Saako sossu mistään tietää, jos laitan s-tilille rahaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahanpäivänvaralle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin että parempi vaan kun tuhlaan kaiken sossusta saamani, enkä laita mitään säästöön :o
oisko sitten hyvä??

Ei toki. Haet sossusta lisää vasta kun edelliset on käytetty.

Hei mut oikeesti. Eihän kukaan halua elää turvattomasti kädestä suuhun. Helppo se on toisa määräillä, kun ei itse ole niin kurjassa tilanteessa. Jos mä joutuisin työttömäksi, niin todellakin piilottaisin heti kaikki säästöt ja eläisin sossun varoilla kunnes saisin töitä. Ei mitään järkeä tuhlata vuosien säästöjä ruokaan ja muihin perusjuttuihin.

mitä nämä meidän herrat ja poliitikot tekee muuta kuin käärii veronmaksajien rahoja taskuun? niin no jaa se onkin vähän eri juttu jos huijaa satojatuhansia kuin kymppejä tai satasia:/

Alkuperäinen kirjoittaja Perri:
niin että parempi vaan kun tuhlaan kaiken sossusta saamani, enkä laita mitään säästöön :o
oisko sitten hyvä??

Hei mut oikeesti. Eihän kukaan halua elää turvattomasti kädestä suuhun. Helppo se on toisa määräillä, kun ei itse ole niin kurjassa tilanteessa. Jos mä joutuisin työttömäksi, niin todellakin piilottaisin heti kaikki säästöt ja eläisin sossun varoilla kunnes saisin töitä. Ei mitään järkeä tuhlata vuosien säästöjä ruokaan ja muihin perusjuttuihin.

Siis et voi olla tosissas!Ihanan rehellistä puuhaa!

oisko sitten hyvä??

Sulle kans;

Toimeentulotuki on viimesijainen toimeentuloturvan muoto. Ei mikään automaatio.

oisko sitten hyvä??

Kamalaa, minä ihan säästän nyt palkkatyössä ollessani myös sitä varten että pärjäisin myös tyttömyyden tai pitkän sairauden sattuessa. hitsit, minä säästän jopa eläkevuosia varten. Jopa olen ottanut vakuutuksia sitä varten. Minä olen työssä, jotta saisin ruokaa ja muita perusjuttuja...

Säästää voi muutakin kuin telkkua, etelän matkaa tai omakotitaloa varten

Alkuperäinen kirjoittaja näinpä:
mitä nämä meidän herrat ja poliitikot tekee muuta kuin käärii veronmaksajien rahoja taskuun? niin no jaa se onkin vähän eri juttu jos huijaa satojatuhansia kuin kymppejä tai satasia:/

Mutta huijari on aina huijari. Ihan sama huijaako kymppejä vai satasia vai tuhansia. Täysin epärehellistä toimintaa!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Älkää sitten idiootit vinkuko, jos joku valittaa täällä rahapulaansa.

Jos on rahapula, hommataan töitä. Jollei saada töitä, edetään kädestä suuhun siihen asti että saadaan. Toimeentulotuki ei ole mikään PALKKA, se on tarkoitettu hetkelliseksi tueksi kunnes tuensaaja pystyy taas elättämään itsensä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poppis2003:
oisko sitten hyvä??

ei ne saa sitä mistään tietää jos et oo aikasempaakaan jotuunu siitä tilistä viemään mitään tiliotteita..et vie nytkään.mä luulisin..säästä ihmeessä jos pystyt ei se keltään pitäis olla påois jos sä säästät siitä toimeentulotuestas saat tehä sillä mitä haluut

Tttukiasiakkaan velvollisuus on lain mukaan toimittaa KAIKKIEN pankkitiliensä tiliotteet ja sos.toimisto saa asian myös selville jos haluaa (ei tilin saldoa mutta sen olemassaolon ihan tiedustelemalla pankista).

joo oishan sillä velvollisuus varmaan,mut ei sitä kannata sinne viedä jos aikoo rahaa säästää!!eihän se muuten onnistu :D ja rahat kannataa nostaa tililtä ja viedä sinne tilille eikä siirtää tililtä toiselle kun se näkyy siinä tiliotteessa mikä sinne viedään.eikä ne käy mitään tutkimaan jos ei oo syytä moiseen eikä niillä ole jos eivät saa mistään vihiä siihen että ap:ll' ois jotain rahaa toisella tilillä..mä nyt vaan en nää että siinä on mitään pahaa jos joku sääsätää niistä sossun rahoista.

