Saako tälläisestä asiasta purnata

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Kyllä muakin harmittaisi. Eivät ilmeisesti tajua, että olet hyvää hyvyyttäsi antanut heille jo paljon tavaraa. Myy tuo koppa pois ja selitä heille. Kyllä järkevien ihimisten pitäisi ymmärtää.

Samaa mieltä. Laita huutonettiin. Eivätköhän saa kaukalon ostettua jostain muualta!

voithan sanoo jos ne on kärttyisiä että vaikka kuinka mielellään antaisitkin heille kaikki tavarat niin vanhempien pitää itsekin ostaa jotain,että ovat jo aika paljon tässä hyötyneet saadessaan kaikenlaista. että halvallakin saa mutta ei saa samaa laatua ja sitte se hobbyhallin kaukalo että ostakaa se. että haluat tästä rahat takas ja sillä ajatuksella sen siloin ostititte että myytte.

Ihmettelen vaan kuka käytetystä kaukalosta noin paljon maksaa, etenkin kun poistuvia värejä (voi hyvinkin olla se teidän kaukalokin niitä) saa uutena edullisesti liikkeistä. Kolmasosa alkuperäisestä hinnasta on ihan käypä hinta käytetystä. Mikään ei estä sinua laittamasta myyntiin, mutta tuskinpa siitä vuoden päästä mitään satasta enää saa.

Alkuperäinen kirjoittaja wb:
voithan sanoo jos ne on kärttyisiä että vaikka kuinka mielellään antaisitkin heille kaikki tavarat niin vanhempien pitää itsekin ostaa jotain,että ovat jo aika paljon tässä hyötyneet saadessaan kaikenlaista. että halvallakin saa mutta ei saa samaa laatua ja sitte se hobbyhallin kaukalo että ostakaa se. että haluat tästä rahat takas ja sillä ajatuksella sen siloin ostititte että myytte.

Meillä on tuolla varastossa vanha kaukalokin, joka on edelleen myös erittäin toimiva. Ostimme uuden, koska kolmen lapsen kanssa jalustallinen oli mielestäni ehdoton juttu. Sen varaston kaukalon voisin jopa ANTAAKIN. Silloin kuitenkin, kun ostin tuon niin lähisukulaiset pällisteli, että miksi ostan uuden kun on vanhakin jo olemassa. Silloin selitin heille kaikille, että ostan koska se on paljon kätevämpi ja koska tiedän mikä sen jälleenmyyntiarvo on. Eli ennen kuin heille on edes ollut vauvaa tulossa niin ovat tienneet, että minä olen nimenomaan suunnitellut myyväni kaukalon.

Mutta tosiaan jos halvalla tahtoo päästä niin meillä on ihan ilmainenkin kaukalo. :D

Mua harmittaisi myös tollainen.

Ja mäkin vasta möin meidän kahdella lapsella käytetyn, 2007 vuoden Logico S:n hintaan 120e (oli osta heti hintana, halusin nopeasti siitä eroon) huutonetissä, eikä todella tarvinnut kauaa ostajaa sille odotella ;)

elä myy.ite oon sanonu siskolle,et jos niille vauva joskus tulee ni meiltä saa vauvatavaraa..ihan sitä varten jotain säästänytkin...mut me muutenkin vaihdellaan tavaraa keskenämme :)

Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
Ihmettelen vaan kuka käytetystä kaukalosta noin paljon maksaa, etenkin kun poistuvia värejä (voi hyvinkin olla se teidän kaukalokin niitä) saa uutena edullisesti liikkeistä. Kolmasosa alkuperäisestä hinnasta on ihan käypä hinta käytetystä. Mikään ei estä sinua laittamasta myyntiin, mutta tuskinpa siitä vuoden päästä mitään satasta enää saa.

