Saako olla "harrasteyritystä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen tällä hetkellä opiskelija ja olen sivussa pyörittänyt harrastuksena verkkokauppaa, josta olen saanu 200-400e kuukaudessa pikkutuloja. Nytkö valmistun keväällä ja jos töitä ei heti löydykkään, niin luin jostain että jos on yritys niin ei saisi työttömyystukea :O
Onko täällä kokemusta kenelläkään? Olis ollut niin kiva jatkaa vielä verkkokaupan pyörittämistä, mutta kun tuotot ei kummoisia ole niin ei sillä itseään kuitenkaa elätä.

Joo eikait se auta sitte ku laittaa ens viikolla paperit vetämään. Onneksi tuli tämä selvitettyä ajoissa. Liityin jo opintojen aikana työttömyyskassaan ja se on kertyny täyteen ollessani kesät töissä. 1300e sielt näil näkymin on tulosa nii on se nyt tonni enemmä tekemät mitään! Harmi ku sai nii edullisesti tilattua vaatteita myös itselle!

Muistaakseni ainakin jokin aika sitten asia oli niin, että et voi perustaa yritystä ollessasi työtön työnhakija. (sinun katsotaan työllistyvän omassa yrityksessäsi)

Mutta jos sinulla on ollut yritys puoli vuotta ennen työttömäksi jäämistäsi eikä se ole estänyt kokopäivätyön tekemistä niin TE- keskus voi katsoa yrittäjyytesi "sivutoimiseksi"
Tulojen vähäisyydellä ei ole merkitystä vaan sillä, että yrittäjyydestäsi huolimatta pystyt olemaan kokopäivätoiminen työnhakija.
Mutta asian päättää TE- keskus tapauskohtasesti joten varmaa vastausta ei nettipalstalla voi antaa.