Hei mut oikeesti. En mäkään tahtoisi joka aamu vääntyä tuntikausiksi töihin, mutta väännynpä silti ettei tarvitse elää turvattomasti kädestä suuhun. Maksan myös työttömyyskassaan siltä varalta, että joudun työttömäksi. Eläkevakuutusta maksan myös. Johan siinä yhteiskunta poksahtaa, jos tässä pitää alkaa kustantaa tukiasiakkaille sama toimeentulo kuin työntekijöille.

Ei selvästikään ole "mitään järkeä" käydä töissä, kun voi pistää säästönsä sukanvarteen ja alkaa elellä yhteiskunnan tuilla vaan. Se ongelma siinä on että sitten loppuu veronmaksajat, mutta kaipa valtio ottaa sitten lisää lainaa että saadaan tukiasiakkaat elätettyä. Jestas sentään.

mitä huijaamista siinä on jos esim syö oikein niukasti ja saa säästymään rahaa? sitä rahaa voi tarvita joskus tiukanpaikan tullen sellaiseen mitä sossusta ei saa.

oisko sitten hyvä??

ei ne saa sitä mistään tietää jos et oo aikasempaakaan jotuunu siitä tilistä viemään mitään tiliotteita..et vie nytkään.mä luulisin..säästä ihmeessä jos pystyt ei se keltään pitäis olla påois jos sä säästät siitä toimeentulotuestas saat tehä sillä mitä haluut

uskomatonta miten epärehellisiä ihmiset ovat!

niin se voi olla,mutta tässä maailmassa on niin paljon epärehellistä ja mikä ei mee niin oikein ku pitäis.niinku sanottu niin ne herrat siellä käärii rahaa taskuunsa niistä samaisista verorahoista.kyllä köyhälläkin ihmisellä pitää olla oikeus säästää esim.tai kun joku kirjotti ettei sossuelätti tarvii telkkaria!!kyllä' tarvii!mä en ymmärrä tätä ajatustapaa että rikkaat rikkaammaksi ja niiltä hyväksytää se huijaaminen kuhan se tapahtuu ns.luvalla!ja sit taas köyhät ajetaan vielä ahtaammalle

Alkuperäinen kirjoittaja säästäjä:
mitä huijaamista siinä on jos esim syö oikein niukasti ja saa säästymään rahaa? sitä rahaa voi tarvita joskus tiukanpaikan tullen sellaiseen mitä sossusta ei saa.

No kun sinne sossuun pitää toimittaa kaikkien tilien tiliotteet, niin sitten pitää. Jos on ilmaista rahaa vailla, noudattaa niitä sääntöjä joilla sitä rahaa saa. Säästöpossuunsa itse kukin voi rahaa talletella niin paljon kuin suinkin jaksaa, mutta TILIEN tiedot tulee toimittaa sossuun. Piste.

Alkuperäinen kirjoittaja säästäjä:

Säästäähän saa toki ja fiksuahan sellainen niukka eläminen on. Mutta jos menee sossuun sanomaan, että mulla EI ole rahaa ruokaan, niin se särähtää minun korvaani. Kun on säästänyt, niin sitä sossun rahaahan ei tarvita.

oisko sitten hyvä??

uskomatonta miten epärehellisiä ihmiset ovat!

niin se voi olla,mutta tässä maailmassa on niin paljon epärehellistä ja mikä ei mee niin oikein ku pitäis.niinku sanottu niin ne herrat siellä käärii rahaa taskuunsa niistä samaisista verorahoista.kyllä köyhälläkin ihmisellä pitää olla oikeus säästää esim.tai kun joku kirjotti ettei sossuelätti tarvii telkkaria!!kyllä' tarvii!mä en ymmärrä tätä ajatustapaa että rikkaat rikkaammaksi ja niiltä hyväksytää se huijaaminen kuhan se tapahtuu ns.luvalla!ja sit taas köyhät ajetaan vielä ahtaammalle

Mä en ymmärrä ajatustapaa että teet vääryyttä ja perustelet sen muiden teemällä vääryydellä :( Kyllä on maailma mennyt nurinkuriseksi

Mä toivon kovasti,että kaikki väärinkäyttäjät jäisi joskus kiinni,katsotaan sitten kellä on viimeinen nauru ja kellä ei :flower:

Mä yritän viimeiseen asti ettei sinne tarttisi mennä ja tuskin joudunkaan =)
En edes sitten kun lähden opiskelemaan

Eipä täällä ketään ajeta yhtään mihinkään. Tämän keskustelun alkupointti oli, onko se huijausta jollei toimita sossuun tietoja kaikista tileistaan. Vastaus: kyllä on. Jos siitä jää kiinni, joutuu sitten sinne ahtaalle ihan tosissaan, puhumattakaan siitä että se on _väärin_. Maailmassa on myös muita huijauksia, mutta se taas on toisen keskustelun aihe.