No et ole ilmeisesti tutkaillut mitä niistä saa. Meillä on viimevuoden logicon kaukaloiden suosituin väri. Sitä ei saa todellakaan enää poistovärimyynnistä. Ja logicon kaukalot on silloinkin 150-160e.

Kaveri osti juuri autobabyn huutonetistä 85 eurolla plus postikulut ja autobaby siis vanha malli jo. Ja siitä huudettiin siellä kilpaa tuo hinta eli oli ihan kysyntää.

hiukan ihmetyttää se että tuossa jossain kohassa mainitseit että sun on saatava kaukalosta se 130e kun et voi joustaa paria kymppiä kun rahat tiukilla. niin miten ihmeessä sulla on ollu varaa ostaa sille vauvalle vaatteita?? myy kaukalos huutiksessa niin EHKÄ saat sen mitä pyydät!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
elä myy.ite oon sanonu siskolle,et jos niille vauva joskus tulee ni meiltä saa vauvatavaraa..ihan sitä varten jotain säästänytkin...mut me muutenkin vaihdellaan tavaraa keskenämme :)

Niin olisihan se kiva, jos voisikin vaihdella jotain tavaraa. Mutta mitä tavaroita minä lapsettomien ihmisten kanssa vaihtelisin? Ei me olla tosiaan saatu koskaan yhtään keneltäkään mitään. Itse olen lainaillut joskus jotain mammavaatteitakin ystäville, mutta eipä ole minulle irronnut mitään kuitenkaan. :( Ilmeisesti sanonta "hyvä antaa vähästä, paha ei paljostakaan" pitää tosiaankin paikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
hiukan ihmetyttää se että tuossa jossain kohassa mainitseit että sun on saatava kaukalosta se 130e kun et voi joustaa paria kymppiä kun rahat tiukilla. niin miten ihmeessä sulla on ollu varaa ostaa sille vauvalle vaatteita?? myy kaukalos huutiksessa niin EHKÄ saat sen mitä pyydät!

No hyvää hyvyyttäni, koska olen innoissani vauvasta. Satunnaisia euroja olen pistänyt niihin siis.

Mua vähän ärsyttää tollanen ihmisten hyväntahtoisuus joka ei sitten kuitenkaan ole pyyteetöntä. Ei ketään ole pakko auttaa, ei ole pakko sille veljen vauvalle ostaa mitään eikä ole pakko antaa vanhoja vaatteita, jos siitä tulee noin huono olo.

Myy se kaukalo, anna vaan etuosto-oikeus veljellesi, että jos maksaa sen hinnan minkä pyydätte niin ensisijaisesti hänellä on siihen oikeus.

Jos ihminen on hyväntahtoinen ja auttaa veljeään ja antaa tavaraa niin se jää siihen. Ei ikinä kannata odottaa mitään vastakaikua tai järjetöntä kiitollisuutta, koska harva siihen nykymaailmassa enää kykenee: On minä itse ja minua PITÄÄ auttaa. Jos autat, autat vilpittömästi ja jos saat kiitoksen ja hyvänmielen niin hyvä, jos et niin se on oma vika, mitäs autoit.

Kyllä mä siskolle annan ilmaseks tarvikkeet ja hän mulle..En kyllä lähtis sikolle mitään myymään :o . Jos sua kirvelee niin, myy huutiksen kautta vieraalle. Eipä me "välit" muutaman euron takia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin olisihan se kiva, jos voisikin vaihdella jotain tavaraa. Mutta mitä tavaroita minä lapsettomien ihmisten kanssa vaihtelisin? Ei me olla tosiaan saatu koskaan yhtään keneltäkään mitään. Itse olen lainaillut joskus jotain mammavaatteitakin ystäville, mutta eipä ole minulle irronnut mitään kuitenkaan. :( Ilmeisesti sanonta "hyvä antaa vähästä, paha ei paljostakaan" pitää tosiaankin paikkansa.

me on saatu hyllyjä,verhoja jne.mekin annettu mattoja,astioita..mut meillä muutenkin lähipiirissä annetaan tavaraa mitä ei ite tarvihe ja toinen tarvii :) on toiminu meillä,mut ei ehkä kaikilla toimi.

