Saako rekisteröityä koiraa osamaksulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "paperi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"paperi"

Vieras
En halua kannattaa/ottaa paperitonta koiraa.. Mutta ei kyllä mulla ole 1000e heti maksaakkaan.. Säästäminen tietty olis vaihtoehto, mutta tällä hetkellä olisi aikaa pennulle. Kaikki koirantarviikkeetkin löytyy. Edellisen koirani jäljiltä..
Olen jo neljä vuotta haaveillut koirasta. Nyt aika ja tilanne tupsahti taas esiin, koska menen vasta ensi vuoden puolella takasin töihin.

Olen ymmärtänyt, ettei kasvattajat mielellään myy pentuja osamaksulla. Mutta jos sellaisen kasvattajan löytäisitkin, niin voihan se olla että pentua et saa heti. Meillä ainakin meni kuukausia ennen kun pentu tuli kotiin. Oltiin varausjonossa ja ei edes tiedetty syntyykö narttupentua jne.

Miten aattelit maksaa esim. akuutin eläinlääkärikäynnin jos sinulla ei ole edes 1000 euroa säästössä? Et kai luule ettei koira maksaisi muuta kuin pelkästään sen myyntihinnan verran?

Ainakin Apulassa oli aika monessakin ilmoituksessa että osamaksu mahdollinen, siis ihan rotukoirien kohdalla, kun omaani etsin.
Kiinnitin vaan silloin huomiota kun en ollut ikinä ajatellutkaan että koirankin voi maksaa erissä =)

Miten aattelit maksaa esim. akuutin eläinlääkärikäynnin jos sinulla ei ole edes 1000 euroa säästössä? Et kai luule ettei koira maksaisi muuta kuin pelkästään sen myyntihinnan verran?

Hmph.
Luitko tekstiäni?
Kyllä, mulla on ollut koiria ennenkin. Ovat eläneet pitkän elämän, ja kyllä hyvin hoideittuina. Koirilla ollut vakuutukset myös.
Jos eläinlääkärikulut ovat olleet isot, kyllä ne olen saanut hoidettua.
Ja saan edelleen. Mutta kuka nyt luottokortilla koiraa ostaa?

Moni myy osamaksulla, mutta kannattaa tosiaan pohtia tarkasti, onko koiraan varaa :)

Varsinkin pentuun tuntuu uppoavan satanen jos toinenkin jo ihan alkumetreillä. Vakuutus, 3 * rokotukset, 2 * madotukset ja ruoka ei tule ihan halvaksi, kun ottaa huomioon sen, että siinä samass pitäisi sitä pentuakin lyhentää kasvattajalle muutaman satkun kuussa.

Jos koiran kanssa harrastaa, ei sekään ihan ilmaista ole. Meidän penikka harrastaa 3 eri lajia joiden treenaaminen kuussa maksaa reilut 100€, eli ei ihan halpaa lystiä sekään.

Ja kun nyt ollaan menossa talvea kohden, niin olen ostanut jo 2 manttelia pennulle. Toisesta pulitin 35€ ja toisesta 55€.

Toiset golffaa, mä harrastan koiria :D

Ainakin Apulassa oli aika monessakin ilmoituksessa että osamaksu mahdollinen, siis ihan rotukoirien kohdalla, kun omaani etsin.
Kiinnitin vaan silloin huomiota kun en ollut ikinä ajatellutkaan että koirankin voi maksaa erissä =)
Kukaan täydellä järjellä varustettu ei hanki Apulan kautta koiraa/kissaa. :O
Sehän on täynnä isoilla kirjaimilla kirjoitettuja ilmoituksia, joista osa on vieläpä google kääntäjän avulla käännetty esim. venäjänkielestä.

Sehän on täynnä isoilla kirjaimilla kirjoitettuja ilmoituksia, joista osa on vieläpä google kääntäjän avulla käännetty esim. venäjänkielestä.

Hmm...mä taidan olla sitten vajaajärkinen. Mä olen sekä myynyt, että ostanut sitä kautta koiran.

Myymäni koira pääsi loppuelämänsä hyvään kotiin ja ostamani myös.

Moni myy osamaksulla, mutta kannattaa tosiaan pohtia tarkasti, onko koiraan varaa :)

Varsinkin pentuun tuntuu uppoavan satanen jos toinenkin jo ihan alkumetreillä. Vakuutus, 3 * rokotukset, 2 * madotukset ja ruoka ei tule ihan halvaksi, kun ottaa huomioon sen, että siinä samass pitäisi sitä pentuakin lyhentää kasvattajalle muutaman satkun kuussa.

Jos koiran kanssa harrastaa, ei sekään ihan ilmaista ole. Meidän penikka harrastaa 3 eri lajia joiden treenaaminen kuussa maksaa reilut 100€, eli ei ihan halpaa lystiä sekään.

Ja kun nyt ollaan menossa talvea kohden, niin olen ostanut jo 2 manttelia pennulle. Toisesta pulitin 35€ ja toisesta 55€.

Toiset golffaa, mä harrastan koiria :D
Jaa se sun ihana kelpie! :heart:
Mitä lajeja harrastat?