Säästäähän saa toki ja fiksuahan sellainen niukka eläminen on. Mutta jos menee sossuun sanomaan, että mulla EI ole rahaa ruokaan, niin se särähtää minun korvaani. Kun on säästänyt, niin sitä sossun rahaahan ei tarvita.
Mutta onko lopulta väliä, mitä tarkoitusta varten säästää? Jos nuukasti elämällä pystyy säästämään toimeentulotuestakin, niin miksi se toimeentulotuki olisi pitänyt käyttää kalliimpiin vaatteisiin ja kalliimpaan ruokaan? Mun yks tuttavani aikoinaan sai säästettyä toimeentulotuesta ja teki säästämillään rahoilla laivaristeilyjä.

Tää juttu on iltalehdessä huomenna. Keskustellaan sossun väärinkäytöstä. Kiitti vaan ap:lle, toivottavasti sun nimi saadaan selville ja julkaistaan. Olet törkeä! Hyi, karttaisin jos kadulla vastaan tulisit.

Ööh... Jos kerran on rahaa laittaa säästöön, niin oletkohan edes sossun tarpeessa? Ihmetyttää nämä kaikenmaailman kikkailijat.

tätä minä oon mieltä...

meillä päin kuulemma sossu olettaa että eka pitää käyttää juuri noita säästöjä ennen ku sossusta rahaa tippuu

oisko sitten hyvä??

Se on nimenomaan pois kaikkien veronmaksajien rahoista. Laskepa huvikses paljonko tekee kun kaikki sossun asiakkaat ottaa muutaman kympin ylimääräistä kuussa säästöön "jotain kivaa" varten.

Ja sille joka sanoi että eläisi sossun rahoilla jos tulisi työttömyys. Tiedätkö että niitäkin rahoja voidaan periä takaisin. Ja varmasti sossu kysyy mihin sun kaikki palkka ja omaisuus on mennyt kun olet vuosia töissä käynyt eikä muka mitään säästöön oo jäänyt. Mitä ihmettä varten te säästätte ellette pahan päivän varalle?

nojoo. Toivottavasti joku kyylä tekee näistäkin huijareista ilmoituksen sossuun ja joutuvat maksamaan kaiken korkojen kera takaisin.

Miks sitä säästämistä ei vois tehdä vaikka patjan alle tai pöytälaatikkoon jos kyse on tosiaan vain kympeistä, ja tilanne on tilapäinen? S-tilille säästämisen katson minäkin vääryydeksi jos kerran pitää kaikista tileistään toimittaa sossuun selvitys. S-tililtäkään ei sitä korkoa niin paljon tule että sillä ois mitään rahallista merkitystä. Perus S-tilin korko 0,2% ja määräaikaistileillä noin 2%. Se ei ole kovin iso summa jos säästettävänä ei ole kymppitonneja, ja sellaisia rahoja tuskin sossun rahoista saa säästettyä vaikka ois miten kiero.

Alkuperäinen kirjoittaja Halveksittavaa:
Se on nimenomaan pois kaikkien veronmaksajien rahoista. Laskepa huvikses paljonko tekee kun kaikki sossun asiakkaat ottaa muutaman kympin ylimääräistä kuussa säästöön "jotain kivaa" varten.
Mun näkemyksen mukaan se ei ole pois kaikkien veronmaksajien rahoista. Koska jos siitä toimeentultuestaan ei saisi nuukasti elämällä säästää, toimeentulotuen saaja silloin käyttäisi sen rahan eikä säästäisi. Saman verran hän sieltä sossusta saisi riippumatta siitä, käyttääkö rahan vaikka baari-iltoihin vai pistääkö säästöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Halveksittavaa:
oisko sitten hyvä??

Ja sille joka sanoi että eläisi sossun rahoilla jos tulisi työttömyys. Tiedätkö että niitäkin rahoja voidaan periä takaisin. Ja varmasti sossu kysyy mihin sun kaikki palkka ja omaisuus on mennyt kun olet vuosia töissä käynyt eikä muka mitään säästöön oo jäänyt. Mitä ihmettä varten te säästätte ellette pahan päivän varalle?

nojoo. Toivottavasti joku kyylä tekee näistäkin huijareista ilmoituksen sossuun ja joutuvat maksamaan kaiken korkojen kera takaisin.

no mut eikö se mee joka tapauksessa meijän verorahoista?kun se joka tapauksessa saa sen rahan.vaikka se tekis sitte mitä sillä rahallaan..?enkä mä sitä että se ois oikein huijata sossua,mutta mä ymmärrän että näillä ihmisillä taitaa olla pakko keksiä jotain että saavat joskus jotain muutakin vaikka sitte sen laivaristeilyn.eli on pakko säästää.

Yhteistyössä