Niin ja sun teksteistä huokuu katkeruus:

"Me ei IKINÄ olla saatu mitään ja aina ollaan ite kaikki maksettu,mä en ole saanut mitään" niin nyt mielestäsi veljesikään ei kuulu saada.

Jos et halua antaa niin et anna! Niin yksinkertaista se on! Tuntuu että sulla on vaan vähän huono omatunto kun tiedät että voisit antaa mutta toisaalta et halua antaa koska veljesi ei saa päästä liian helpolla

me on saatu hyllyjä,verhoja jne.mekin annettu mattoja,astioita..mut meillä muutenkin lähipiirissä annetaan tavaraa mitä ei ite tarvihe ja toinen tarvii :) on toiminu meillä,mut ei ehkä kaikilla toimi.

No on mekin annettu paljon kaikenlaista, nimenomaan hyllyjä ja mattoja ja sen sellaista. Mutta ei meille koskaan tule mitään. Minä olen muuttanut aiemmin pois kotoa kuin muut sisarukseni ja hankimme aina aika ajoin uuttakin mitä nuo muut ei tee. Eli eipä tule yhtäkkiä mieleen yhtään mitään sellaista mitä oltaisiin saatu.

Itse lainaan jopa äidilleni kahviastiastoa aina tarpeen tullen, koska hän ei raaski sellaista ostaa, mutta on kiva lainata sitten minun ostamia astioita aina.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Niin ja sun teksteistä huokuu katkeruus:

"Me ei IKINÄ olla saatu mitään ja aina ollaan ite kaikki maksettu,mä en ole saanut mitään" niin nyt mielestäsi veljesikään ei kuulu saada.

Jos et halua antaa niin et anna! Niin yksinkertaista se on! Tuntuu että sulla on vaan vähän huono omatunto kun tiedät että voisit antaa mutta toisaalta et halua antaa koska veljesi ei saa päästä liian helpolla

Ei ole huono omatunto ja olen kyllä katkera siitä, että eivät osaa yhtään arvostaa sitä mitä ovat jo saaneet. Ja mitä taatusti tulevat jatkossakin saamaan. Koska itse todellakin osaisin arvostaa sitä. Eräs ystäväni myy minulle lapsensa vaatteita ja olen siitäkin todella kiitollinen, koska tiedän että hän saisi niistä paljon paremman hinnan huutonetissä mutta on antanut etuosto-oikeuden minulle.

Ja minä annoin niitä tavaroita hyvää hyvyyttäni enkä odottanut mitään kiitostulvaa ja kiitollisuuteen jäämistä tms. Mutta nyt kun siitä kaukalosta vihjaillaan, että maksaa liikaa niin on alkanut nyppiä. Ja tosiaan - etuosto oikeus on heillä mutta jos ei kiinnosta niin myyn muualla.

No on mekin annettu paljon kaikenlaista, nimenomaan hyllyjä ja mattoja ja sen sellaista. Mutta ei meille koskaan tule mitään. Minä olen muuttanut aiemmin pois kotoa kuin muut sisarukseni ja hankimme aina aika ajoin uuttakin mitä nuo muut ei tee. Eli eipä tule yhtäkkiä mieleen yhtään mitään sellaista mitä oltaisiin saatu.

Itse lainaan jopa äidilleni kahviastiastoa aina tarpeen tullen, koska hän ei raaski sellaista ostaa, mutta on kiva lainata sitten minun ostamia astioita aina.

Luepa tämä tekstisi uudelleen ja kerro sitten, että miksi et halua antaa sitä veljellesi? a. Koska sinäkään et ikinä mitään ole saanut ja koska kaikki lainaavat sinulta ja sinua käytetään hyväksi ja byhyy VAI b. Haluat oikeasti rahasi pois istuimesta.

