Saako neekeriä sanoo neekeriksi

  • Viestiketjun aloittaja gängstäniga
  • Ensimmäinen viesti
gängstäniga
[QUOTE="vieras";29080478]Aloittaja kuulostaa kuusivuotiaalta, joka on oppinut ensimmäisen voimasanansa.[/QUOTE]

Höpsistä, sinä annat sanalle neekeri sen loukkaavan voiman, juuri sinä paheksuja.
 
gängstäniga
[QUOTE="vieras";29080488]Kutsu sinä vaan neekeriksi mutta varaudu sitten että sinua kutsutaan idiootiksi. Ethän loukkaannu?[/QUOTE]

En, koska en ole idiootti, miksi loukkaantuisin.
 
TMB
En ikinä käyttäisi neekeri -sanaa itse, enkä suosittele kenellekään. Ihan sama mitä tästä veistelee, se on negatiivissävytteinen sana ja poliittisesti täysin epäkorrekti. Jenkkilässä voit olla varma turpakäräjistä jos sen päästät suustasi.
Pidän moukkana ja tietämättömänä henkilöä joka sanoo neekeri. Niin että enemmän se kertoo puhujasta... :)
 
"vieras"
Vielä 25 vuotta sitten neekeri oli ihan normaali virallinen sana suomessa ja käytettiin tummaihoisista. Koulussakin ensimmäisellä luokalla opetettii N niin kun neekeri. ihan normaali sana minulle vieläkin.
 
"vieras"
En ikinä käyttäisi neekeri -sanaa itse, enkä suosittele kenellekään. Ihan sama mitä tästä veistelee, se on negatiivissävytteinen sana ja poliittisesti täysin epäkorrekti. Jenkkilässä voit olla varma turpakäräjistä jos sen päästät suustasi.
Pidän moukkana ja tietämättömänä henkilöä joka sanoo neekeri. Niin että enemmän se kertoo puhujasta... :)
No jos se kertoo enemmän puhujasta niin sittenhän neekeriä saa sanoa neekeriksi.
 
"vieras"
No ei mun mielestä, koska se on haukkumasana. Ja turha sanoa, että sen sanan voi sanoa koska ei tarkoita haukkua. Se on silti haukkumasana ja sillä siisti. Sama kuin sanot jollekin kuspää tai ääliö tai paskaperse etc.
 
ei ole
[QUOTE="vieras";29080802]No ei mun mielestä, koska se on haukkumasana. Ja turha sanoa, että sen sanan voi sanoa koska ei tarkoita haukkua. Se on silti haukkumasana ja sillä siisti. Sama kuin sanot jollekin kuspää tai ääliö tai paskaperse etc.[/QUOTE]

haukkumasana:D
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vm. 88
Neekeri on aina minulle neekeri, eikä sanassa ole mitään negatiivista kaikua. Voin sanoa vaikka että onpas kaunis neekeri, tai vaikkapa että osaapa tuo neekeri laulaa kauniisti.
 
"Negatiivinen"
Se toinen ei määrittele onko joku sana positiivinen vai negatiivinen, vaan se sanan kohde. Jos mustaihoiset kokevat ko. sanan negatiiviseksi se on sitä. Ihan sama mitä lintukodon aikaan joku vuosikymmen sitten koulussa opetettiin.
 
"vieras"
Ap:n yleissivistys on erittäin huono. Ei saa kutsua neekeriksi, koska neekereitä ei enää ole. Orjuus on laitonta tänä päivänä. Ihan tummaihoisia nuo ovat nykyisin. Neekeri tarkoittaa tummaihoista ORJAA. kukapa ei loukkaantuisi jos sanottais orjaksi?
 
tuota noin
Minusta neekeri ei ole hyvä sana. Vaikka mustaihoiset itse sitä voi leikillään käyttääkin.

Sen sijaan olen miettinyt, miksi sanoa mustalaisia. Romaani -nimitys on hämmentävä. Työskentelen sosiaali-terveyssektorilla (en viitti tarkemmin määritellä), ja tapaamistani romaaniperheistä jotkut VAATIVAT kutsumaan mustalaisia mustalaisiksi, koska niin he itsekin kuulemma itseään kutsut. Valkolaiset ovat sitten valkolaisia. Olen ihan hämmentynyt tässä määrittelyjen viidakossa. Kuka määrää miksi saa kutsua ketäkin?

Rasistinen en mielestäni ole, tai olen sitä keskimääräistä vähemmän. Kyse ei siis ole siitä, että ketään pitäisi varsinaisesti kutsua miksikään muuksi kuin ihmiseksi; joskus kulttuurista ja tavoista puhuttaessa määrittelyn vuoksi sanat vain ovat tarpeellisia.
 

Yhteistyössä