Onko kukaan joutunut oleman saikulla raskauspahoinvoinnin takia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minnie

Vieras
Kuinka pitkään olit ja miten usein piti käydä lääkärillä? miten pitkän sairasloman voi kerrallaan saada?

Mä olin ensimmäisessä raskaudessa monta kuukautta pois pelistä raskauspahoinvoinnin vuoksi. Olin silloin vielä opiskelija, joten sain korvattua myöhemmin väliin jääneet kuukaudet. Nyt mietinnässä uusi raskaus, mutta jos pahoinvointi on yhtä kovaa, en pysty olla töissä millään. Miten sairauslomat, raht...?

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa?

mä oon ollut 3 lapsesta viikosta 20 saikulla koska ovat meinanneet ennenaikaista synnytystä, ensin maannut sairaalassa ja sit kotona. Saat tietyn ajan päästä sairauspäivärahaa siihen saakka ku aloitat ä-loman.

mulla alko saikku viikolla 7 ja jatku viikolle 18 aina viikko-2 kerrallaan, sillon kerkes jo työtki loppua ku olin määräaikainen, sit 2 viikkoo ok olo ja puhkes umppari jonka jälkeen pahoinvoinnit jatku, nyt rv 32..

8 viikolla olin kun oli pakko jäädä kotiin. Ensin kirjotti th pari päivää, sitten lääkäri viikon ja sen jälkeen 2vk kerrallaan aina rv16 saakka. Eli 8vk tuli siinä saikkua. Sitten olin 3 päivää kerennyt olla töissä, kun valahti verta hirmusti. Oli silloin vielä etinen istukka, joten taas saikkua 2vk. Siitä sitten koko loppuaika pelkkää saikkua kun istukka vuoti jos vähänkin jotain teki. Eli ei paljon tullu oltua raskausaikana töissä :D

olin rv6 lähes lopuun asti saikulla. ja pahoin vointi kesti 2viikkoo vielä synnytyksen kjälkeenkin =( muutaman kerran kävin yrittään työntekoa, mut ei siittä mitään tullut kun ei voimia ollut kumn mikään ei pysynyt sisällä. viikon-kahden pätkissä lomaa yleensä sain ja lähes kakki kirjotettiin sairaalasta, siellä kun useeseen otteeseen kävin nesteytyksessä. nla lääkäri sit rv 29 kirjoitti saikun äippäloman alkuun asti. mä sain aluksi palkkaa töistä ja sit tietyn ajan kuluttua putosin kelan rahoille :/ mitkä ei järin suuret, mutta eipä ollut vaihtoehtoja kun työni on fyysisesti niin raskasta ettei vain siellä kyennyt oleen vaikka kuinka olisi halunnut.

raskaudethan on aina erilaisia joten toivotaan ettei pahoinvointi olisi samanlaista, samat toiveet on itsellänikin sit kun uuden raskauden aika on.

Yhteistyössä