Saako öljyä enää mistään niin, että maksais 10 erässä?

Mun täytyy nyt tunnustaa, että miten toi maksu meni, alussa maksettiin ainakin aivan liian suurta summaa, ja tilin saldo oli kaks täyttöä plussalla :) Sit korjattiin tuota, ja nyt on maksettu tuota 160 e. 1500 litran säiliö meillä on, neliöitä talossa on 170 m2. Tuo lämpötilisysteemi on ollut meille ainakin hyvä juttu, kun kuuntelee esim. äitiäni, joka valittaa aina öljylaskusta, ja maksaa sen siitä huolimatta yhdessä erässä... :)
 
Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Hmm";28086904]Me tilattiin viimeeksi vain puoli tankillista ja se viisi maksuerää, kun ei ollut varaa ostaa säiliötä täyteen.[/QUOTE]

Mistä tilasitte? Teboilille kun soitin viime keväänä ni sanoivat että minimi on se 1000l Vaikka sitte ite kuitenki sivuillaan ilmoittavat että pienemmänki määrän saa, tulee vaan se 50e lisämaksu...
 
Kannattaa soittaa tuonne ja kysyä, kun nimittäin mun mielestä me ei ainakaan ennakkoon mitenkään, vaan kk-erät lähti rullaamaan samantien. Mutta tuo tili on ollut meillä jo 15 vuotta, joten en kaikkia yksityiskohtia muista.
taidan soittaa. Kiitos. Kyllähän tuo olis aika huoletonta lämmittämistä kun vois sitte aina vaan tilata lisää kun loppuu, eikä silti tulis sitte mitään jättimaksuja,
 
  • Tykkää
Reactions: Zarppa
Meillä viime talvena oli vielä öljylämmitys, joten aika kattavasti soittelin tarjouksia. Alle 1000 litraa sai vain pientoimituslisällä. Maksut oli muistaakseni maksimissaan neljässä erässä.

Melko maksuongelmissa siis oltiin kun talvessa meni se 4500-5000 litraa ja hinta oli reilu 1,1e/litra, tilaukset tehtiin pienemmissä erissä (toki rahan takia, mutta siksikin kun ei ollut mitään hajua kulutuksesta) ja ne piti aina tilata eri toimittajalta koska uutta osamaksua ei samalle toimittajalle saanut päällekkäin vanhan kanssa..eli maksoimme toista tonnia lyhennyksiä eri öljytoimittajille per kuukausi. Oli hitusen itku herkässä..ja sen jälkeen olikin maalämpöön siirtyminen päätetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;28087083:
Meillä viime talvena oli vielä öljylämmitys, joten aika kattavasti soittelin tarjouksia. Alle 1000 litraa sai vain pientoimituslisällä. Maksut oli muistaakseni maksimissaan neljässä erässä.

Melko maksuongelmissa siis oltiin kun talvessa meni se 4500-5000 litraa ja hinta oli reilu 1,1e/litra, tilaukset tehtiin pienemmissä erissä (toki rahan takia, mutta siksikin kun ei ollut mitään hajua kulutuksesta) ja ne piti aina tilata eri toimittajalta koska uutta osamaksua ei samalle toimittajalle saanut päällekkäin vanhan kanssa..eli maksoimme toista tonnia lyhennyksiä eri öljytoimittajille per kuukausi. Oli hitusen itku herkässä..ja sen jälkeen olikin maalämpöön siirtyminen päätetty.
Aika hurja tuo teidän kulutus.... itellä taitaa mennä se 2000l/vuosi. Mun tarttee nyt pohtia tuota lämmistystili-juttua, vai koitanko vaan josko saisin jostain sen 500l, jolla selvitään talven yli ja riittää vielä kesälläki veden lämmitykseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28087143:
hommaat semmosen 30 l muovikanisterin ja haet välillä huoltoasemalta astian täyteen ja valutat säiliöön.
Olis ihan ok vaihtoehto, kun teboil on tuossa 100m päässä. En vaan pääse näiltä tenaviltani sitä hakemaan niin usein ku sitte tarviis. Eikä sitä tarvis kai ees sinne säiliöön valuttaa, laittais vaan sen letkun siitä polttimesta sinne kanisteriin?

Ja näin taidan itseasiassa tehdäkkii, pääsenhän mä kaksi kertaa viikossa kauppareisulla hakemaan.
 
Viimeksi muokattu:
palstanainutjärkevä
voi elämän kevät,taas saa lukea että joku persaukinen asuu omassa tuvassa eikä ole edes varaa ostaa öljyä?
nyt järki käteen ja muutto pienempään asuntoon kun talous on noin kuralla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja palstanainutjärkevä;28087165:
voi elämän kevät,taas saa lukea että joku persaukinen asuu omassa tuvassa eikä ole edes varaa ostaa öljyä?
nyt järki käteen ja muutto pienempään asuntoon kun talous on noin kuralla.
Talous ei oo kuralla, ja muutappa itse 5 lapsen kanssa pienempään tämä on nytkin liian pieni..... Tai tietty voinhan mä tosiaan muuttaa omasta vuokralle ja repiä sossusta rahat? En sanonut, että ei olisi vara ostaa, nyt vaan tulee taas pojan sairaalamaksut eteen niin helpottais jos sais pienemmällä rahalla tuon öljylaskun.
 
ryhditöntä
Talous ei oo kuralla, ja muutappa itse 5 lapsen kanssa pienempään tämä on nytkin liian pieni..... Tai tietty voinhan mä tosiaan muuttaa omasta vuokralle ja repiä sossusta rahat? En sanonut, että ei olisi vara ostaa, nyt vaan tulee taas pojan sairaalamaksut eteen niin helpottais jos sais pienemmällä rahalla tuon öljylaskun.
ja pakko oli hommata 5 lasta että pääsee vikisemään sitten tänne elämän kovuudesta?
 
Miksi lasten isä ei maksa sairaalamaksua? Jäisi sinulle rahaa öljyyn.
En oo edes kysynyt..... Maksoin ite viime vuonna kaikki lasten ja omatki sairaalamaksut maksukattoon asti.....mua kun ei juurikaan maksukatto helpota, kun erityisen kanssa kaikki lääkärit on polilla ja ne pitää maksaa kokonaan... =) Kyllähän isä varmasti ne maksais, auttais ainakin, mutta jotenkin mulla on se ajatus, että koska ite pistin ukon pihalle, selviän maksuista myös ilman häntä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ryhditöntä;28087221:
ja pakko oli hommata 5 lasta että pääsee vikisemään sitten tänne elämän kovuudesta?
Osoita kohta jossa vikisen? Sanoin vaan, että sairaalamaksujen takia olis kivampi saada maksaa öljy useemmassa erässä. Missään en sanonut, että elämäni on rankkaa, rahaa ei ole mihinkään. Toki selviän öljylaskuista, oon selvinnyt hänkin asti. Eikä tarvii mennä ees sossuun,
 

Yhteistyössä