Mua vähän ärsyttää tollanen ihmisten hyväntahtoisuus joka ei sitten kuitenkaan ole pyyteetöntä. Ei ketään ole pakko auttaa, ei ole pakko sille veljen vauvalle ostaa mitään eikä ole pakko antaa vanhoja vaatteita, jos siitä tulee noin huono olo.

Myy se kaukalo, anna vaan etuosto-oikeus veljellesi, että jos maksaa sen hinnan minkä pyydätte niin ensisijaisesti hänellä on siihen oikeus.

Jos ihminen on hyväntahtoinen ja auttaa veljeään ja antaa tavaraa niin se jää siihen. Ei ikinä kannata odottaa mitään vastakaikua tai järjetöntä kiitollisuutta, koska harva siihen nykymaailmassa enää kykenee: On minä itse ja minua PITÄÄ auttaa. Jos autat, autat vilpittömästi ja jos saat kiitoksen ja hyvänmielen niin hyvä, jos et niin se on oma vika, mitäs autoit.

Minä annoin ne ihan hyvää hyvyyttäni ja sain siitä myös hyvän mielen. Itselleni vain tuli paha mieli nyt siitä, että kehtaavat kuitenkin sitten tingata vaikka ovat juuri kertoneet että heillä on kyllä varaa ostaa vaikka kaikki uutenakin, mutta kun nuukailevat. Ja tietävät tasan varmasti minun rahatilanteeni ja sen, että olen jo kaukaloa ostaessa kertonut miten hyvällä hinnalla sen saa myytyä eteenpäin. Ja siitä asiasta tosiaan oli useampaan kertaan puhetta, koska monen mielestä olin älytön ostaessani sen uuden kaukalon kolmannelle lapselle.

Luepa tämä tekstisi uudelleen ja kerro sitten, että miksi et halua antaa sitä veljellesi? a. Koska sinäkään et ikinä mitään ole saanut ja koska kaikki lainaavat sinulta ja sinua käytetään hyväksi ja byhyy VAI b. Haluat oikeasti rahasi pois istuimesta.

?!?!?!? No enkö minä tehnyt jo avauksessani selväksi, että KYLLÄ - haluan rahat istuimesta. Koska se raha on minulle tarpeen ja pistän sen säästöön josta nostelen aina kuun lopussa ruokarahaa, jos kotihoidontuki on jo kulutettu. En todellakaan ole missään vaiheessa esittänytkään että ANTAISIN sen kaukalon. Kaikenlaista muuta olen antanut, mutta sitä kaukaloa en ole missään vaiheessa ollut antamassa.

Voi luoja miten paljon ihmiset täällä valittavat "annoimme niin paljon tavaraa eikä ne edes tajunneet antaa meille rahaa missään vaiheessa"! ANTAMINEN tarkoittaa LAHJAA, lahjoista ei jää mitään velkaa toiselle! Olisi suorastaan tökeröä mennä antamaan rahaa toiselle, kun saa toiselta lahjoja. Sitä paitsi, vielä joitain vuosia sitten oli täysin normaalia, että ihmiset antoivat toisilleen ilmaiseksi vanhoja lastenvaatteita ja tarvikkeita. Itsekin annoin kaikki pieneksi jääneet lastenvaatteet kaverini lapselle enkä missään vaiheessa ole odottanut mitään vastapalvelusta.
Aivan mielettömän itsekkäitä ihmisiä täällä, arvot ovat aika metsässä monella täällä.

Tavaran hinta tippuu samantien, kun sen olt kaupasta ulos kantanut.
Mielestäni 100 e KÄYTETYSTÄ turvaistuimesta on ihan o.k. hinta, jos uutena on maksanut 190 e (noin puolet uuden hinnasta on mielestäni käypä hinta vielä hyväkuntoisesta tavarasta ).
Pidä omassa kaapissasi pölyttymässä tai vie kierrätyskeskukseen, ellet voi hintaa alentaa.

