä huuto.netissä pyydetään, mutta en kyllä laskisi sen varaan että välttämättä saat sen vuoden päästä oikeasti myytyä. Mitäpä jos itse ostaisit käytetyn jos on noin rahasta tiukkaa.

No meidän vauva on jo 8kk ja kaukalo myydään siis keväällä, ei vuoden päästä. Kyllä siitä ainakin 100 euroa saa ja olen kyllä aika varma tuosta 120 eurostakin.

Ja ei - me emme osta käytettynä turvavälineitä. Enkä tarkoita että rahasta on tiukkaa siinä määrin, että pitäisi ostaa käytettyjä vaan, että on mahdollista ostaa uutena kun teen niinkuin olen alunperin suunnitellutkin. Harkitsen ostokseni ja myymiseni niin, että saan sitä mitä tahdon. Nytkin olen ostanut ennakkoon paljon kaikenlaista vaatetta lapsille hoitovapaata silmälläpitäen ihan sen takia, että silloin ei tarvi kaikkea ostaa kun tulot on pienemmät.

No etkö voi ajatella sitä lahjana veljentytöllesi tai -pojallesi, jos myyt sen heille vaikka puoleen hintaan?

En kyllä kehtaisi veljelle selittää että "huutonetissä näin paljon". Kai he ostaisivat sieltä jos kerran sen paikan hinnoilla haluaisivat.

Hieno juttu, että kotihoidontuki on riittänyt vimpan päälle oleviin kaukaloihin ja hoitopöytiin, pari kuukautta olittekin sit varmaan syömättä. Mä antaisin veljelleni ilmaiseks vaikka kotihoidontuella olen itsekin ja köyhä. Mut mulla on myös hyvä sydän.

No miten se sun hyvä sydän turvaa sun lasta autossa? Onko se hyväksytty turvaväline, jos äidillä on hyvä sydän ja lapsi ilman istuinta? En usko.

Ja minä tahtoisin ostaa heille vaikka kaiken uutena, mutta sori - ei oo varaa. Heillä kyllä on rahaa säästössäkin eli on rahaa ostaa uutenakin ne kaikki kamat. Ja tiedän tämän, koska veljeni on ihan kertonut suoraan rahoistaankin.

Ja kerrotko miksi minä en itse saa pihistellä, säästellä ja käyttää vaikka lahjarahojani omien lasteni välineisiin ja tarvikkeisiin ja vaatteisiin vaan minun pitäisi nimenomaan kustantaa myös sukulaisten vauvakamat? Siksikö, että se on sen merkki että on hyvä sydän? Mitenkään muuten sitä ei voi osoittaa? Ja jos ei lahjoita kamojaan ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi niin on paska?

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
No etkö voi ajatella sitä lahjana veljentytöllesi tai -pojallesi, jos myyt sen heille vaikka puoleen hintaan?

En kyllä kehtaisi veljelle selittää että "huutonetissä näin paljon". Kai he ostaisivat sieltä jos kerran sen paikan hinnoilla haluaisivat.

mä oon henk koht sitä mieltä että jos laitan yli 100 euroa istuimeen, mieluummin ostan uuden. 200 eurolla saa jo hyvän uuden, niin en todellakaan maksais 100e käytetystä. Hlvempi käytetyn tarttee olla... Tosin ap on oikeassa, huutonetissä etenkin hinnat kohoo ihme lukemiin... Ja live-kirppiksilläkin joskus näkee ylihintaisia, mutta usein ne tahtoo viikosta toiseen jäädä sinne hyllyyn, halvemmat lähtee muutamassa päivässä

Niin ei se mulle kuulu, jos joku ei laita niin paljoa käytettyyn. En itsekään ostaisi sen hintaista istuinta käytettynä, edes uudenveroista. Mutta kun tiedän, että niin moni ostaa niin totta hitossa minä käytän sen hyödyn.

Meillä onmuuten edellinen kaukalo varastossa. Sen voin antaa ilmaiseksi. Onko mulla nyt hyvä sydän?

Alkuperäinen kirjoittaja No:

Me ei olla kyllä keltään sisaruksiltani tai edes mummuilta ja pappoilta saatu mitään 189 euron arvoisia lahjoja. Jos nyt siis ajatellaan, että itse ostimme sen tuohon hintaan ja se on edelleen aivan uutta vastaavassa kunnossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Sanot näin "meillä on tuo kaukalo huuto.netissä myynnissä, sieltä lähtis vähän edullisemmin kuin kaupasta jos kiinnostaa".

Joo no eiköhän se sitten selviä miten homma menee, jos ottavat asiaa puheeksi.

no en mä kyllä lahjottas jos olen itekki ostanu vaatteet,varsinkaan jos olen ostanut uutena mutta kirpparilta ostettuja,ne kuitenkin on aina halpoja niin niistä voisin osan varmaan lahjoittaa.
turvakaukalon möisin hiukan halvemmalla entä muille :/

Yhteistyössä