Riippuu ihan kasvattajasta. Moni tosiaan jo myynti-ilmoituksessa mainitsee osamaksumahdollisuuden. Mikäli ei, niin aina voi kysyä. Nimim. itsekin osamaksumahdollisuutta tiedustellut (tosin koiraa en kyllä sillä kertaa ostanut, johtuen ihan muista eteen tulleista syistä )

Hmm...mä taidan olla sitten vajaajärkinen. Mä olen sekä myynyt, että ostanut sitä kautta koiran.

Myymäni koira pääsi loppuelämänsä hyvään kotiin ja ostamani myös.
Onneksi sulla on ollut onnea mukana. Toisaalta, toki kokenut koiran hankkija voikin hankkia koiransa tuota kautta, mutta ensikertalaiselle en sitä suosittele. En edes toisen koiran hankkijalle.

Apulasta en itselleni koiraa osta.
Siellä on turhan raju menoa koirien myynnistä.. :( En voi luottaa etteikö koira olisi pentutehtailijoilta.
Keskityn kennelsivujen kautta kasvattajiin.. :)

Ai, kyllä siellä on mun mielestä joukossa ihan asiallistenkin kasvattajien ilmoituksia joissa on linkit kotisivuille yms.

no höpöhöpö,äläpä yleistä! Kyllä siellä on ihan luotettaviakin ilmoituksia. Se on sitten ihan itsestä kiinni jos on niin tyhmä että ostaa joltain tuollaiselta koiran,tarkoitan kuvaamaasi ilmoitusta...

Itse olen kaksi koiraa ostanut osamaksulla. Kennelliiton osamaksusopimukset on olleet käytössä. Pennun olen saanut aina heti tai sitten kuin on ollut luovutusiässä,varausmaksua olen maksanut 100-150€.Paperit koirasta olen saanut kun viimeinen erä on maksettu.
Eipä ole ollut ongelmia koskaan viedä koiraa eläinlääkäriin,ostella tai harrastaa koiran kanssa.

Ei mulla ole ihanaa kelpietä. Kelpie kyllä on, muttei se ole ihana. Se kakkiainen nimittäin mursi mun NENÄN!

Mä teen siitä apinasta vielä joku päivä nahkarukkaset! :D :D :D

Agilitya, paimennusta ja tokoa treenataan. Ja nenänmurskaamista.

Autsss! Samperi! :p

Mä olen kallistunut enemmän jälkipuolelle ja tokoon. Tuossa jälkipuolella on niin paljon haastetta, kun voi koiran nenän avulla teettää niin paljon. :D

Meillekin tarjottiin osamaksu-vaihtoehtoa, vaikka kerralla maksettiinkin. Ymmärrän kyllä maksamisen vaikka kahdessa erässä, onhan 1900e kerralla suuri summa.
Ja onnistuu onneksi nykyään monella kasvattajalla.

Apulan kautta koiria myyvät ihan kaikenmoiset kasvattajat. Myös he, jotka rotuyhdistyksen listoilla ja sitä kautta myös myyvät. Itse olen apulasta löytänyt omien koirieni myynti-ilmot. Toinen sekarotuinen, toinen kasvatettu ja rekkarit.

Osamaksumahdollisuus monilla kasvattajilla on. Myös oman koirani kasvattaja tarjosi osamaksumahdollisuutta.

[QUOTE="titus";25046643]Itse olen kaksi koiraa ostanut osamaksulla. Kennelliiton osamaksusopimukset on olleet käytössä. Pennun olen saanut aina heti tai sitten kuin on ollut luovutusiässä,varausmaksua olen maksanut 100-150€.Paperit koirasta olen saanut kun viimeinen erä on maksettu.
Eipä ole ollut ongelmia koskaan viedä koiraa eläinlääkäriin,ostella tai harrastaa koiran kanssa.[/QUOTE]

Ahaa! :)
Eli olet varannut pennun, ja maksanut sen valmiiksi ennenkuin pentu on luovutusiässä? :)
Tuo voisikin toimia!

Alkuperäinen kirjoittaja äly hoi;25046660:
Kyllä Apulassa ilmoittavat ihan "kunnolliset" kasvattajatkin, kotisivuineen kaikkineen.

No sellainen kasvattaja ei kyllä kovin hyvää kuvaa itsestään anna. Kyllä ne potentiaaliset ostajat pitää katsoa valmiiksi, ennen pentujen alkuun laittoa.
Tietty ylläreitä voi tulla, mutta yleensä hyvällä kasvattajalla on sen verran laaja kannattajapiiri ja tuttupiiri, joiden kautta kaikille pennuille löytyy kodit. :)

Me ostettiin juuri koira osamaksulla. Voihan sitä aina kysyä voiko maksaa useammassa erässä. Meille 1200€ kertasummana olis ollut liian iso menoerä, kun ottaa huomioon, että kaikkia muitakin hankintoja piti koiralle heti alkuun tehdä+vakuutus ja rokotukset. Ja varsin hyvältä kasvattajalta meidän pentu hankittu, että ei se osamaksu kyllä kerro siitä mitään :)

[QUOTE="a p";25046676]Ahaa! :)
Eli olet varannut pennun, ja maksanut sen valmiiksi ennenkuin pentu on luovutusiässä? :)
Tuo voisikin toimia![/QUOTE]

Ei vaan maksanut varausmaksun pennusta,eli silloin se on varattu minulle ja olen sen noutanut ,kun on tullut luovutusikäiseksi. Monet pyytävät nykyään varausmaksun pennusta.
Koiraa olen maksnut sitten erissä, kun on tullut meille.