Muutaman vuoden päästä et saa kaukalosta yhtään mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja ne:
Voi luoja miten paljon ihmiset täällä valittavat "annoimme niin paljon tavaraa eikä ne edes tajunneet antaa meille rahaa missään vaiheessa"! ANTAMINEN tarkoittaa LAHJAA, lahjoista ei jää mitään velkaa toiselle! Olisi suorastaan tökeröä mennä antamaan rahaa toiselle, kun saa toiselta lahjoja. Sitä paitsi, vielä joitain vuosia sitten oli täysin normaalia, että ihmiset antoivat toisilleen ilmaiseksi vanhoja lastenvaatteita ja tarvikkeita. Itsekin annoin kaikki pieneksi jääneet lastenvaatteet kaverini lapselle enkä missään vaiheessa ole odottanut mitään vastapalvelusta.
Aivan mielettömän itsekkäitä ihmisiä täällä, arvot ovat aika metsässä monella täällä.

Kuule, kun minä olen ANTANUT niitä tarvikkeita enkä ole odottanut rahaa niistä. Mutta koska ruokakaupasta minulle ei ANNETA ruokaa ja laskut ei hoidu hyvällä mielellä niin minun on pakko myös huolehtia siitä taloudellisestakin puolesta. Ja tästä syystä minä MYYN sen turvakaukalon.

Ensi kerralla kun tulee puhe niin kerron, että meillä on kaksi kaukaloa. Toisen hinta 130e ja toisen 0e. Ilmainen kaukalokin on kaunis ja hyväkuntoinen ja kolaroimaton. Siinä ei ole jalustaa ja aurinkolipan kiinnitys on rikki. Mutta se on meillä toiminut hienosti kahdella lapsella ja sen tosiaan saa ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mielestäni 100 e KÄYTETYSTÄ turvaistuimesta on ihan o.k. hinta, jos uutena on maksanut 190 e (noin puolet uuden hinnasta on mielestäni käypä hinta vielä hyväkuntoisesta tavarasta ).
Pidä omassa kaapissasi pölyttymässä tai vie kierrätyskeskukseen, ellet voi hintaa alentaa.

Tervemenoa katsomaan huutonetistä mitkä on kuitenkin käytännössä ne käyvät hinnat ja todelliset hinnat, jotka siitä käytettynä maksetaan. Ei minun tarvitse todellakaan pitää sitä kaapissa pölyttymässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja aamuntorkku:
Kyllä muakin harmittaisi. Eivät ilmeisesti tajua, että olet hyvää hyvyyttäsi antanut heille jo paljon tavaraa. Myy tuo koppa pois ja selitä heille. Kyllä järkevien ihimisten pitäisi ymmärtää.

Pyytämättä jos lahjoittaa tavaraa ja ostaa niin miksi siitä pitää kiitollisuuden velkaan jäädä?
Eikö se ole antajan ongelma?
Minusta jos eivät maksa pyydettyä hintaa voi sen kaukalon myydä muualle.

Antajan ongelma..? kauheeta kiittämättömyyttä joillakin.
Ei tarvi kiitollisuuden velassa olla, mutta tuommonen kiittämättömyys pistää kyllä vihaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Tervemenoa katsomaan huutonetistä mitkä on kuitenkin käytännössä ne käyvät hinnat ja todelliset hinnat, jotka siitä käytettynä maksetaan. Ei minun tarvitse todellakaan pitää sitä kaapissa pölyttymässä.

NO MIKÄ SE SINUN ONGELMASI SITTEN ON????!!!?

Myy hyvä ihminen se Huuto.netissä ja kerro veljellesi, että meni jo.

Mitä tämmöistä asiaa täällä vatvomaan jos olet jo kerran asian puolestasi päättänyt! :headwall:

Yhteistyössä