Saako raskauspahoinvoinnin takia jäädä saikulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tottakai saa. Jos sie oksentelet 24/7, mikään ei pysy sisällä, päädyt ehkä jopa tipukseen sairaalaan. Miten ihmeessä siinä voisi töitä tehdä, tai vaikka olisi lievempikin, Eli se sairasloma ja lepo ehkäisisi tiputuksen.

Mutta jos oksennat yhden kerran aamulla ja koko loppupäivän voit elää normaalisti niin se ei ehkä ole kuitenkaan sairasloman peruste.

Ei kai ei-raskaana olevatkaan töissä käy jos oksentavat vähän väliä ja olo on kaamea...miksi raskaana olevan siis pitäisi?

Eli saa, ja kuuluukin jos pahoinvointi haittaa työn tekoa.

En ravaa oksentamassa, ehkä noin pari kertaa päivässä usein aamulla ja aamupäivällä.Syy tähän on, että olo saattaa tulla yllättäen ja sairaalassa työskentelevänä hävettä aika lailla jos oksennus tulisi esim kesken kierrosta kuten se hyvinkin voi tulla.

Eli suht vähän tätä oksentelua on, mutta huono/heikko olo voi olla muutaman tunninkin. Kierroksella nenään pistää myös usein veren haju joka saa minut helposti oksentamaan, kamala kohta raskaudesta kun kaikki kuvottaa. Viimeksi ksti onneksi vain pari viikkoa....Mietin vaan saanko vittuuntuneita huokaisuja jos jään saikulle, ja näitä "raskaus ei ole sairaus"-kommentteja? :(

Kohta taas lähdössä kierrokselle arpomaan oksennanko.
Olen juuri alottanut talossa joten sekin pistää miettimään pidetäänkö minua aivan mulkerona jos jään heti sairauslomalle.

Minä oksensin alkuraskaudesta aina haistaessani kahvin. Ikävä kyllä työyhteisööni ja varmaan ehkä ammattikuntaanikin "kuuluu" runsas kahvin juonti.

En ottanut saikkua, mutta kuljeskelin työpaikalla outoja reittejä mahdollisimman kaukana kahvinurkkauksesta, ja asiakastapaamisissa yritin aina hankkiutua avoimen ikkunan äärelle tms. En halunnut tuossa vaiheessa vielä paljastaa raskauttani, joten ei sitten tullut sitä saikkuakaan pyydettyä. En oksentanut kenenkään päälle, mutta jokunen läheltä piti -tilanne taisi olla.

Muiden saikkuihin en ota kantaa, ajattelen aikuisen ihmisen kykenevän arvioimaan työkykynsä.

Yhteistyössä